Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?

Vierailija
23.02.2014 |

Minua luullaan saksalaiseksi, myös saksalaiset itse ovat luulleet.

Kommentit (201)

Vierailija
1/201 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Kanadassa ja siellä minua luultiin aina venäläiseksi vaalean ihon ja hiusten takia.

Vierailija
2/201 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luultu puolalaiseksi, saksalaiseksi, venäläiseksi ja tanskalaiseksi. Eipä kukaan suomalaisia tai Suomea täysin tuntematon osaa edes arvailla suomalaisuutta, kun eivät ole siitä koskaan kuulleet.

Kerran tai pari on suomessakin aivan tavallisessa marketissa kassalla puhuteltu englanniksi, ennen kuin itse olen avannut suuni. En tiedä mistä tämä johtuu, olen mielestäni melko tavallisen perusnätin näköinen, ehkä jokin kasvonpiirteissäni tai pukeutumisessani on sitten enemmän ulkomaalaisuuteen viittaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/201 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalaiseksi ja saksalaiseksi yleensä.

Vierailija
4/201 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... ainakin italialaiseksi, ranskalaiseksi, mutta myös pohjoismaalaiseksi. Aasiassa ollessani sanoivat mun näyttävän ihan aasialaiselta :)! Eräs ulkomaalainen sanoi mua myös Björkin näköiseksi, joten näytänkö siis myös islantilaiselta :D! Mulla on siniset, vähän vinot silmät, tumma tukka, iho samanlainen kuin esim. japanilaisilla, kellertävämpi kuin normisuomalaisilla. Tutut saattoivat tunnistaa :)!

Vierailija
5/201 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 16:15"]

Minua luullaan saksalaiseksi, myös saksalaiset itse ovat luulleet.

[/quote]

Yleensä saksalaiseksi, jopa Saksassa...

M44

Vierailija
6/201 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaassa luulevat ihan vaan maalaiseksi. Joskus perkeleen maalaiseksi.

Vierailija
7/201 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisimmin islantilaiseksi, norjalaiseksi, venäläiseksi, tsekiksi ja kerran jopa filippiiniläiseksi. Ruotsissa suomalaiset turistit luulivat mua usein ruotsalaiseksi ja tulivat kysynään tietä. Ruotsalaiset pitävät aksenttini vuoksi minua suomenruotsalaisena. Lisäksi Miamissa mua luultiin kerran newyorkilaiseksi. :D

Vierailija
8/201 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on arvattu tanskalaiseksi ja ruotsalaiseksi usein, olen helposti ruskettuva blondi ja siniset silmät eli ihan sovin kategoriaan ainakin ruotsin osalta. Mutta silti ulkomailla mulle tullaan myös usein puhumaan venäjää:D eli meidän useammab hengen porukasta jotenkin aina venäläiset valitsevat just mut jolta tulevat kysymään neuvoa! Heh

Vierailija
9/201 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan suomalaiseksi tai muuksi pohjoismaalaiseksi luullaan. Joskus Euroopassa on (jopa valitettavasti) luultu jenkiksi tai kanukiksi, koska puhun erittäin hyvää englantia ja esim. Saksa taas ei taivu. Tämänkin ottanut kuitenkin kohteliaisuutena.

Vierailija
10/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten aivan mahtavaa kun suomalainen ei tunnista sua suomalaiseksi :)

Vierailija
11/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi, ranskalaiseksi. Usein ei osata arvata, vaan selvästi ei oikein osata arvioida. Skandinaaviksi ei luulla koskaan. Ja olen siis suomalainen.

Vierailija
12/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin suomalainen jo ikääntyvä nainen, vaaleat pitkät hiukset, vihreät silmät, povekas ja pitkäsäärinen. Tätä on kyllä aika ikävä sanoa, minua luullaan yleensä länsipuolella liikkuessani italialaiseksi ja itäpuolella puolalaiseksi, en tiedä mistä johtuu mutta ei kyllä kovin mukavaa, en ole ollenkaan otettu asiasta.

Vierailija
13/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä pailallinen luuli australialaiseksi. Toinen jenkki etelä-amerikassa olessani luuli että olen myös yhdysvalliista. Kanadalainen luuli englantilaiseksi. Muuten yleisimmin luultu ruotsalaiseksi. Minulla on vaaleat hiuket ja siniset silmät. Joitakin vuosia sitten minulla oli tumman ruskeaksi värjätty tukka ja kreikassa joku paikallinen luuli minua joksikin turkkilaiseksi laulajattareksi.

Vierailija
14/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan useimmiten kreikkalaiseksi tai italialaiseksi. Minulla on mustanruskea tukka, oliivinvihreät silmät ja keskivaalea beige iho. Lisäksi olen pienikokoinen ja siro (161 cm, 47 kg). Minulla ei ole kuitenkaan mitään ulkomaista syntyperää, ihan supisuomalainen hämäläissyntyinen olen.

Vierailija
15/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisenä Jenkeissä minua ja äitiäni luultiin ruotsalaiseksi. Mielestäni näytän suht suomalaiselta ja olen luonnostaan blondi mutta muutama (ihan espanjalainenkin) on sanonut mun olevan espanjalaisen näköinen kasvojenpiirteiteni takia, outoa.

Vierailija
16/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiseksi ja Espanjalaiseksi. Varsinkin näissä kyseissä maissa erehdytään luulemaan paikalliseksi usein. 

Vierailija
17/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa käyny ja aina ruotsalaiseks tai suomalaiseks

Vierailija
18/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni päinen, pieni kasvonen, pieni nenän (mutta ihan normaali) jostain ihme syystä Turkissa mua on luultu venäläiseksi, venäläisetkin. Kreikassa myyjä vaateliikkeessä palveli mua kreikaksi, kun kuulemma näytin kreikkalaiselta.

Vierailija
19/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannena pitävät. Eivätkä ehkä niin väärässä olekaan.

Vierailija
20/201 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi. Olen vaalea mutta tyylini on enemmän venäläinen kuin suomalainen. Suomalaiseksikin on tosin tunnistettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän