Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen alue on Helsingin Pukinmäki lapsiperheelle?

Vierailija
23.02.2014 |

Millaiset koulut? Millaiset kulkuyhteydet? Onko levoton?

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 07:42"]Hirveä.Riippuu tietenkin mitä etsii mutta kyllä tämä on ankea ja nuhruinen paikka.Ne puutalot tulevst ihan tien viereen lähelle asemaa en muuttaisi perheellisenä.Olen asunut koko 40 v ikäni eri paikoissa pk seudulla ja tämä Puksu on kyllä ankein.Jotenkin kaiken keskellä liikenteen suhteen ettö tuntuisi kodilta vrt vaikka oulunkylä, käpylä, kumpula.
[/quote]
Et oo tainnu liikkua muualla kuin aseman lähistöllä tai Savelan vieressä
..

Vierailija
22/115 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen seudun erittäin hyvin asuttuani lähiseudulla pitkään, tässä kokonaisvaltainen lyhyt näkemykseni asuinalueiden tilasta tuollapäin.

Kyseisellä alueella on erinomainen hinta-laatusuhde. Pukinmäki, Viikinmäki, Savela ja Patola ovat kaikki todella hyviä kohteita. Pihlajisto ja Pihlajamäkikin ihan ok vaikka joku muuta väittääkin. Malmi, Maunula ja Veräjälaakso taas eivät niinkään. Oulunkylä ja Veräjämäki ovat lähialueista tasoltaan vielä parempia, mutta siellä taas ei enää hinta-laatu -suhde olekaan ihan niin hyvä.

Helsingin parasta seutua normaalituloisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen puksulainen vastaa: Me muutimme koulutilanteen takia pois sieltä. Siellä on siis Pukinmäen peruskoulu (yhtenäiskoulu luokat 1 - 9), joka on ISO ja ongelmainen. Siellähän oli vielä ihan muutama vuosi sitten maahanmuuttajajengien tappelu, googlatkaa ja lukekaa. Rehtorista olen myös kuullut huonoa ja muutamista opettajista, eritoten sijaisista. Nyt kävi vielä niin, että Pukinmäen peruskoulu yhdistettiin viereisen Soinisen koulun kanssa. Soinisen koulu on Malmin puolella mutta Pukinmäen koulupiirissä ja nyt tosiaan laitettiin nämä kaksi kimppaan. Soinisen koulu on yksi Helsingin ongelmaisimpia kouluja, googlatkaa taas... Maahanmuuttajia taitaa olla jo lähemmäs 70 % koulun oppilaista. 

Pukinmäessä on ostarin vieressä iso kaupungin (Heka) vuokrakolossi, jossa asuu ihan tavallista väkeä mutta myös narkkeja. Siellä on siis ollut ihan huumekämppiä, joissa on välitetty kamaa. Tämä kaikki näkyy yleisenä levottomuutena. 

Päiväkodit ovat alueella hyvät! Niitä voin suositella. Muuta hyvää Puksussa on tietysti juna-asema ja hyvät yhteydet, kaksi kauppaa, toimiva leikkipuisto, MLL järjestää paljon toimintaa, kesäisin on ollut paljon tapahtumia ja markkinoita ja nuorten tapahtumia, että vireää meininkiä mutta kun alueen rakenteelliset ongelmat ovat mitä ovat, niin en suosittele. 

Vierailija
24/115 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi puhua samana päivänäkään,Pukinmäki on tosi tasokas verrattuna Kontulaan,minä ainakin olen tosi iloinen kun sain sieltä stadin asunnon.

Vierailija
25/115 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on nämä Stadin Asuntojen Eskolantien uudet asunnot jaettu?

Vierailija
26/115 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 01:16"]

Nyt sinne Eskolantielle tulee hienoja taloja. Luulisin, että ilme kohenee. Toivottavasti ihmiset uskaltaa muuttaa sinne vaikka olis maine mennyt paikalta. Eihän naapureiden kanssa asuta vaan omassa kodissa ollaan perheen kanssa. Hienoja taloja tulee ja muuttaisin jos tarve olisi.

Ei asuta ei, mutta lapset viettää koulussa ison osan päivästään ja kaverit tulee sieltä.

