Nyt se on sitte päätetty, mies lähtee.
Mies lähtee huomenna, yhteiselomme on tullut päätökseen. pari kuukautta sitten jäi kiinni pettämisestä, yritettiin silti jatkaa. Mutta en pysty luottamaan, eikä mies kestä epäilyjäni. Haukkunut minua tänään koko päivän, vihjailee että kaikki on minun syytäni ym. Meillä kohta 1,5 vuotias ja olen raskaana rv 30. Ongelmia ollu jo pidemmän aikaa ja usein erolla uhkailtu, mutta nyt se sitten vihdoin tapahtuu. Pelottaa tuleva vauvan ja pikku taaperon kanssa, mutta silti vapauttava olo, ainakin toistaiseksi. Saa nähdä kuinka todellisuus iskee vasten kasvoja kun lähtee. Mutta entiseen ei ole enään paluuta, niin paljon on tehty ja sanottu :(
Kommentit (8)
neuvolasta ja perheneuvonnasta alkaen, käy puhumassa tilanne valmiiksi auki muuallakin kuin ystävien ja kavereiden kanssa. Varaa aikoja etukäteen. Auttaa kun tulee se varsinainen konkreettinen ero. Ihan varmasti selviydyt sinäkin tästä.
pärjäät ja pääset paljon helpomalla kuin eläen miehen kanssa joka pettää ja syyllistää. Nokka pystyy, ole ylpeä itsestäsi.
Selviät kyllä.
Minä "heitin" lapseni isän pihalle, kun lapsi oli vuoden. Oli jäänyt kiinni pettämisestä jo silloin, kun lapsi oli 3kk. Yritin antaa anteeksi, yritin unohtaa, yritin jatkaa ihan normaalisti. Sama tilanne oli meillä kuitenkin, en pystynyt... Mies ei kestänyt epäilyjä ja pettäminen (tai ainakin kiinnijääminen) oli minun vika.
Tuo 9 kk oli elämäni pisin aika. Yritin niin kovasti muuttaa kaiken. Onneksi lapsi oli ihana, hyväntuulinen, kohtuuhyvin nukkuva jne vauva. Ainoa ilonaiheeni (ja on tuota kaikkea tietenkin vieläkin... ei tosin vauva enää ;)).
Sitten mies jäi kiinni uudestaan. Silloin mulla napsahti ja se kaikki loppui.
Lopulta se oma koti ja se vapaus siitä mustasukkaisuudesta ja jatkuvista epäilyistä teki minut todella vapaaksi.
Tuosta on nyt neljä vuotta... en kadu hetkeäkään. Kadun korkeintaan sitä, etten katkaissut sitä touhua heti. Meni vauvavuosi vähän hukkaan siinä sumussa ehkä kuitenkin...
Isä tapaa lastaan paljon ja meilläkin on oikeastaan ihan hyvät välit.
Kaikki on hyvin.
Eroon vaan petturimiehestä, kuten joku jo aiemmin sanoi. Se taakka, kun on harteilta pois, olet parempi äitikin lapsellesi / lapsillesi.
kiitos! :) Tuntuu kyllä että paino olis pudonnu harteilta kun on saanu päätöksen tehtyä!
kiitos! :) Tuntuu kyllä että paino olis pudonnu harteilta kun on saanu päätöksen tehtyä!
aukeaa miehellekin hiukan paremmin kun saa tilaa miettiä asioita.
Voimia ja jaksamista toivotan. Parempi yksin kuin vaikean epäluotettavan kumppanin kanssa.
Kuitenkin joudutaan olemaan niin paljon toistemme kanssa tekemisissä, kun vauvakin vasta syntymässä.
Ap
Kaikkea onnea elämäsi tielle!
Petturimiehestä eroon vaan!