Vierailija

Pitävät itse toista ja perustavat toisaalle toisen johon palkaavat "vanhemmat" töihin.

Aika selkeä ja surullinen vastaus: raha!

Ammatillisten perhekotien minimikorvaus per lapsi on 160€/VUOROKAUDESSA.

Jos vain toisella vanhemmalla on pätevyys saa lapsia olla neljä. Jo neljästä lapsesta saa minimissään tällöin vuodessa 233600€. Kuka viellä väittää, että kyseessä ei ole rahastus ja ahneus?

Ei, minun lapseni ei ole huostaanotettu, minua vain oksettaa nämä perhekodit, jotka perustavat toisen tai kolmannenkin perhekodin toisaalla olematta itse siinä fyysisesti mukana rahankiilto silmissä.

Ajatelkaa, pienen kärsineen lapsen kustannuksella on mahdollista rahastaa ja hyvin. Kuka haluaa enää ryhtyä tavalliseksi sijaisvanhemmaksi, kun siitä sa vain ns nimelliskorvauksen?

Entä perhekodin palkattujen vanhempien pysyvyys näiden lasten elämässä? Vuoden parin päästä "vanhemmat" tajuaa, että hei miksi tehdä tätä palkallisena muutaman tonnin palkalla, kun voi perustaa oman ammatillisen perhekodin ja saada muutaman tonnin perään kasa nollia per kuukausi.

Sivut

Kommentit (31)

Uskotko tosiaan että perhekoti"vanhemmat" (lue ohjaajat) ovat kutsumusammatissa. Kuule ihan sen takia ovat töissä kuin muutkin ihmiset; rahan. Ja yrittäjä tienaa yleensä paljon paremmin kuin palkollinen.

En nyt oikein ymmärtänyt pointtiasi ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

perhekodin perustajana tienaa paljon enemmän. Todella suuri ero on.

Äkkiäkös tuollaisen amk-tutkinnon lukaisee.

Kyllä ne tietenkin tienaamistarkoituksessa sen toisen perhekodin perustavat. Ei tuossa ole mitään kummaa. Samaahan tekevät vanhusten hoitajat. Perustavat kalliita "koteja".

ottaa omaan kotiinsa sijoitetun lapsen, kun tuollaisessa perhekodissa saisi oikeaa palkkaakin työstään. Lisäksi ne saavat oikean lomankin.

Tuossa on syvä kuilu, joka pitäisi kuroa umpeen. Kunnon palkka myös kotonaan sijoitettua lasta hoitavalle ja loma myös!

Paljon noihin kyllä rahaa syydetään. Se on erikoista sen takia, että tukitoimiin ennen huostaanottoa ei ole muka vara laittaa mitään. Luulisi että tuolla rahalla saisi aika ihmeitä aikaan jo lapsen omassakin kodissa. Tuollahan palkkaa vaikka henkilökohtaisen hoitajan jo kotiin.

Hyvä bisneshän tuo on. Sen kertoo jo sekin, että Suomeen pyrkii ulkomaalaisia monikansallisia yrityksiä toimimaan alalla.

En aina tajuu näitä kateellisia valittajia. Eiks oo parempi et joku jaksaa pyörittää tollastaki bisnestä ni lapsia et tartte sijoittaa kunnallisiin lastenkotilaitoksiin?!! Onhan se nyt parempi, et on koti. Ja mitä sitten jos siitä saa rahaa?! Jos haluaa rahaa ni on kyllä olemassa helpompiakin tapoja tehdä bisnestä ku perhekodit. Lapset, jotka sijoitetaan perhekotiin ni on sen verran oireilevia, ettei niitä sijoiteta sijaisperheeseen. Ja perhekotivanhemmat saavat mukana myös todella helpot ja ihanat lasten vanhemmat! Eli en kyllä väittäs et helpolla tulee rahaa! Huhhuh! Ja kuka tohon perhekotivanhemmuuteen lähtis jos ei sillä pystyis elää? Sun pitää olla kotona, etkä pysty käymään normitöissä niinku taas sijaisvanhempi pystyy. Pitäs olla niin rikas puoliso, et toinen vois jäädä tekee vapaaehtoistyötä kotiin lasten kanssa. Vai onks parempaa ideaa?

ilman rahaa pyörittämään. On hommattava rakennus, palkattava ympärivuorokautinen valvonta, ruokittava ja vaatetettava lapset ja hommattava niille vermeet ja niin edelleen

Tampereella ainakin saa 1741e kuussa per lapsi kun on kysymys ammatillisesta perhehoidosta. Neljä lasta saa ottaa, kun on molemmat vanhemmat kotona. Lapsista on paljon kuluja myös, sekä aina kiinni heissä, eli lomaa ei niin vaan otetakkaan. Lomiakin toki ansaitaan, mutta aika minimaalisia ne ovat.

Voitte varmaan laskea, että ei noilla tuloilla rikastumaan pääse. Ulkomaan matkojakaan ei juuri tehdä, kun ihmisiä on niin monta. Turha kadehtia. Rankkaa työtä se on ja osa tosiaan tekee sitä rahasta ja osa rakkaudesta.

Olet vapaasti tervetullut tutustumaan toimintaamme. Meillä on olut esim. samat työntekijät vuosia, mutta uusista on huutava pula, olisiko sinusta vastaamaan tähän huutoon?!

Ehkä joku lapsista kertoo sinulle elämän tarinansa. Ehkä sinussa herää ongelman kertoja sijaan, se ongelman ratkaisija.

t. perhekodin perustaja ja kahden moniongelmaisen lapsen sijaisäiti. Perhekodin perustaminen ei sulje pois vanhemmuutta.

Ammatillinen si¬jais-perhehoito

(maksetaan hoi¬to¬palkkion lisäk¬si)

315,30 e/kk

Molemmilla vanhemmilla on muutaman vuoden ko-kemus perhehoitajana toimi¬mi¬sesta. Toisella vanhemmista tulee olla so-veltuva tutkinto: vähin¬tään keski¬asteen tai alemman kor¬keakoulu¬asteen tutkinto ja li¬säk¬si on eduksi, että hänel¬lä on psykiatri¬sen ja kasvatus-alan eri¬tyisosaamista.

Mun veli huostaanotettiin aikanaan tuollaiseen perhekotiin. Siellä oli neljä lasta ja saivat jo markka-aikana sellaiset korvaukset, että pystyivät asumaan todella hulppeassa, isossa talossa, omistamaan kaksi kesämökkiä, harrastamaan pienkoneilla lentämistä, ulkomaan reissuja jne. Rahaa oli elintasosta päätellen yhtä paljon kuin rikkaimmissa yritysjohtajaperheissä.

Ei ehkä tehnyt kauhean hyvää mun veljelle, joka sai aika vääristyneen kuvan rahan arvosta ja siitä, mitä nuorelle voidaan tarjota.

Lainaus:

Mun veli huostaanotettiin aikanaan tuollaiseen perhekotiin. Siellä oli neljä lasta ja saivat jo markka-aikana sellaiset korvaukset, että pystyivät asumaan todella hulppeassa, isossa talossa, omistamaan kaksi kesämökkiä, harrastamaan pienkoneilla lentämistä, ulkomaan reissuja jne. Rahaa oli elintasosta päätellen yhtä paljon kuin rikkaimmissa yritysjohtajaperheissä.

Ei ehkä tehnyt kauhean hyvää mun veljelle, joka sai aika vääristyneen kuvan rahan arvosta ja siitä, mitä nuorelle voidaan tarjota.

oli takana joko vanhaa rahaa tai lottovoitto. Ilmeisesti halusivat sitten tehdä jotain hyvää elämässään vaikka töitä ei olisi tarvinnut periaatteessa tehdä.

Lainaus:

Mun veli huostaanotettiin aikanaan tuollaiseen perhekotiin. Siellä oli neljä lasta ja saivat jo markka-aikana sellaiset korvaukset, että pystyivät asumaan todella hulppeassa, isossa talossa, omistamaan kaksi kesämökkiä, harrastamaan pienkoneilla lentämistä, ulkomaan reissuja jne. Rahaa oli elintasosta päätellen yhtä paljon kuin rikkaimmissa yritysjohtajaperheissä. Ei ehkä tehnyt kauhean hyvää mun veljelle, joka sai aika vääristyneen kuvan rahan arvosta ja siitä, mitä nuorelle voidaan tarjota.

Ei ole mikään enää niin kuin markka-aikana. Oi, noita aikoja

Voisitko laskea nekin. Asumiskulut, vakuutukset, yms. ihan perusarjen menot. Se ei ole vaikeaa, sillä eläthän sinäkin päivittäistä arkea menoineen ja tuloineen.

Lainaus:

ja siksikin huostaamisten purkuja ei paljon tehdä, vaikka asiat lapsen kotona olisivatkin jo parantuneet.

vai oisko siksi, että siitä on niin huonoja kokemuksia? Suvussa on sijaisperhe ja sivusta seuranneena ei voi kuin todeta, että huostaa ei todellakaan olisi kannattanut purkaa, vaikka vaikutti siltä että lapset menisivät ok tilanteeseen.

kyllä se johtuu siitä, että vaikka asiat olisivatkin hiukan paremmin kotrona, niin se ei useinaan riitä. Ts. vaikka huumeita ei enää vedettäisikään, niin elämänhallinta on aivan jotain muuta kuin mitä lapsiperheessä pitäisi olla. Myös sitä katsotaan tarkasti kuinka kiintynyt lapsi on sijaisperheeseen. Eli jos esim. kolme-vuotias lapsi on sijoitettu ja seitsemän vuotiaana päästään katsomaan palauttamista, on usein lapsen etu jäädä sijaisperheeseen koska sinne on paljon tiivimmät suhteet jo siinä vaiheessa. Ja asuinolotkin ovat sein varmemmat kuin vanhassa perheessä.

Ei tässä mielestäni rahasta ole kysymys.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat