Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "miesten hommia" osaat tehdä?

Vierailija
05.05.2012 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa juuri mitään "miesten hommia", ellei lampun vaihtoa ja hevosen satulointia lasketa :). En siis ainuttakaan. Asun kerrostalossa, ei ajokorttia ja lapsena isä teki meillä kaikki mahdolliset "miesten hommat". Nykyinen mies on kätevä käsistään ja mahdollistaa uusavuttomuuteni jatkumisen. Aika säälittävää. "Naisten työt" sentään hoituu, vaikka en kyllä niissäkään loista. Saan kodin pysymään suht kunnossa ja meillä syödään varmaan keskimääräistä terveellisemmin, mutta samalla myös nukutaan ryppyisissä lakanoissa jne. Ihan onnellinen ja muuten fiksu ihminen olen kuitenkin :)

Vierailija
2/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä en osaa, johtuu ehkä siitä, etten edes saa tehdä, eli astianpesukonetta en "osaa" asentaa, kun en edes ns saa tehdä sitä.

t. kahden yh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja naistenkin hommat sujuvat mieheltäni paremmin kuin minulta.

Vierailija
4/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin auton ja pyörän renkaiden vaihto, poraaminen (ei kiviseinään...) ja sokeripalan kiinnittäminen todistettavasti onnistuu.

Vierailija
5/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siihen ei moni mies pysty)

Vierailija
6/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa remontoida ; vesieristys onnistuu. maalaus. kittaus/paklaus. sähkötyöt jossain määrissä. poraaminen. ja meillä minä (= nainen) grillaa, mikä on monessa perheessä se miesten homma....

Vierailija
7/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 40 v.

Vierailija
8/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan avata sen, ottaa suodattimet ulos ja vaihtaa, pestä sen.

- Osaan asentaa kattolamput. Tehdä niistä joko pistokkeellisia tai sokeripalalla toimivia. Osaan myös asentaa sokeripalan tilalle pistokerasian.

- Putsata ja ruuvata hajulukot

- Tapetoida ja maalata. Osaan kaikki työvaiheet kittaamisista ja hiomisista alkaen. (onko se miesten vai naisten työ??)

Luultavasti osaan tehdä ihan mitä haluan. Kiinnostaisi ruveta tekemään uudet lauteet saunaan.

Vierailija
9/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rälläköidä, hitsata ja hajottaa betonia Hiltillä.

Vierailija
10/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan maata sohvalla jalat päydällä, katsoa lätkää ja juoda lonkeroa, vaikka pyykit on pesemättä. Tätä voi tehdä huoletta 350 iltaa vuodessa, kun sitten 15 iltana tekee niitä hurjan vaikeita miesten hommia, joihin naiset ei millään pysty. "On ollu rankka päivä töissä ja vastahan mä viime viikolla vaihdoin auton renkaat."

Vierailija
11/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen ammatikseni "miesten työtä", ja luonnollisesti kaikki muukin tuon suuntainen onnistuu.

Ei ole miesten ja naisten töitä.

Hitsauksesta pyykinpesuun! =)

Vierailija
12/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tankata, muuten auto menee huoltamolle, mukaanlukien renkaanvaihdot. No pissapojankin osaan täyttää ja öljyt katsoa, mutta en tulkita.

Fillarit myös, korjaamolle vaan.

Pihatöitä en tee, äitini hommia. Lumityöt teki kevät, onneksi vain lyhkäinen pihatien pätkä. Viemäriin osaan kaataa ainetta. En remontoi, edes pikkujuttuja, kuten maalausta. Mulla on työkaluja, mutta nyt en edes muista, miksi ostin, jotain piti kiristää kai?

En myöskään ompele, neulo tai sisusta. Teen ruokaa, mutta en pidä siivoamisesta. Roskien vienti on mielestäni miesten työ, mutta pitkin hampain vien, jos poika ei ole kotona.

Kyse ei ole osaamisesta, kaiken uskon oppivani (paitsi käsityöt). Ei vaan kiinnosta enkä tykkää.

Vierailija
13/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaa hirsiä seinään.

Vierailija
14/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan maata sohvalla jalat päydällä, katsoa lätkää ja juoda lonkeroa, vaikka pyykit on pesemättä. Tätä voi tehdä huoletta 350 iltaa vuodessa, kun sitten 15 iltana tekee niitä hurjan vaikeita miesten hommia, joihin naiset ei millään pysty. "On ollu rankka päivä töissä ja vastahan mä viime viikolla vaihdoin auton renkaat."

Tämän myös osaan.

En osaa valjastaa hevosta, mutta tyttäret osaavat tehdä senkin.

Autoremontit ovat sellaisia, joita meillä ei muut osaa, mutta renkaanvaihdot, tarkistukset ja sellaiset kyllä onnistuvat.

Myös puunsahaus ja metsästys sujuu, kunhan joku on apuna suolistamisessa ja isomman saaliin metsästähakemisessa, mutta ei sitä miehetkään tee yksinään. Tarvittaessa myös oluenjuonti ja lätkänkatsominen.

Vierailija
15/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamput osaan vaihtaa, kodinkoneet huoltaa ja fillarin pitää kunnossa. Samoin tietokoneen, digiboxin ym. päivittäminen ja pikkuongelmien ratkaisu sujuu. Olen itse koonnut kaikki huonekaluni. Miehen apua olen viimeksi tarvinnut reikien poraamisessa. En omista porakonetta enkä ole opetellut käyttämään. Pesukonettakaan en osaisi itse asentaa, tekivät sen kotiinkuljetuksen ohessa.

Pidempi lista tulisi siitä, mitä en osaa. Kerrostalossa asuvana ajokortittomana ei ole tarvinnutkaan osata.

Vierailija
16/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

renkaiden vaihto ym. pienet auton huollot. Lamppujen laittaminen paikalleen, huonekalujen kasaaminen, maalaaminen ym.

Vierailija
17/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen korjausta, kun otsikosta jäi pois olennainen, eli noita töitä en osaa enkä aio edes opetella.

Ei ole vielä muita sellaisia hommia tullut vastaan noiden lisäksi, joita en olisi osannut.

Vierailija
18/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-käyttää porakonetta

-korjata kodinkoneita

-korjata tietokoneita

-vaihtaa autonrenkaat

-huoltaa pyöräm

-laittaa lampun kattoon, jos yletän

Vierailija
19/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/23 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä mieheltäni ei onnistu ilman kiroilemista, niin osaan vaihtaa ruohonleikkuriin terät. Mies ei osaa, vaan repii ja vääntää voimalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän