Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha ei todellakaan tuo onnea, meidän perheen tilanne

Vierailija
05.05.2012 |

nyt taloudellisesti ankea. Tämän kuun vuokraakaab ei saatu kokonaan hoidettua. Mutta olen silti äärimmäisen onnellinen ja kun alan listata asioita joista olen kiitollinen, suurinta osaa niistä ei saa rahalla. Päälimmäisenä nämä; saadaan asua ihanassa Käpylässä, mahtavat verkostot lasten kavereihin, 2 tervettä, iloista lasta, rakastava mies, hyvä parisuhde, läheisiä ystäviä, lapsilla upeat opettajat, lapsilla paljon kavereita, kevät, saan herätä upeaan auringonnousuun, mikä näkyy makuuhuoneeseen ikkunaan, olen tyytyväinen itseeni, hyvä itsetunto. Mitään näistä ei rahalla saa.Kylläpä olenkin onnekas.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rikas. Pitäisiköhän minun avata uusi keskustelu "Rikas vastaa kysymyksiin?" :-D. Onkohan sellaista muuten koskaan ollut? Ihan vaan, tuntuu että moni arvailee millaista rikkaan elämä on.

Vierailija
42/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit varmasti halvemmalla asunnon jostain muualta, vaikka Keravalta tai Jakomäestä, mutta koska sinun ei ole pakko eli sinulla on RAHAA asua haluamallasi alueella, niin onnellisuutesi lisääntyy merkittävästi ja hyvällä / kalliimmalla (= RAHAA vaativalla sijainnilla) on merkittäviä seurannaisvaikutuksia, jotka vaikuttavat kokemaasi kokonaisuonnellisuuteen.

Olen iloinen, että olet onnellinen, mutta ehkä huomaat, että ilman rahaa tai huomattavasti vähemmällä rahalla sinunkin onnellisuutesi ainakin vähenisi. On jotenkin kovin ylimielistä julistaa, että raha ei tuo onnea, kun se sinunkin tapauksessai sitä tuo, ja ihan omilla perusteluillasi.

Ja se,että pidän kovasti asuinalueestamme,näistä ihmisistä ja yhteisöllisyydestä täällä ei tosiaan ole mitään pätemistä ja on totta, että osa onneanion juuri se että saamme asua täällä. Ja mitä tulee lapsen pelireissuun, niin minulle se oli tärkeä juttu ja kuten jo sanoin olen asian sopinut etukäteen vuokranantajan kassa, ei tässä kyllämitään hurjaa/tai pätemistä ole. ap

Asun itsekin Käpylässä eikä täällä asuminen maksa juuri mitään vuokralaiselle, halpaa kuin saippua! Rahalla ole tämän kanssa mitään tekemistä. Kyllä kateelliset täällä hirnuu taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännetään ja käännetään miten päin vain, että saataisiin ap mustamaalattua. Jos ap vastaa, löydetään vastauksesta uutta haukuttavaa. Monia näköjään ärsyttävät Käpylässä asuvat ihmiset :)

Vierailija
44/55 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan olla eri mieltä. Raha tuo onnea, ainakin tietyssä määrin, jos ei suoraan niin välillisesti, koska raha lisää hyvinvointiamme. On siis paljon helpompi elää onnellista elämää esim. Suomen kaltaisessa rikkaassa maassa, verrattuna vaikkapa Afganistaniin.

Raha ei missään nimessä ole este onnellisuudella, ja päinvastoin moni asia on mahdollista, jos on rahaa. Paremmat terveyspalvelut, parempi ravinto, mahdollisuus nauttia vapaa-ajasta monipuolisten harrastusten parissa. Mahdollisuus matkustaa, yöpyä loistohotelleissa. Lisäksi voi asua turvallisessa kaupunginosassa, rikkailla on myös isommat mukavat kodit ja palkatut kotiapulaiset, jotka pitävät lukaalin puhtaana. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään.

Juu todellakin, aurinko paistaa ja kevät on tulossa, nämä ovat asioita joista voi nauttia yhtälailla rikas kuin köyhäkin. Tosin kun syksy saapuu ja räntää sataa, moni rikas vaihtaa maata ja nauttii auringosta jossain muualla.

