Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ihmeen takia hääparit käyvät kuvassa vasta vihkimisen jälkeen?

Vierailija
06.05.2012 |

Mielestäni se on törkeää juhlavieraita kohtaan Odotellaan, odotellaan ja taas odotellaan.

Muutenkin aikataulu suunnitellaan liian pitkäpiimäiseksi. Ruoan ja kahvin välissä oleva tauko on esim. liian pitkä ja vailla mitään ohjelmaa, ei edes musiikkia.

Parhaita häitä ja juhlia ovat olleet sellaiset, joissa jo ruokailun aikana bändi soittaa kivaa taustamusaa. Fiilis kohoaa ihan eri tavalla kuin hiljaisuudessa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mennään sinne kuvaukseen ennen vihkimistä ja sitten se venyy ja venyy ja vieraat odottavat epämukavissa kirkonpenkeissä hiki hatussa. Tätäkin on nähty.

Vierailija
22/31 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli varmaan sitten kaikkein tuomittavimmat järjestelyt mitä olla voi. Mentiin vasta kirkon jälkeen hääkuvaan ja vieraat odotti. Halusin että mies näkee mut ensimmäistä kertaa hääpuvussani vasta alttarilla. Muuten en ollut kovin hösäävä morsian mutta tämä oli minun prinsessaunelmani ydin.

Kamalaa tästä tekee se, että olimme oikeasti menneet maistraatissa naimisiin edellisenä päivänä (molemmat lähti siitä kaason/bestmanin kanssa omille teilleen ja yö oltiin erillään), kirkkotoimitus oli "vain" avioliiton siunaus. Ja olimme myös asuneet yhdessä jo 7 vuotta. Täysin kammottavaa, pinnallista ja turhaa. Nyyh.

No eipä vainenkaan; järjestely toimi ihan mainiosti. Vieraat vietiin bussilla kirkosta hääpäikalle, millä aikaa itse karautimme henkilöautolla hääpäikan viereiseen puistoon kuvattaviksi. 100 ihmisen rahtaaminen bussilla vie vähän kauemmin kuin sama matka henkilöautolla, eikä kuvatessa mennyt kuin ehkä 45min. Vieraat odottelivat siis hääpaikalla max. 30minuuttia. Kaikille lyötiin heti tervetuliaisdrinkit käteen, ihmiset ehtivät etsiä paikkansa, käydä vessassa ja tupakalla ym. ja järjestäytyä vastaanottamaan hääparia. Paikalla olleen kaason ja bestmanin mukaan vähempi aika ei olisi tähän edes riittänyt.

Toki yli tunnin odotuttaminen on vähän tylsää, ja drinkit pitää vieraille saada heti, mahd. myös musiikkia tai muuta ohjelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mennään sinne kuvaukseen ennen vihkimistä ja sitten se venyy ja venyy ja vieraat odottavat epämukavissa kirkonpenkeissä hiki hatussa. Tätäkin on nähty.

vihkiminen on 30 min kuluttua :-).

Olen ollut häissä, joissa morsiuspari myöhästyi 25 minuuttia. Seuraavan parin vieraat olivat jo kirkossa ja hyvin hämillään siitä, miten etupenkissä istuikin aivan outoa väkeä. Pappi ei sille parille kovin pitkään puhunut ja koko ajan kirkon takaosassa kävi kuhina, että mitä ihmettä, missä Marko ja Anna ovat.

Vierailija
24/31 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä niiden juomien kanssa, että onko tarkoitus nostaa malja morsiusparille (eli ei saa juoda mahdollisesti tuntiin) vai onko se kesäkuumalla janoon (siis alkoholiton). Olen jo oppinut, että hääpaikalla ojennan lapsille pillimehut ja otan itse vesipullon mukaan, ei tarvitse janossa kärvistellä. Autossa on kylmälaukussa pientä välipalaa, usein kun olemme lähteneet kotoa 2-3 tuntia aikaisemmin ja lapsilla alkaa odotellessa olla oikeasti nälkä.

Eli hääparit voisivat organisoida systeemin niin, että hääpaikalla olisi samantien ruoka tarjolla, vaikka hääparia ei näy. Tai vaihtoehtoisesti ohjeistettaisiin, että ottakaa piknik-kori mukaan (kuten me teemme) ja pitäkää pihanyyttärit odotellessa.

Vierailija
25/31 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ohjeistaa juhlaväkeä, että tässä odotellessa juomia ja cocktailpaloja. Olen ollut sellaisissa tosi tyylikkäissä häissä, joissa näin tehtiin. Tarjoilijat kiersivät tarjottimien kanssa ja kaikki olivat tyytyväisiä.

Vierailija
26/31 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei voi itse valita. Hääpäivän aikatauluttaminen on aikamoinen palapeli itse olen ollut kahdesti kaasona kesähäissä ja molemmilla kerroilla aikataulua on jouduttu rukkaamaan hääparista johtumattomista syistä. Eli meikkiä, kampausta, kuvasuta vihkimistä ja juhlapaikkaa ei välttämättä saa optimiin aikaan.

Toisissa häissä kuvaajalla oli muita hommia päivällä eli ainut vaihtoehto oli kuvaus juhlapaikalla ruokailun ja kahvin välissä. (Pieni paikkakunta, yksi suunnilleenkaan järkevä kuvaamo koko paikkakunnalla)

Toisissa häissä taas vihkiminen oli aika aikaisin kun kirkossa oli samalle päivälle useampi tilaisuus. Tämän johdosta aamu oli kiireinen (morsiammen kampaus ja meikki klo 6 alkaen...). Näissä häissä kyllä kuvaus oli ennen kirkkoa. Koko häiden "virallinen ohjelma" oli ohi klo 18.00 mennessä. Eli tämän jälkeen oli ohjelmassa "vain" tanssia ja iltapala. Voin kertoa, että kovin montaa henkeä ei iltapalla klo 21 enää ollut ja bändi sai lopettaa soiton 22 jälkeen kun viimeisetkin vieraat lähti.

Vierailija
27/31 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät kuvattiin ruokailun jälkeen hääpaikalla (kuvaaja oli paikalla koko päivän) ja siinä meni vajaa kolme varttia. Kaaso (maskeeraaja) korjaili meikkiä ja tukkaa aina tarvittaessa. Vieraat söivät rauhassa loppuun ja nautiskelivat elävästä taustamusiikista ja juomista.

Oli muuten hyvät bileet noin kaikenkaikkiaan :)

Vierailija
28/31 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

baari oli auki, ihmiset seurustelivat keskenaan.

Olihan se pitka aika, mutta ihan tuntuivat viihtyvan kuvienkin aikana.

Vierailija
29/31 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei voi itse valita. Hääpäivän aikatauluttaminen on aikamoinen palapeli itse olen ollut kahdesti kaasona kesähäissä ja molemmilla kerroilla aikataulua on jouduttu rukkaamaan hääparista johtumattomista syistä. Eli meikkiä, kampausta, kuvasuta vihkimistä ja juhlapaikkaa ei välttämättä saa optimiin aikaan.

Toisissa häissä kuvaajalla oli muita hommia päivällä eli ainut vaihtoehto oli kuvaus juhlapaikalla ruokailun ja kahvin välissä. (Pieni paikkakunta, yksi suunnilleenkaan järkevä kuvaamo koko paikkakunnalla)

Toisissa häissä taas vihkiminen oli aika aikaisin kun kirkossa oli samalle päivälle useampi tilaisuus. Tämän johdosta aamu oli kiireinen (morsiammen kampaus ja meikki klo 6 alkaen...). Näissä häissä kyllä kuvaus oli ennen kirkkoa. Koko häiden "virallinen ohjelma" oli ohi klo 18.00 mennessä. Eli tämän jälkeen oli ohjelmassa "vain" tanssia ja iltapala. Voin kertoa, että kovin montaa henkeä ei iltapalla klo 21 enää ollut ja bändi sai lopettaa soiton 22 jälkeen kun viimeisetkin vieraat lähti.

Vierailija
30/31 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin miksi ei hääpari kävisi kuvauksessa?

Vierailija
31/31 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan rupattele ruuan ja kahvin välissä vaan istuu tuppisuuna.

Tosin olen ollut pääosin häissä, joissa on paikalla paljon sukulaisia eli luonnostaan syntyy tunnelmaa ja juttelua, kun tunnetaan toiset ja tunnetaan morsiuspari. Ne muutamat ystävähäät, joissa olen ollut, oli nimenomaan haudanvakava tilaisuus, jossa porukat kyräili toisiaan kuin vihollisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän