Shokkikokemus lähijunassa
Olin kaupungilla ja tein isot ruokaostokset halpamarketissa. Pakkasin ruuat umpinaiseen jääkiekkokassiin.
Lähijunassa jätin ison kassin tavaransäilytystilaan ja istuin n. 1,5 metriä kauemmas penkille. Lueskelin matkan ajan. Kun tuli aika jäädä pois, että 3 kundia tutki mun kassin sisältöä! Siis voi jumalauta!!!
Sanoivat puolustukseksi, että "me luultiin, että joku on hylännyt tämän". Sehän on ihan tuubaa, koska juna oli täynnä porukkaa ja kassi olis voinut olla kenen vaan. Olin sen verran shokissa, että en osannut vastata muuta kuin että "ei ollut, ei." En kerta kaikkiaan enää halua matkustaa pääkaupunkiseudun paskajunilla, kun ihan mitä vaan voi näköjään sattua. Ihmiset on ihan kauhean töykeitä, ilkeitä, kännissä, aineissa tai huutaa. Tai penkoo toisten tavaroita, saatana!
Älkää hei te muut jättäkö MITÄÄN tavaroitanne enää vartioimatta MISSÄÄN!
Kommentit (11)
Oliko M-juna Vantaankoskelle? Pakko olla.
olen oppinut jo ihan pikkuskidinä, että ikinä ei saa jättää tavaroitaan vahtimatta mihinkään...
oli varmaan vaikeeta ottaa kassi vierees...
matkatavaraa vahtimatta yhtään minnekään. En jätä edes kaukojunissa eteiseen ellei ole lukittua säilytystilaa.
Tämä on tätä päivää: mitään ei pidä jättää vartioimatta, missään.
Esim Serenassa pojalta vietiin uimalasit kun nosti ne viereensä naulakkoon hetkeksi kun kuivasi itseään. Ohi meni yksi nuori mies (kansallisuutta ei tässä varmaan saa kertoa...) ja uimalasit lähti. Nopeaa oli.
Olen kotoisin siitä yhdestä rauhallisemmasta naapurikaupungista niin uskon aina ihmisten hyvyyteen. Se kyllä loppuu nyt.
että kassi oli valtava, ja se ei olisi mahtunut tavalliseen loossiin, jossa istuu 6 ihmistä vierekkäin. Ja kun sille penkillehän ei saa tunnetusti jättää tavaraa... Taitaa olla mahdoton yhtälö tavarankuljettaminen lähijunassa.
Olen kotoisin siitä yhdestä rauhallisemmasta naapurikaupungista niin uskon aina ihmisten hyvyyteen. Se kyllä loppuu nyt.
N-junahan menee Keravalle? :D Ja Helsingin rauhallinen naapurikaupunki on siis Vantaa? Provohan tämä olikin.
että kassi oli valtava, ja se ei olisi mahtunut tavalliseen loossiin, jossa istuu 6 ihmistä vierekkäin. Ja kun sille penkillehän ei saa tunnetusti jättää tavaraa... Taitaa olla mahdoton yhtälö tavarankuljettaminen lähijunassa.
kassisi kanssa niin silloin jäät itsekin kassisi viereen. Siis mikäli haluat, että kassisi säilyy. Näin se vaan menee.
Sitten valitetaan, kun viedään paikkoja niiden tavaroiden kanssa. Mulle on käynyt niin että täpötäydessä 4T:ssä mun olis yhden ukon mielestä pitäny vaan mennä eteenpäin ruuhkan mukana kun mulla oli juurikin valtava lätkäkassi saatu ahdettua siihen tavaransäilytystilaan joka on siellä takana. Joo no en jätä tavaroitani toiselle puolelle ratikkaa... Äijän ilme oli näkemisen arvoinen kiinni hänhän ei voinut mun tilalta siirtyä vaan mun piti sitten ottaa se säkki mukaani keskelle lattiaa ja mennä ne pari metriä eteenpäin.
Lisäksi mun mieheltä on bussissa lähtenyt salibandymaila tuollaisessa tilanteessa että ruuhkassa on pitänyt siirtyä siitä keskiosasta johon oli tavaroineen mahtunut, siis ihan siksi aikaa että pysäkiltä tulleet ja ulos menevät pääsi liikkumaan.
että kyseessä ei ollut mikään pitkä matka, vaan 15 minuuttia. Vilkuilin välillä kassiani, mutta kaikki kävi tosi nopeasti.