Vierailija
45/55 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koulutuksen kanssa. Jos kerron ammattini alkaa heti tulemaan juttua miten joku lääkärituttu ei tykännyt työstään vaikka oli hyvä työpaikka jne.. Ihan kuin vaan putkimiehillä olisi mahdollisuus tykätä työstään. Kateutta ja huonoa itsetuntoa on köyhillä ja kouluttamattomilla riittämiin.

vähemmän varakkailla on hirveä tarve kuvitella rikkaampien olevan heitä onnettomampia. En tarkoita aloittajaa, vaan joitakin muita vastaajia. Oikeasti raha tuo huolettomuutta, ja tutkimusten mukaan korkea koulutustausta ja hyvä sosioekonominen asema myös terveyttä, pitää ikää ja monia aidosti hyviä asioita, totuus todennäköisesti kuitenkin on se, että raha tuo ainakin jonkin verran sitä onneakin.

Siksi toiseksi, minusta on korkean elintason maan ylimielisyyttä väittää, ettei raha tuo onnea, kun teidän 'köyhienkään' lapset eivät näe nälkää. Menkää se totuutenne julistamaan jollekin äidille, jonka vauva kuolee käsivarsille, kun ei ole rahaa ruokaan, lääkkeisiin tai rokotuksiin, jos kehtaatte.

Vierailija
46/55 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi vetää otsikon päätelmää teidän tilanteestanne.

Todistat siis, että onneen ei tarvita rahaa. Mutta se ei sulje pois sitä, että raha voi tuoda onnea, eikös vaan?

Vierailija
47/55 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisin kyllä todella onnellinen jos olisi enemmän rahaa. Moni huoli ja ahdistus loppuisi..minulla on ihana perhe, mies, 2 lasta + muut läheiset. Hyvä asunto jne. Mutta on tää elämä pienillä tuloilla jotenkin todella epävarmantuntuista.

Vierailija
48/55 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap väittää, että raha ei tuo onnea, mutta myöntää, ettei hänellä ole rahaa, joten mitä hän siitä mitään sitten tietää?

No, tarkkaanottaen kaikesta voi päätellä, että ap:lla on kuitenkin käytössään globaalilla skaalalla riittävästi rahaa. Jos köyhyysraja on jossain 30-50 euron kuukausituloissa.

Tuo "raha ei tuo onnea"-jankutus pitäisikin muuttaa muotoon, "suurimmalla osalla suomalaisista on jo niin hyvä elintaso, etteivät lisätulot tuo tyytyväisyyttä elämään pitkällä tähtäimellä" ja lisäkaneettina "erilaiset elämänkriisit, parisuhdeongelmat ja äkilliset sairastumiset voivat osua kohdalle, tulotasosta riippumatta."

Vierailija
49/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi vetää otsikon päätelmää teidän tilanteestanne.

Todistat siis, että onneen ei tarvita rahaa. Mutta se ei sulje pois sitä, että raha voi tuoda onnea, eikös vaan?

Vierailija
50/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei nytkään edes kituuteta.

Vierailija
51/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pystyy edes vuokransa maksamaan!

Vierailija
52/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on ihan muuta kuin rahaa. Muistan kun olimme mieheni kanssa vastarakastuneita, huokailimme pienen vuokrayksiön sohvalla, tili miinuksella, miten iki-onnellisia olemme. Mielessäni soi silloin Dingon biisin sanat "Näen rikkaat jotka ostaa ne saa heidät unohtamaan, että sulla ja mulla ois jotain parempaa..." :)

Vierailija
53/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä mielummin rikas oisin kun köyhä. kyllä se raha vaan mahdollistaa monta asiaa mikä tekee onnelliseksi.

Vierailija
54/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rahattomuuskaan tuo onnea.

Vierailija
55/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi elää sellaisen ahdistuksen kanssa että rahat on lopussa ja laskut rästissä. Koskaan ei kyllä ole ollut yhtään laskua maksamatta.Kaksi kotiäitiysvuotta olivat vaikeita kun kokoajan piti laskea että rahat riitttävät. Koskaan ei voinut ostaa mitään ylimääräistä hemmotellakseen itseään. Mutta meitä on moneen junaan ja minulle tärkeää on raha. Sen avulla voi tehdä kaikenlaista. Tietysti rakkaat ihmissuhteet ja terveys menevät kaiken edelle. Mutta kyllä se raha tuo myös onnellisuutta elämään ja turvallisuuden tunnetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän