Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies rakastaa toista mutta jää

Vierailija
07.05.2012 |

Mies ilmoitti yhtäkkiä haluavansa erota. Sitten kun asiaa kaivelin, niin paljastui, että kuvioissa on toinen nainen. Mies sanoi rakastavansa tätä toista ja sanoi, ettei se tunne muutu. Takana yli vuoden suhde, mutta kuulemma tunnetason suhde, ei fyysinen.

Ollaan käyty pariterapiassa. Tuntuu etten selviä. Sanoin, että päätös pitää tehdä nyt. Mies on nyt luvannut jäädä. Ei halua erota riidoissa?! Onko kokemusta, voidaanko tästä vielä yhdessä selviytyä, jos toinen rakastaa toista?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän tuskasi.

Itse olen nyt sairastunut enkä jaksa/pysty tekemään muuta kuin olla ja antaa ajan mennä.

Vajaa vuosisitten mies jäi kiinni. Olin toki ihmetellyt miehen käytöstä aikasemmin.

Mies tarvii minua vielä muutaman vuoden lapsien ja vanhempansa hoitajana. Tämä toinen ei halua miehen vanhempaa hoitaa, enkä kyllä ihmettele

Vierailija
22/27 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö erikoisuuden tavoittelu ole aika pintapuolinen arvo kun näin vakavista asioista puhutaan?

Omassa suhteessa on tuollainen tilanne. Se ero tässä on, että olen mies jolla on toinen rakas. Lasten takia sovimme että olemme yhtenäinen perhe. En oikein tiedä edelleenkään, onko suhteeni seurausta liian tavallisesta parisuhteesta vai onko tämä joku kriisi itselläni. Kun tässä on aikaa kulunut, on suhde pukolisoonkin lähentynyt ja samalla se toinen suhde siirtynyt hiukan etäämmälle. Mitä enemmän pystyy keskustelemaan sen helpompaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlainen tilanne, mutta ulkopuoliseen rakastunut henkilö on minä, nainen. Jään avioliittoni lasteni vuoksi, vaikka sydämeni sanoo kaikkea muuta. Mieheni on hyväksynyt tilanteen ja jatkamme näin.

On kuitenkin kamalaa katsoa vierestä kun toinen haluaisi olla rakastettu ja ansaitsisi sen, mutta en voi sitä hänelle tarjota. Toivon että sinä olet viisaampi ja lähdet, etkä anna kenenkään kohdella sinua tuolla tavoin. Me olemme valintamme tehneet, mutta onnea ei tällä tavalla saa. Valitse sinä mielummin onni!

Vierailija
24/27 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisissa keskusteluketjuissa, joissa aloittajana on toinen nainen, kaikki ovat kilvan ilkkumassa, kuinka sivusuhde on miehelle pelkkä pano ja jos mies rakastaisi toista naista aidosti, hän kyllä jättäisi vaimonsa.

Mutta niinpä se vaan tämäkin ketju osoittaa, että todellisuus ei ole useinkaan niin mustavalkoinen. Hyvin monet, niin miehet kuin naisetkin jäävät nykyisen kumppaninsa luokse, vaikka sydän sanookin toisin. Lasten, omaisuuden tai ties minkä takia. Onko se viisasta ja järkevää, sitä en tiedä. Lapset kai ainakin kiittävät, jos saavat elää lapsuutensa ehjässä kodissa. Jos nyt mitään ihan kamalan pahoja riitoja tai tunnekylmyyttä ei esiinny.

Sekin pitää näissä jutuissa vielä muistaa, että eihän se rakkaus ole mikään on/off -juttu. Eli vaikka puoliso olisi rakastunut/ihastunut toiseen, niin kyllähän niitä lämpimiä tunteita ja kiintymystä voi silti riittää sille omallekin puolisolle. Eivät kaikki elä missään perhehelvetissä! Mutta erityislaatuinen ihminen pitää olla, että kestää olla kumppanilleen se "henkinen kakkonen", vaikka virallisesti onkin ykkönen.

t. been there, done that (sekä kakkosena että ykkösenä)

Vierailija
25/27 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onkin vaan ihastunut, kuvittelee olevansa rakastunut?

Mulla oli toisin päin. Meni suhteessa huonosti ja rakastuin toiseen. Oltiin eroamassa, kun mies ravisteli ja näytti ensimmäistä kertaa vuosiin että haluaa pelastaa suhteemme. Pitkin hampain jätin uuden rakkauteni ja sitouduin tekemään töitä suhteemme eteen.

Jonkin aikaa meni, mutta lopulta rakastuin mieheeni uudelleen ja hän minuun. Tästä on nyt viitisen vuotta ja yhä olemme hyvin rakastuneita.

Kyllä kaikki on mahdollista, mutta se vaatii mieheltäsi ennen kaikkea kovasti työtä. Sinulta myös. Epäreilulta kuulostaa, mutta sinun pitää näyttää miehellesi mihin hän sinussa alkujaan rakastui. Osta uusia alusvaatteita, lähtekää hotellilomalle, järkätkää aikuisten romanttisia illallisia jne.

Vierailija
26/27 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisissa keskusteluketjuissa, joissa aloittajana on toinen nainen, kaikki ovat kilvan ilkkumassa, kuinka sivusuhde on miehelle pelkkä pano ja jos mies rakastaisi toista naista aidosti, hän kyllä jättäisi vaimonsa.

Mutta niinpä se vaan tämäkin ketju osoittaa, että todellisuus ei ole useinkaan niin mustavalkoinen. Hyvin monet, niin miehet kuin naisetkin jäävät nykyisen kumppaninsa luokse, vaikka sydän sanookin toisin. Lasten, omaisuuden tai ties minkä takia. Onko se viisasta ja järkevää, sitä en tiedä. Lapset kai ainakin kiittävät, jos saavat elää lapsuutensa ehjässä kodissa. Jos nyt mitään ihan kamalan pahoja riitoja tai tunnekylmyyttä ei esiinny.

Sekin pitää näissä jutuissa vielä muistaa, että eihän se rakkaus ole mikään on/off -juttu. Eli vaikka puoliso olisi rakastunut/ihastunut toiseen, niin kyllähän niitä lämpimiä tunteita ja kiintymystä voi silti riittää sille omallekin puolisolle. Eivät kaikki elä missään perhehelvetissä! Mutta erityislaatuinen ihminen pitää olla, että kestää olla kumppanilleen se "henkinen kakkonen", vaikka virallisesti onkin ykkönen.

t. been there, done that (sekä kakkosena että ykkösenä)

No minun mielestäni niitä sanoja ei lasketa, vaan teot. Saahan sitä hokea että rakastaa rakastaa, mutta jos jää vaimonsa luokse, niin se teko puhuu kyllä muuta ja vaikka rakastaisikin niin mitä väliä tuollaisessa tilanteessa. Itse en alkaisi siksi toiseksi naiseksi, enkä myöskään tuollaiseksi uhrivaimoksi, jonka kanssa ollaan vähän kuin pakosta. Minulla ei ole kuin tämä yksi elämä, en tiedä jos teillä on enemmän, kun on vara hukata aikaa noin.

Vierailija
27/27 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheen, joka rakastaa toista, mutta "armosta" jäisi minun luokseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä