Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ylioppilaslakin käyttäminen vappuna sinusta osoitus luokkatietoisuudesta?

Vierailija
05.05.2012 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lukion käyminen on mahdollista kaikille, joita koulunkäynti kiinnostaa.

Vierailija
2/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lakki on kadonnut, epäsopiva tai kamalan likainen, niin sitä ei viitsi käyttää. Eikö se lakin käyttö vappuna ole ihan vaan perinne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se lakin käyttö vappuna ole ihan vaan perinne?

mutta AV:lta oon oppinut, että se on todennäköisemmin kuitenkin luokkatietoista ylpeilemistä.

Vierailija
4/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on todennäköisemmin kuitenkin luokkatietoista ylpeilemistä.

Itse en ole kuitenkaan lakkiani käyttänyt kahteenkymmeneen vuoteen...

Vierailija
5/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään ylioppilaiden.

Vierailija
6/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nykyään ylioppilaaksi pääseminen ei ole mikään erityinen saavutus enkä mä ole lukenut akateemista tutkintoa. Tuntus siis yhtä typerältä kuin kantaa jotain missinauhaa.

Vierailija
7/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin pidän sitä vähän hölmönä perinteenä. Minusta se on jäänne ajalta, jolloin lukion käyminen oli yläluokan juttu, jotain erikoisen hienoa. Vappuhan on työväen juhla ja kunnioitan sitä sellaisena. Yläluokalle se taitaa olla kevään vastaanottamisen juhla.

Vierailija
8/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se kuuluu siihen tyyliin, mutta luokkatietoisena sitä minun on vaikea pitää, minä luulen, että keskiluokalle ylioppilaaksi kirjoittaminen on niin itsestäänselvää, ettei kukaan koe tarvetta sitä alleviivata mitenkään.

Vierailija
9/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä ihmeekseni olen huomannu että aika vanhatkin niitä käyttävät vappuna. Vappuhattu kai se sitten on.

Vierailija
10/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen käyttämättä jättäminen on pikemminkin merkki luokkatietoisuudesta.

Erittäin keskiluokkaisena, mutta vasemmistolaisena, en ole katsonut aiheelliseksi lakkia käyttää.

Vierailija
11/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on KANSAINVÄLINEN TYÖVÄENJUHLA, googleta vaikka jos osaat..

Vierailija
12/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä ihmeekseni olen huomannu että aika vanhatkin niitä käyttävät vappuna. Vappuhattu kai se sitten on.

mutta me noin nelikymppiset emme niinkään.

Vierailija
13/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetyttää, kun vappuna tosiaan näkee tuhansittain keski-ikäisiä ihmisiä ylioppilaslakit päässä katsomassa teekkarikastettta.

Herätys. Jos ette ole huomanneet, se on tupsulakkien juhla. Säälittävää luulla jotenkin kuuluvansa joukkoon, kun pitää kaukaa katsottuna samannäköistä lakkia päässä.

Sama kuin väittäisi, että pitämällä hifkin paitaa kuuluu samaan porukkaan Montreal Canadiensin fanien kanssa.

Vierailija
14/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinit tms.

En kai kehtaa sitä enää käyttää. Lakki on siis kuin rapakossa uinut.

t. äiti 40v.

Vierailija
15/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä nyt pitää, jos mieli tekee tai olla pitämättä, jos ei tee. Suomessa kaikkeen pitäisi saada lupa ja lässyttää jotain vitun viime vuosisadalta peräisin olevaa luokkayhteiskuntapaskaa ja vasemmistoradikalismia. Huh huh mitä jengiä.

Vierailija
16/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina isovanhempieni kertomukset, kuinka ylioppilaat olivat koko kesän hommissa lakki päässä - heinätyöt sun muut peltohommat, kaikki, ylioppilaslakki auringon porotuksesta ja lehmän lannasta kellastuneena päässä.

Sanoivat, että puhdas ylioppilaslakki on sama kuin sisäsiisti vauva. Mitä sottaisempi, keltaisempi ja tahraisempi, sen hienompi.

Vierailija
17/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, no näemmä ylioppilas ei mitään tiedä. Vappu on KANSAINVÄLINEN TYÖVÄENJUHLA, googleta vaikka jos osaat..

Wikipediasta:

Suomessa vapunpäivää aattopäivineen vietetään työväen, ylioppilaiden ja kevään karnevaalijuhlana.

Ja tässä sulle vielä toinen opetuslinkki:

http://oppiminen.yle.fi/ylioppilaiden_juhla

Vierailija
18/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä nyt pitää, jos mieli tekee tai olla pitämättä, jos ei tee. Suomessa kaikkeen pitäisi saada lupa ja lässyttää jotain vitun viime vuosisadalta peräisin olevaa luokkayhteiskuntapaskaa ja vasemmistoradikalismia. Huh huh mitä jengiä.

Olis paljo fiksumpaa olla kuten sä, eikä niinku keskustella mistään, tietsä, ajatella vaan, et mä laitan tai et, en laita. Mut ei nyt täst tartte jumalauta mitään alkaa keskustelee sen kummemmin!!!

Vierailija
19/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis paljo fiksumpaa olla kuten sä, eikä niinku keskustella mistään, tietsä, ajatella vaan, et mä laitan tai et, en laita. Mut ei nyt täst tartte jumalauta mitään alkaa keskustelee sen kummemmin!!!

Tai jos joku juttu on paskaa, niin sitä ei saa sanoo, kun sitten sulle tulee paha mieli. Voi ei.

Vierailija
20/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin pidän sitä vähän hölmönä perinteenä. Minusta se on jäänne ajalta, jolloin lukion käyminen oli yläluokan juttu, jotain erikoisen hienoa.

Toisaalta, mieheni vänkää oman (jo elämää nähneen) teekkarilakkinsa päähän joka ikinen vappu. Häntä ei nolota pätkääkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä