Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

muita jotka eivät tiedä vauvansa syntymämittoja?

Vierailija
05.05.2012 |

täälläkin kun juuri oli ketju jossa kyseltiin vauvojen syntymämittoja, niin tulipa mieleen, että miten vaikea ihmisten oli käsittää, kun jouduin omalla kohdallani sanomaan, että en tiedä kun vauvan painon. Oikeen erikseen aina kysyivät että no entäs pituus... Kenellekkään ei tullut mieleen, siitä huolimatta että vauvani oli vastasyntyneiden teholla, että ei siellä mittailla vauvaa, sillä sellainen vaan rasittaisi tehohoidossa olevaa. Mitat otetaan vasta siinä vaiheessa kun vauvan vointi sen sallii ja siinä voi mennä monta päivää..

mutta niinhän se taitaa mennä että vastasyntyneen kohdalla ihmisiä ei kiinnosta kun paino ja pituus sekä sukupuoli.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niinhän se taitaa mennä että vastasyntyneen kohdalla ihmisiä ei kiinnosta kun paino ja pituus sekä sukupuoli.

Kannattaako tuosta nyt ottaa itseensä? Tää nyt on se juttu, jota vastasyntyneen vanhemmilta kysytään, koska mitä muuta sitä nyt oikein voi kysyä, kun asiasta keskustellaan? Oliko syntymämerkkejä? Jäikö pahakin jälki imukupista?

Jos ottaa sen asenteen, että ihmiset yrittävät aina tilaisuuden tullen loukata, niin tokihan sitä tulkitsee minkä tahansa jutun jotenkin veemäiseksi.

En muuten itse muista lapseni tarkkoja mittoja, minusta aivan toissijainen asia, mutta ymmärrän kyllä, että tätä nyt tavataan kysyä.

Vierailija
2/9 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvoilta vasta sairaalasta lähtiessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tuosta nyt ottaa itseensä? Tää nyt on se juttu, jota vastasyntyneen vanhemmilta kysytään, koska mitä muuta sitä nyt oikein voi kysyä, kun asiasta keskustellaan? Oliko syntymämerkkejä? Jäikö pahakin jälki imukupista?

Jos ottaa sen asenteen, että ihmiset yrittävät aina tilaisuuden tullen loukata, niin tokihan sitä tulkitsee minkä tahansa jutun jotenkin veemäiseksi.

En muuten itse muista lapseni tarkkoja mittoja, minusta aivan toissijainen asia, mutta ymmärrän kyllä, että tätä nyt tavataan kysyä.

niin,..no ehkä itselle ainakin tuossa tilanteessa tulis mieleen vähän muut kysymykset, kuten että miten lapsi jakselee, hengittääkö itse, jne.. jos kerran tietää että lapsi on tehohoidossa. Vähän sama homma, että pitäisin outona, jos itse makaisi kriittisessä tilanteessa sairaalassa ja ystävät tulis vaan kyselemään paljonkos sä painat ja olet pitkä..

ja kyse ei ole lainkaan siitä, että mä olisin asiasta loukkaantunut. :) tai ajatellut että ihmiset kysyvät sellaista loukatakseen. Totesin vaan että tulipahan sekin tosiasia todettua, että ihmiset yleensä ei osaa olla "kiinnostuneita" kun siitä painosta ja pituudesta sekä sukupuolesta.

Tosin silloin kun synnytin kuolleen lapsen niin kukaan ei tainnut kysyä mittoja...

Vierailija
4/9 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin, että se pituusmitta on hyvin epätarkka, koska ensinnäkin vauvaa on vaikea saada suoraksi ja toiseksi meidän vauvan pää oli todella... jännittävän muotoinen pitkittyneen ponnistusvaiheen sekä imukupin takia. Kaiken lisäksi vauvan päänahka repesi imukupin takia, joten senkin takia piti olla varovainen.

Vierailija
5/9 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että moni kyselee ihan hyväntahtoisesti sen takia että se on kuitenkin vauva, oli teholla tai ei. Sitä nyt vaan taitaa olla tapana kysyä, ei kai siinä sen kummempaa.

Vierailija
6/9 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalasta lähtiessä. Vaikka aivan terve lapsi, koko ajan vierihoidossa syntymästä asti. Ei ollut heillä tapana mitata aiemmin.

Oon kertonut tuon 3 vrk pituuden syntymäpituutena, eihän se nyt senttitolkulla oo ehtinyt kasvaa eniveis :)

Vierailija
7/9 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että kaikki kyselevät niitä mittoja, mutta kun ei ole niitä antaa. Painonkin kun mittasivat väärin...

Vierailija
8/9 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin tarkastuksessa. Ja yksi 1 vrk ikäisenä kun lähdettiin kotiin.

Sairaalassa jossa synnytin ei ole tapana mitata lasta heti syntymän jälkeen. Kuulemma turhaa kiusaamista kun on mitta on kuitenkin niin epätarkka.

Vierailija
9/9 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä syntymäpainoa enkä -pituutta. Tiedän lapsen syntymäpäivän ja äidin etunimen.