Miten ihmeessä mulle jää aina rajat meikkivoiteesta??
En ymmärrä, käytän laadukasta meikkivoidetta, ja levitän sienellä, häivytän hyvin leuan alle, hiusrajaan jne. Kotona loisteputki valaistuksessa näyttää vielä hyvältä, mutta kun menen ulos luonnonvaloon, niin keskellä poskia tai otsaa saattaa näkyä kamalat viirut... Tiedän että meikkivoideviirut on tosi rumannäkösiä, ja itsellänikin häiritsee!
Vinkkejä??
Kommentit (13)
Saa saman tuloksen kuin meikkivoiteella, mutta ei jää rajoja. Näyttää myös luonnolliselta. Tosin niin näyttää monet meikkivoiteetkin. Käytin vuosia Biothermin Light-meikkivoidetta ja luulin, että parempaa ei voisi ollakaan, mutta sitten sain näytteen Lily Lolo mineraalipuuterista ja se oli menoa samantien =D
Väri ei voi olla liian tumma, kun olen maskeeraajan kans sen valitsin, eikä noista viiruista tule oikeastaan tummia, vaan semmosia epätasasia...
En tiedä oikein noista mineraalimeikeistä, kun oma ihoni on superkuiva.
meikkaa luonnonvalossa...esim ikkunaa lähellä olevan peilin edessä...siinä näen itsesi samanlaisena kuin muutkin päivän mittaan. Kylppärivalaistus on petollinen ja siinä kannattaa meikata korkeintaan iltamenoja varten... Iho kannattaa myös prepata ennen meikkivoidetta kunnon kosteusvoiteella ja primerilla, meikkipohja levittyy silloin paremmin.
Liian paksu tai väärän värinen? Mahdollisesti molempia? Kyllä ne ammattilaisetkin valitsevat välillä sävyt liian väärin.
Paksua naamarimaista voidetta on vaikeampi häivyttää varsinkin jos väri ei natsaa. Tai sitten laitat liikaa jos jää viirut?
mineraalimeikin alle. Ja eikös yleensä muutenkin suositella rasvaamista ennen meikin levittämistä? Jos nuo viirut onkin sitä kun ihos alkaa kuivua...
se, että sun iho on liian kuiva. Se ottaa kiinni eritavalla niihin kuiviin kohtiin. Vaihda kosteuttavaan päivävoiteeseen?
Mulle on aina opetettu että meikki pitäis pyrkiä tekemään aina luonnonvalossa tai mahdollisimman luonnollisessa valossa.
Kiinnitäthän meikkivoiteen puuterilla? Just muutama viikko sitten mulle kosmetologi muistutti että jos ei meikkivoidetta kiinnitä puuterilla niin pelkkä hiusten heilahdus voi riittää tekemään jäljen meikkipintaan. Ja meikin tekovaiheessahan kuuluu käyttää aina irtopuuteria,kakkupuuteri on vaan korjailua varten.
vaikka jokin sävyttävä päivävoide? Jos sulla on muuten suht tasainen iho, niin voisi toimia paremmin kuin meikkivoide.
eli meikkaa luonnonvalossa ja kosteuta iho hyvin.
Mites rusketus? Mulla ainakin IISO ero elokuun ja maaliskuun ihonvärillä, ja siksi 2 värivoidepurkkia joista sekoittelen aina sopivan sävyn.
Voi tosiaan olla että mun iho on liian kuiva, vaikkakin käytän aina meikin alla Acon päivävoidetta.
Toinen vaihtoehto on, että meikkivoide on liian paksua. Onko teillä se lähes nestemäistä?
Kiitos hyvistä ideoista, lisääkin saa laittaa (:
1) Kosteuta TODELLA reippaasti. Itse laitan aamulla kaksi kertaa kosteusvoidetta. Ensimmäisen kerran herättyäni ja toisen kerran ennen meikkausta.
2) Älä käytä sientä vaan sormiasi. Sieneen menee helposti liikaa tavaraa ja jälki on tököttiä.
3) Älä käytä puuteria. Irtopuuterit ovat ihania, mutta kuivalla iholla katalia.
4) Vähintään tarkista meikki ikkunan edessä ennen kuin lähdet liikkeelle.
5) Ota aina vaaleampi sävy kuin joku myyjä tai muu ulkopuolinen suosittelee. Jostain syystä suositellaan aina liian tummaa sävyä. (Monissa sarjoissa ei edes ole kunnon vaaleita sävyjä, joten ehkä myyvät, mitä on saatavilla.)
Terv. kuivaihoinen, entinen ammattimalli
mulla on BaBylissin peilissä kolme eri valaistusvaihtoehtoa. Näillä saa hyvän käsityksen. Olisiko sinulla ehkä myös näössä vikaa? Kokeile suurentavaa peiliä, lähempää meikkaamista / katsoa kauempaa: harjoittele katsomista.
Syy voi olla myös sienessä. Omalla kädellä tulee aina luonnollisempi jälki. Viirut viittaavat siihen, että et töpsytä sienellä, vaan vetelet? Vaihda taktiikkaa, sanoisin kyllä, että tee käsin.
Tarvitset ehkä myös pohjustusaineen, jolla kiinnität meikkivoiteen.
Sun pitää tarkastaa väri, se on väärä!