Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha ei todellakaan tuo onnea, meidän perheen tilanne

Vierailija
05.05.2012 |

nyt taloudellisesti ankea. Tämän kuun vuokraakaab ei saatu kokonaan hoidettua. Mutta olen silti äärimmäisen onnellinen ja kun alan listata asioita joista olen kiitollinen, suurinta osaa niistä ei saa rahalla. Päälimmäisenä nämä; saadaan asua ihanassa Käpylässä, mahtavat verkostot lasten kavereihin, 2 tervettä, iloista lasta, rakastava mies, hyvä parisuhde, läheisiä ystäviä, lapsilla upeat opettajat, lapsilla paljon kavereita, kevät, saan herätä upeaan auringonnousuun, mikä näkyy makuuhuoneeseen ikkunaan, olen tyytyväinen itseeni, hyvä itsetunto. Mitään näistä ei rahalla saa.Kylläpä olenkin onnekas.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton on hevoseton mies.

Vierailija
22/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raha ei todellakaan tuo onnea, meidän perheen tilanne"

Olipas taas uskomattoman huono otsikko kirjoitukseen nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miks ne on just näitä Bulevardilla asuvia menestyjiä jotka näemmä tekee perhesurmia?

näitä perhesurmien tekijöitä katsotaan niin useimmiten näkyy uutiskuvassa jossain helvetin kuusessa sijaitseva kälyinen rintamamiestalo, kulta pieni...

Jos saat siitä orgasmin että kerrankin joku taloudellisesti menestynyt tekee myös moisen hirmutyön niin toki sen sinulle suon.

Vierailija
24/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ajatellut, että olen ihan tyhmä, että haluan lisää rahaa.. olen sitä mieltä, että elämämme olisi paaaaljon parempaa jos olisi enemmän rahaa, köyhiä ei toki olla, mukavuudenhaluisia kyllä :) mutta nyt tiedän, että saa haluta lisää rahaa, vaikka muu olisikin kunnossa, parisuhde, lapsi on, jne jne..

kouluun joutuu uudestaan, jotta haave edes joskus tässä elämässä tapahtuisi :)

Vierailija
25/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella luulin, että joku rikas kertoo, että mammonan tavoittelu olikin turhaa. Mutta taas olikin joku köyhä, jonka pitää vakuuttaa (itsensä) siitä, että raha ei tuo onnea.

Kyllä raha tuo onnea, surkeaa parisuhdetta piristää kahden viikon loma hienossa hotellissa, lämpimässä maassa keskellä marraskuuta. Kun mies on tosi ärsyttävä, voi tuijottaa kallista käsilaukkua ja miettiä, että kyllä se varmaan mua tavallaan rakastaa, kun osti tämänkin. Iso asunto ei näytä ollenkaan yhtä sotkuiselta ja ahdistavalta, kuin pieni asunto, jossa on sama kamat.

Vierailija
26/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sen huomaa vanhuksista. T: alalla oleva

Vierailija
27/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut lapsiperheet valittavat rahanpuutetta, mutta kummasti heiltä löytyy kuitenkin hieno luksusauto, iso koira ja kesämökki. Olen kyllä sitä mieltä, että köyhyys on aika usein seurausta huolettomasta ja vääränlaisesta rahankäytöstä.

'Köyhyys' eli jostain muusta tinkiminen voi seurata tuollaisesta rahankäytöstä, mutta köyhällä ei OLE sitä rahaa jota käyttää.

Vierailija
28/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mä nyt vaan olen paljon onnellisempi nyt kun talous on kunnossa, jää rahaa säästöön ja on varaa myös ylimääräisin juttuihin. Ei tarvitse valita ruokakaupassa sitä halvinta tai miettiä mitä aikuiset syö tänään jotta lapset saa vatsat täyteen.

On onnellista kun palkkapäivänä rahat riittää laskuihin ja vielä jää jotain, on onnellista ostaa kukkia kotiin ja lapsille uusia vaatteita.