[/quote]

Vierailija
27/115 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula ja pihlis on aivan kauheita! Voiko Pukinmäkeä verrata ollenkaan näihin?

Vierailija
28/115 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukinmäki on siististi cool :) Kaikki palvelut on lähellä ja hienoa luontoa. Bonuksena vielä että pääsee vartissa lentokentälle kehäradan myötä. Kyllä kelpaa.

Vierailija
29/115 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iteskkin olen asunut pukinmäessä 10v ja pidän siitä paikasta

Vierailija
30/115 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Puksussa viisi vuotta ja olen viihtynyt. Hyvät ulkoilumahdollisuudet, palvelut ja yhteydet. Uskon vahvasti, että tämän kaupunginosan arvostus nousee kunhan siellä asuvat levittävät sanaa.

Vierailija
31/115 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehmas joenvarsi, pellot auringonkukkineen, lähellä tuomarinkylän kartano, kivat uimarannat ja siirtolapuutarhalastat aivan lähellä ovat parasta Puksussa! Pyörällä hetkessä kaikkialla. Bussit ja juna joilla pääsee mihin vain. Työmatka esim taittuu  helposti. Malmilla enemmän kauppoja lähellä. Peruskoulun pihalla liikuntapuisto jossa kivat laitteet. Leikkipuisto Unikko aika suosittu. Helppo verkostoitua ja kun tuntee ihmisiä alueelta niin kuulee tärkeimmät jutut nopeasti. Kannattaa liittyä vaikka fb-ryhmään jne. Pienellä seurakuntakodilla joululaulut ym. Pukinmäkipäivät kerää porukkaa. Kannattaa liikuskella alueella ja tutustua ihmisiin, ei tää ihan kamalimmasta päästä taida olla.

t:puksussa 6 vuotta eikä tarvetta muuttaa

p.s. isossa peruskoulussa noin 600 oppilasta, uusi rehtori aloitti just. Yksi tappelu ollut vuosikausia sitten sekin liittyi idän ja pohjoisen jengien välien selvittelyyn, tappelihan stadissa jengit viiskytluvullaki että ei sen kummempaa :-) mamuja yritetään varmasti ripotella enemmän kouluissa ettei pääse ghettoutumaan mutta minkäs voi kun malmi tossa kupeessa kiinni..

Vierailija
32/115 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis siirtolapuutarhapalstat..

Vierailija
33/115 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten harvinaisen surkeat ruokakaupat nämä kaksi Pukinmäen ostarilla, kummassakaan ei löydy lihatiskiä ja tällä kertaa jopa Alepassa on laajempi tavaravalikoima, joka kertoo kohtalaisen paljon.

Vierailija
34/115 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukinmäessä on kaikki kunnossa: palvelut, ulkoilumaastot, yhteydet jne. Hyväkuntoisia asuntoja tosin ei näytä olevan kaupan.

Vierailija
35/115 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi jos olisi vaihtoehtoja. Masentava paikka.

Vierailija
36/115 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Suutarilaan! Koulut on erittäin hyviä, varsinkin ala-aste. Paljon lapsiperheitä, ei korkeita vuokrakasarmeja. Rauhallinen, virkeä, lapsiystävällinen asuinalue! Harmi vaan että alue on pieni, asuntoja vähän. Toisaalta se on ehdoton vahvuus.

Monet jotka oman lapsuutensa Suutarilassa viettäneet, muuttavat itse lapsia saatuaan takaisin.

Vierailija
37/115 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukinmäki on viihtyisä kompakti kokonaisuus esim. Oulunkylän kerrostaloalueeseen verrattuna. Joen rannat ja metsäiset mäet ja puistot myös kerrostaloalueella tekevät ympäristöstä kivan. Alunperin Pukinmäki oli huvila-aluetta ja joitakin vanhoja puuhuviloita on vielä jäljellä, jotka toimivat päiväkoteina. Erityisesti Nuotti on hieno ja hyvä päiväkoti (työntekijät eivät vaihdu). Maasto on aikoinaan houkutellut tänne rakentamaan huviloita ja sen ymmärtää. Rivitalot ja omakotitalot Pukinmäen pientaloalueilta menevät todella nopeasti. Neliöiden hinta on toistaiseksi vielä edullinen sijaintiin nähden. Palveluja saisi olla enemmän, mutta ovathan Malmin palvelut kävelymatkan päässä (juna menee 2 minuutissa). Itse olen asunut täällä teininä ja palannut keski-ikäisenä. 

Vierailija
38/115 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Malmilla ja olen asioinut Pukinmäessä muun muassa pakettipalveluiden vuoksi Eskolantiellä. Siellä näkyi olevan vartijat tarpeen päiväsaikaankin, kun narkit käyvät ryöstelemässä kaupassa. :(

Täytyy sanoa, että Pukinmäen assan seutu on paljon hurjempi kuin Malmin keskusta. En uskaltaisi siellä Pukinmäessä itse asua, Malmilla kylläkin. Varmasti Pukinmäessä on hyviä pientaloalueitakin ja kivoja taloja, joita en tunne niin hyvin. Asemanseuduthan ovat usein ongelmaisia. Turha koko seutua leimata niiden perusteella.

Vierailija
39/115 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosi sitten muuttanut näihin puukerrostaloihin, ja voin vain kiitellä hyvää tuuriani, että onnistuin saamaan asumisoikeusasunnon tääältä. Puksu on rauhallinen tyypillinen vanha lähiö. Minulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa paikasta. Parit lähiökapakat eivät minua juurikaan häiritse. Nämä puukerrostalot (4 kpl) nostivat Eskolantien ilmettä nykyaikaisempaan suuntaan, sillä suurin osa tien varrella olevista taloista on vanhoja. En ole kertaakaan joutunut kokemaan tai näkemään mitään vastenmielistä liikkuessani Pukinmäen lähiössä. Ihmiset ovat ihan tavallisia. Kun tästä aseman läheltä menee vähän "Puksun bulevardia" (Eskolantietä) eteen päin, tulee kaunis, hyvinhoidettu omakoti- ja rivitaloalue vastaan. Vantaanjoki on lähellä ja luontoa paljon ympärillä. Enkä ole koulustakaan kuullut enää mitään negatiivista puhuttavan. Isoissa kouluissa ei tosin aina pystytä ongelmia välttelemään. Se oli kai aikoinaan pieni sivukoulu, jossa suurimmat ongelmat olivat. Minulla ei ole enää kouluikäisiä lapsia, mutta naapureilla on.

Monet esittävät kärkkäitä arvosteluja paikasta mututuntumalla. Väitän, että keskustan ihannoiduilla asuialueilla on ihan samoja ongelmia kuin näissä lähiöissäkin. Sielläkin on omat huumejenginsä ja laitapuolen kulkijansa. Kuitenkin monet haluavat asua Töölössä tai Eirassa. Mikä siellä on niin kaunista? Itse muutin Arabianrannasta Puksuun, ja jotkut ovat ihmetelleet, onko kulttuurishokki ollut kova, Näille sanoisin, että Puksu menee tietyissä asioissa Arabiarannan ohi. Täällä on nyt minun kotini enkä pidä siitä, että kotipaikkaani arvostellaan sanoin, jotka eivät edes pidä paikkaansa. Puksu uudistuu niinkuin monet muutkin lähiöt, hitaasti mutta varmasti.  Hyvä Puksu!

Vierailija
40/115 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä negatiivisia kirjoittelijoita. Jos asuinpaikka ei miellytä tai on niin karmea, miksi ette muuta muualle. Te vain pilaatte lähiön mainetta. Täällä asuu paljon tyytyväisiä asukkaita, niitä ikänsä Piukinmäessä asuneita ja uusia, vasta muuttaneita. Korviini ei ole koskaan kantautunut, että täällä tehtäisiin rikoksia, jonka vuoksi täällä pelottaisi liikkua. Illalla Eskolantie on hiljainen, vain muutama auto silloin tällöin huristelee ohi. Ongelmansa on varmaan kaikissa lähiöissä, mutta ne pitää suhteuttaa provosoitumatta asioista, joille ei itse mitään voi. Eletään ja annetaan toistenkin elää tyytyvisinä omissa kodeissaan!