Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Polvikipu juostessa -> lääkäri käski laihduttaa (kuva)

Vierailija
07.05.2012 |

http://aijaa.com/0074710147803

Kävin lääkärillä juostessa tulevan polvikivun takia ja se käski ensiksi laihduttaa 5 kiloa ja jos tämä ei auta niin sitten lisätutkimuksia. Siis täh?! En mielestäni oo ylipainoinen, vaikka pehmeyttä löytyykin.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niiden takia lääkäri ehdotti pudottamaan painon 50 kiloon (olen 163 cm pitkä) silloisesta 57 kilosta. Tuntuihan se hullulta koska normaalipainoinen olin jo ennenkin, mutta laihdutin, ja selkä on oikeasti paljon parempi. Kaikkien ihmisten tukiranka ei ilmeisesti oikein kestä hyvin painoa.

Vierailija
2/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoja juokset? Mulla tuli polvi kipu puolen vuoden juoksun jälkeen, juoksin sillon 3-4 krt viikko, lääkäri sanoi että liian nopeesti oon nostanut harjoittelu määrää ja määräs mut 3 kk juoksukieltoon, sen jälkeen alotin tosi varovasti ja polvikipua ei enää tullut ja juoksin maratoninki. Ite oon 173 cm ja 57kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niiden takia lääkäri ehdotti pudottamaan painon 50 kiloon (olen 163 cm pitkä) silloisesta 57 kilosta. Tuntuihan se hullulta koska normaalipainoinen olin jo ennenkin, mutta laihdutin, ja selkä on oikeasti paljon parempi. Kaikkien ihmisten tukiranka ei ilmeisesti oikein kestä hyvin painoa.

Eli ehkä mun kropalle parempi olis painaa sen 50 kiloo. Tuntuu vaan tosiaan hullulta, kun oon normaalipainoinen niin tästä laihduttaa :/ ap

Vierailija
4/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoja juokset? Mulla tuli polvi kipu puolen vuoden juoksun jälkeen, juoksin sillon 3-4 krt viikko, lääkäri sanoi että liian nopeesti oon nostanut harjoittelu määrää ja määräs mut 3 kk juoksukieltoon, sen jälkeen alotin tosi varovasti ja polvikipua ei enää tullut ja juoksin maratoninki. Ite oon 173 cm ja 57kg

Ja olen tosiaan treenannut jo useamman vuoden samoilla määrillä. ap

Vierailija
5/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet noin lyhyt 159 cm niin 55 kg onkin ehkä muutaman kilon liikaa, ite oon 173 cm ja painan 57 kg ja olen hoikka, ehkä Pari kg pois niin oisin tosi timmi .

Vierailija
6/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painanut nämä vuodet saman verran kun olet juossut? Koita lepuuttaa sitä jalkaa nyt, et pidät vähän juoksutaukoa ja sit voisit juosta sellasel tukisiteellä. Onko toinen polvi vaan kipeä?

Vierailija
7/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painanut nämä vuodet saman verran kun olet juossut? Koita lepuuttaa sitä jalkaa nyt, et pidät vähän juoksutaukoa ja sit voisit juosta sellasel tukisiteellä. Onko toinen polvi vaan kipeä?

Ja nyt puoli vuotta on toinen polvi kipuillut. Ei siis molemmat. Lepo ei auta, oon yrittänyt (6 vko). ap

Vierailija
8/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko askelluksesi tarkistettu? Vaihdatko juoksukengät riittävän usein uusiin? Onko siis iskunvaimennus kunnossa? Treenaatko jalkojen lihasvoimaa? Vaihteletko lenkkityyppiä riittävästi?

Vierailija
9/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla skolioosia? Voisikohan se aiheuttaa polvikipua? Joku tietäväisempi kertokoon.

Vierailija
10/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtisin ensin tutkimaan sun juoksutekniikkaa, siinä voi olla kivun syy. Onko paikkakunnallasi juoksukouluja/juoksukilnikkaa jossakin urehiluliikkeessä? Entä kengät, onko ne valittu asiantuntijan kanssa?

Vierailija
11/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aiheuttanut polvikipuja; juoksin vuosia maratoneja.

Vierailija
12/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai johtuuko kuvakulmasta?

Vierailija
13/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy tosi paljon vammoja. Luulen että tuo 5 kg painon nousu tässä nyt tekee sen rasituksen siihen. Miksi oot tarkoituksellisesti itseäs lihotanut? Varmaan. Ap : lla on kunnon kengät ja tekniikka hallussa jos kerta monta vuotta on harrastanut juoksua....

Vierailija
14/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole skolioosia eikä pronaatioo (oon käynyt testauttaa) ja lenkkarit vaihdan vuosittain. On neutraalit ja samaa mallia oon käyttäny jo vuosia. Juoksutekniikkaa ei oo tutkittu, mutta vaiva on tosiaan aika uus eikä tekniikka oo muuttunu (paino vaan). ap

Vierailija
15/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai johtuuko kuvakulmasta?

Ryhti on tämän työpaikkalääkärin mukaan kunnossa. ap

Vierailija
16/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy tosi paljon vammoja. Luulen että tuo 5 kg painon nousu tässä nyt tekee sen rasituksen siihen. Miksi oot tarkoituksellisesti itseäs lihotanut? Varmaan. Ap : lla on kunnon kengät ja tekniikka hallussa jos kerta monta vuotta on harrastanut juoksua....

Kun näytin kuivakalta vanhalta akalta :D ap

Vierailija
17/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille juoksu ei sovi sen vuoksi, että se rasittaa niveliä. Hyvät kengät ja pehmeällä alustalla juoksu toki auttaa hiukan ehkäisemään polvivaivoja.

Vierailija
18/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko askelluksesi tarkistettu? Vaihdatko juoksukengät riittävän usein uusiin? Onko siis iskunvaimennus kunnossa? Treenaatko jalkojen lihasvoimaa? Vaihteletko lenkkityyppiä riittävästi?

Juoksen yleensä yhden matalasykkeisen pitkän (15-20 km), kaksi tasavauhtista lyhyempää (8-10 km) ja yhden lyhyen vk-lenkin viikossa. Lisäksi käyn salilla kyykkäämässä kerta viikkoon. ap

Vierailija
19/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. Jos nyt oikeesti ihminen tietää että on normaalipainoinen ja lääkäri heittäs tollasta kommenttia, niin ei kukaan siitä kuvaa tulis tänne laittaa ja odottamaan kehua että olet hoikka tms.

Jos haluaa juosta niin painon pitää olla kevyt tai nivelet ei kestä.

Itselläni hiukka sama ongelma. Olen siis mies ja on päässyt kerääntymään lihasmassaa. 180cm/88kg farkut vyötäröllä 30" jos mahtuisivat reisistä jalkaan. Töissä rasva% mitattiin 10%ksi.

Tykkään sulkapallosta ja sählystä, mutta tuo paino ja voimasuhde rikkoo paikat viimeisen 5 vuoden aikana polvet on menneet sijoiltaan noin 10 kertaa kuten nilkatkin.

Kestäisivät paljon paremmin jos painaisin 10- 15 kg vähemmän.

Vierailija
20/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän yötä täytyy monien vaihtaa lajeja, mutta liikuntaa ei tarvitse lopettaa

Juoksu on mun intohimo, en haluu lopettaa näin "nuorena" :( ap