Väitän mitä suuremmin että raha tuo onnea ja sitä voi myös ostaa. Ihan kuten terveyttäkin.

Vierailija
29/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rahat ovat kokoajan tiukilla, lisäraha tuo onnea. Mutta jos rahaa on riittävästi niin ettei tarvitse kituuttaa, eli saa kohtuudella jotain ekstraakin, ei lisäraha kasvata onnellisuutta. En muista nyt summia, mutta periaatteessa meni näin.

Vierailija
30/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamattoman vuokran vuoksi? Ja pitää asua Keravalla?

Vierailija
31/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamattoman vuokran vuoksi? Ja pitää asua Keravalla?

Uskon kuitenkin että siellä Keravallakin on mukavampi asua maksamattoman vuokran vuoksi, kuin vaikkapa Westendissä kun lapsi vaikkapa kuolee.

Vierailija
32/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt taloudellisesti ankea. Tämän kuun vuokraakaab ei saatu kokonaan hoidettua. Mutta olen silti äärimmäisen onnellinen ja kun alan listata asioita joista olen kiitollinen, suurinta osaa niistä ei saa rahalla. Päälimmäisenä nämä; saadaan asua ihanassa Käpylässä, mahtavat verkostot lasten kavereihin, 2 tervettä, iloista lasta, rakastava mies, hyvä parisuhde, läheisiä ystäviä, lapsilla upeat opettajat, lapsilla paljon kavereita, kevät, saan herätä upeaan auringonnousuun, mikä näkyy makuuhuoneeseen ikkunaan, olen tyytyväinen itseeni, hyvä itsetunto. Mitään näistä ei rahalla saa.Kylläpä olenkin onnekas.

KUN LENNÄTTE PIHALLE JA SAATTE HÄÄDÖN MAKSAMATTOMIEN VUOKRIEN TAKIA.... hahahahhahaaaaah!!

Vierailija
33/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jotenkin huono asia, että koen oloni onnelliseksi ja elämäni rikkaaksi, vaikka vuokrasta jäi tässä kuussa osa hoitamatta? En ole missään vaiheessa väittänyt, että raha olisi este onnellisuudelle, totesin vain että nämä asiat jotka elämäni tekevät onnelliseksi eivät pääosin liity rahaan. Mielestäni se on hieno oivallus, onko se joltain varakkaalta pois? Ja kuten jo sanoin,vuokraasia on hoidossa, en ole hankkimassa häätöä perheellemme, halusin vaan sijoittaa 200e lapsen pelireissuun ja aidosti olen onnellinen kun lapsi pääsi reissuun. Elämä on valintoja. Oisko teidän mielestä parempi, että ahdistuisin talousasioista tai pitäisin kulissia yllä? ap

Vierailija
34/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jotenkin huono asia, että koen oloni onnelliseksi ja elämäni rikkaaksi, vaikka vuokrasta jäi tässä kuussa osa hoitamatta? En ole missään vaiheessa väittänyt, että raha olisi este onnellisuudelle, totesin vain että nämä asiat jotka elämäni tekevät onnelliseksi eivät pääosin liity rahaan. Mielestäni se on hieno oivallus, onko se joltain varakkaalta pois? Ja kuten jo sanoin,vuokraasia on hoidossa, en ole hankkimassa häätöä perheellemme, halusin vaan sijoittaa 200e lapsen pelireissuun ja aidosti olen onnellinen kun lapsi pääsi reissuun. Elämä on valintoja. Oisko teidän mielestä parempi, että ahdistuisin talousasioista tai pitäisin kulissia yllä? ap

Itekin ihmettelen tätä rätkätystä ja jankutusta siitä että kohtapa et enää asu Käpylässä jne jne jne.

Joillekin vain on vaikeaa tajuta että elämässä voi ihan oikeasti olla ihan tyytyväinen silloinkin kun on taloudellisesti vaikeaa. Ja sen asian tajuamattomuus tekee ihmisestä henkisesti aika köyhän.

Vierailija
35/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUN LENNÄTTE PIHALLE JA SAATTE HÄÄDÖN MAKSAMATTOMIEN VUOKRIEN TAKIA.... hahahahhahaaaaah!!

Eihän tässä ole kukaan pihalle lentämässä. Mitä sä sekoilet? Ärsyttääkö sua ihan oikeasti noin paljon se että joku osaa iloita sellaisistakin jutuista, joita ei rahalla saa? Pitäiskö sun joskus ite hankkia elämääsi jotain sisältöä?

Vierailija
36/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva jos ihminen on onnellinen

ajattelen kuitenkin niin että onni on jotain sellaista jonka kautta ei tarvitse päteä

on hurjaa jos sijoitat rahaa ensisijaisesti lapsen pelimatkaan etkä kodin säilymiseen

jossain määrin näytät myös uskovan että tietty paikka jossa asutte, on osa onnellisuuttasi, muuten olisit ehkä jättänyt sen mainitsematta

summa summarum

minusta vaikuttaa enemmän siltä että halusit hakea tukea tekemällesi ratkaisulle, sen sijaan että olisit tehnyt aloitusviestin jossa et puolustele tilannettasi, vaan kehotat ihmisiä listaamaan oman onnensa kohteita. Tällainen olisi esimerkki onnen jakamisesta.

Mutta kenties opit tästä jotain!:)

Vierailija
37/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat mieluummin lapsen pelireissun kun vuokran? Oletteko vuokralla isovanhempien tai vastaavan asunnossa? Jos ette, voin vakuuttaa, että niin ystävällistä vuokranantajaa ei ole, joka tuosta oikeasti tykkäisi, ja joka ei alkaisi miettimään turvallisempia vuokralaisia.

Enkä kirjoita tätä ilkeyttäni, vaan ihan tosissani, sinun täytyy asettaa asiat tärkeysjärjestykseen.

Vierailija
38/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se,että pidän kovasti asuinalueestamme,näistä ihmisistä ja yhteisöllisyydestä täällä ei tosiaan ole mitään pätemistä ja on totta, että osa onneanion juuri se että saamme asua täällä. Ja mitä tulee lapsen pelireissuun, niin minulle se oli tärkeä juttu ja kuten jo sanoin olen asian sopinut etukäteen vuokranantajan kassa, ei tässä kyllämitään hurjaa/tai pätemistä ole. ap

Vierailija
39/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit varmasti halvemmalla asunnon jostain muualta, vaikka Keravalta tai Jakomäestä, mutta koska sinun ei ole pakko eli sinulla on RAHAA asua haluamallasi alueella, niin onnellisuutesi lisääntyy merkittävästi ja hyvällä / kalliimmalla (= RAHAA vaativalla sijainnilla) on merkittäviä seurannaisvaikutuksia, jotka vaikuttavat kokemaasi kokonaisuonnellisuuteen.

Olen iloinen, että olet onnellinen, mutta ehkä huomaat, että ilman rahaa tai huomattavasti vähemmällä rahalla sinunkin onnellisuutesi ainakin vähenisi. On jotenkin kovin ylimielistä julistaa, että raha ei tuo onnea, kun se sinunkin tapauksessai sitä tuo, ja ihan omilla perusteluillasi.

Ja se,että pidän kovasti asuinalueestamme,näistä ihmisistä ja yhteisöllisyydestä täällä ei tosiaan ole mitään pätemistä ja on totta, että osa onneanion juuri se että saamme asua täällä. Ja mitä tulee lapsen pelireissuun, niin minulle se oli tärkeä juttu ja kuten jo sanoin olen asian sopinut etukäteen vuokranantajan kassa, ei tässä kyllämitään hurjaa/tai pätemistä ole. ap

Vierailija
40/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rikas. Pitäisiköhän minun avata uusi keskustelu "Rikas vastaa kysymyksiin?" :-D. Onkohan sellaista muuten koskaan ollut? Ihan vaan, tuntuu että moni arvailee millaista rikkaan elämä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme