Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko niitä Abloy avaimia saa teetättää

Vierailija
10.09.2025 |

Niitä joissa on musta pää. Ekaluokkalaiselle pitäisi antaa avain, mutta tuolla lapsella on tavarat hukassa. En haluaisi maksaa lukkojen sarjoitusta, kun avain menee hukkaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suutarissa ilman mitään hässäkkää ja Hekalta kyselyä

Vierailija
2/13 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan millainen musta pää. Exec avainta saat teettää, Iloqia et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko opettaa se lapsi, että avain on tärkeä ja sitä ei hukata? Ei sitä itsekään aikoinaan hukannut avainta, kun opetettiin pitämään siitä huolta.

Vierailija
4/13 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko opettaa se lapsi, että avain on tärkeä ja sitä ei hukata? Ei sitä itsekään aikoinaan hukannut avainta, kun opetettiin pitämään siitä huolta.

Yritetty on, mutta hukkaisi päänsä, jos se ei olisi kiinni. ADHD tutkimukset kutsuu varmaan jossain vaiheessa

Vierailija
5/13 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen Exec on. Jee. 

Vierailija
6/13 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloq ei ole Abloyn avain.

Vierailija
7/13 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetättää? Eli pyytää jotain toista osapuolta teettämään?

Vierailija
8/13 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Execejä tosiaan saanut teettää suutarilla jo vuositolkulla. Sentojen patentti päättyy ensi vuonna, eli sitten saa teettää niitäkin. 

Vierailija
9/13 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABLOY Exec oli Abloyn patenttisuojattu lukitusjärjestelmä, jonka patentti on rauennut vuonna 2013, minkä vuoksi uusia EXEC-lukostoja ei enää asenneta ja vanhat avaimet ovat vapaasti kopioitavissa ilman avainkorttia tai valtuutetun lukkoliikkeen toimeksiantoa.

Vuokra-asunnoissa ei ole mun mielestä uudelleen sarjoituksen kanssa oikein mitään todellisuusperää sen kanssa että palautuuko alkuperäisiä avaimia oikea määrä, siis nimenomaan Exec avaimissa.

Alkuperäistä avainta ei siis kannata antaa lapselle, vaan teettää kylmän viileästi kopio suutarilla, hintaluokka varmaan jotain 15-25€, tuhoaa sitten poismuuttaessa huolellisesti kopion kun poismuuttaessa alkuperäiset pitää palauttaa. Alkuperäinen avain on siis Exec ja kopio on Edge, niissä on erilaiset päät joten kopiota ei pysty palauttamaan alkuperäisen tilalla. Omassa asunnossani uudelleen sarjoituksen hinta on 400€, tosin minulla vielä kaikki avaimet tallella.

Enhän minä tiedä onko esimerkiksi mun nykyiseen asuntoon edellinen vuokralainen teettänyt kopion avaimesta kun sitä ei millään tavalla valvota?

Vierailija
10/13 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritetty on, mutta hukkaisi päänsä, jos se ei olisi kiinni. ADHD tutkimukset kutsuu varmaan jossain vaiheessa

Lapsellani on ADHD, eikä ole hukannut avaintaan.

Vierailija
11/13 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ABLOY Exec oli Abloyn patenttisuojattu lukitusjärjestelmä, jonka patentti on rauennut vuonna 2013, minkä vuoksi uusia EXEC-lukostoja ei enää asenneta ja vanhat avaimet ovat vapaasti kopioitavissa ilman avainkorttia tai valtuutetun lukkoliikkeen toimeksiantoa.

Vuokra-asunnoissa ei ole mun mielestä uudelleen sarjoituksen kanssa oikein mitään todellisuusperää sen kanssa että palautuuko alkuperäisiä avaimia oikea määrä, siis nimenomaan Exec avaimissa.

Alkuperäistä avainta ei siis kannata antaa lapselle, vaan teettää kylmän viileästi kopio suutarilla, hintaluokka varmaan jotain 15-25€, tuhoaa sitten poismuuttaessa huolellisesti kopion kun poismuuttaessa alkuperäiset pitää palauttaa. Alkuperäinen avain on siis Exec ja kopio on Edge, niissä on erilaiset päät joten kopiota ei pysty palauttamaan alkuperäisen tilalla. Omassa asunnossani uudelleen sarjoituksen hinta on 400€, tosin minulla vielä kaikki avaimet tallella.

E

Kyllä niitä palautuneiden avaimien määriä ja avaintyyppejä seurataan.

Vierailija
12/13 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäistä avainta ei siis kannata antaa lapselle, vaan teettää kylmän viileästi kopio suutarilla, hintaluokka varmaan jotain 15-25€, tuhoaa sitten poismuuttaessa huolellisesti kopion kun poismuuttaessa alkuperäiset pitää palauttaa. Alkuperäinen avain on siis Exec ja kopio on Edge, niissä on erilaiset päät joten kopiota ei pysty palauttamaan alkuperäisen tilalla. Omassa asunnossani uudelleen sarjoituksen hinta on 400€, tosin

palauttamaan alkuperäisen tilalla. Omassa asunnossani uudelleen sarjoituksen hinta on 400€, tosin minulla vielä kaikki avaimet tallella.

Kyllä niitä palautuneiden avaimien määriä ja avaintyyppejä seurataan.

Niin alkuperäisten palautusta tietenkin. Mutta ei kukaan missään milloinkaan tänä päivänä tiedä että kuinka monta kopiota avaimista on tehty.

Vierailija
13/13 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleen sarjoitusta ei siis minun mielestä pysty perustelemaan sillä että avaimia on hukassa ja joku voisi käyttää avainta hyödyksi ja mennä asuntoon.. minunkin asuntoon voi joku edellinen vuokralainen tulla sillä kopiolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi