Miksi mä en laihdu?
Alotin laihiksen kaksi viikkoo sitten. Syön 1400-1600 kcal päivässä plus liikuntaa 30-60 minuuttia päivä. Lähtöpainoa paljon, bmi 31. Hiilareita 50-100 grammaa päivä. Mikä hyöty mun on dietata, kun kerran mitään ei tapahdu???
Kommentit (31)
"vastaa" 7000 kcal eli jotta yksi kilo putoaa, pitää olla 7000 kcal energiavaje.
Kuinka paljon laihduit, missä ajassa sait painon takaisin? Oletko diabeetikko, menivätkö sokeriarvosi pieleen 1200kcal:n dieetillä? T: 10 viikon ENE-ryhmäläinen
ENE-ryhmässämme 10 viikon tulokset ovat 12-30kg ja sen jälken lähdettiin jatkamaan ruokavaliolla 1200-1800kcal/ vrk. Tilastoja löytyy googlaamalla miten näissä ryhmissä ja laihtumisen tuloksissa on pysytty.
Syöminen on ilman muuta psyykkinen ongelma meille, joilla BMI oli aloittaessa pitkästi yli 35-40. Katsotaan mihin pötkimme rahoinemme ja lääkärien, psykologin ym. ammattilasten ohjauksessa. itselläni on oikein luottavainen mieli, tajataskussa on liikuntaohjeet fysioterapeutilta ja kaikki. Labratulostensa kehittymistä on myös ilo seurata.
Painonpudotuksesi vaikuttaa olevan hyvällä mallilla ja hyvissä käsissä. Tässä kuitenkin alunperin puhuttiin vähän eri asiasta, sillä kommentoin lähinnä nutrausta, joka tapahtuu yleensä yksin, ei ryhmässä. Oletan, että on eri asia syödä pussikeittoja ja shakeja yksin kuin ryhmässä, jossa on apuna lääkärit ja vertaistukijat + positiivinen sosiaalinen paine.
Painonvartijoihin pätee sama kuin nutraukseen: kaloreita tulee niin vähän, että väkisinhän siinä laihtuu. Mutta vain, JOS kuuria jaksaa noudattaa. Moni ei jaksa. En väitä, etteikö em. dieetit toimi, jos motivaatiota löytyy. Tosin eri asia on, miten saavutettu paino ylläpidetään.
Se Jutta Gustafsbergin ruokavalio! Se toimii varmasti, verensokeri pysyy tasaisena ja pitää aineenvaihdunnan kunnossa.
Millään pussikeittokuureilla ei kannata ainennvaihduntaansa sekoittaa entisestään!
Ei ole ihme, että ryhmissä kävijät ovat niin fanaattisia puolustelijoita, koska "aivopesu" on merkittävä osa ryhmien markkinointistrategiaa. Pyrkimys onkin se, että jokainen ryhmäläinen hehkuttaa kerhoa kavereilleen, suvulle, vauva-palstallla ja näin bisnes kukoistaa.
miksi telkarissa niillä on varmaan bmi 50 ja ne liikkuu kuin hullut. itselläkin bmi 34 eikä mitään ongelmaa.
Itsellä nyt sama painoindeksi ja käyn juoksemassa ja tanssitunneilla.
miksi telkarissa niillä on varmaan bmi 50 ja ne liikkuu kuin hullut. itselläkin bmi 34 eikä mitään ongelmaa.
aika paljon tuossa listassa ruoka-aineita, jotka sisältää paljon sokeria ja nostaa verensokeria nopeasti, en tiedä johtuisiko siitä, kannattaa kokeilla karsia eli viinirypäleet, banaani, ananas, vaniljarahka (siinä varmaan sokeria myös), omena.
Saahan niitä hedelmiä syödä, mutta sulla on yhdelle päivällä jo pelkästään niistä tulevaa hedelmäsokeria liikaa. Syö 1-2 hedelmää päivässä.
Vedä viikko-pari tosi rankasti alle viidensadan kalorin ilman urheilua (proteiinipitoiset ruuat) ja sen jälkeen 1500 liikunnan kanssa.
Näin pääset alkuun ja painon alkuhumpsahduksesta saat motivaatiota.
Mä oon nyt neljä päivää syönyt n.500kcal ja lähtenyt 2 kiloa. BMI 21,5
On varmaan ihan väärä tapa, mut toimii mulla!
Syöt lähes joka aterialla jotain mikä nostaa verensokeriasi=laihtuminen pysähtyy.
Viinirypäleet pois, kahvin vaihto vihreään teehen mikäli kofeiinia on pakko saada, maito pois, banaani pois, ananas pois.
Tässä yksi linkki josta tietoa ja mitä syödä edellä mainittujen sijasta eli vain matalan GIn ruokia.
http://lieksa.pp.fi/vhh/matalan.htm