Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kotitöitä teidän 4-vuotiaat tekevät?

Vierailija
04.05.2012 |

Meillä 4v-poika lajittelee pyykin koneeseen(usein oma-aloitteisesti heti kun huomaa täyden pyykkikorin) ja kun olen laittanut pesuaineen, käynnistää koneen(valitsee oikean ohjelman ja aukaisee hanan).

Auttaa pyykkien kuivumaan laittamisessa.

Tyhjentää ja täyttää tiskikonetta.

Vie roskia(tärkeä tehtävä!).

Keittää kahvia.

Pesee lattioita(tosin aika reilulla vedellä).

Imuroi(vaatii tietysti tarkistusimuroinnin).

Ainoa mistä ei lapsi tykkää, on lelujen keräys ja se on yleensä se ainoa, mitä pyydän tekemään, muut hommat tekee täysin pyytämättä...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksaa laskut. Usein omalta tililtään, onneksi, kun ei ole miestä tässä talossa elättämässä niin 4-vuotias auttaa niiden kanssa.

Vierailija
2/6 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa pyykit koneeseen ja koneen päälle, kun olen lajitellut vaatteet ensin pinoon lattialle. Pyydettäessä saattaa auttaa tiskikoneen tyhjentämisessä. Pölyjä tykkää pyyhkiä kanssani, mutta viidessä minuutissa kyllästyy hommaan. Imuroidessa imuroi itse kuulosuojaimet päässä muutaman minuutin ajan. Ei keräisi lelujaan ollenkaan, joskus patistan keräämään ja silloin kasaa muutaman lelun koriin. Tykkää leipoa, siinä hänen osuutensa painottuu avustaviin tehtäviin, kuten desin mitan tyhjentämiseen leivontakulhoon ja taikinan karkeaan sekoittamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttelee siinä mitä itse teen. Omatoimisesti siivoaa huoneensa leluista, harjaa koiran ja hakee postin.

Vierailija
4/6 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksaa laskut. Usein omalta tililtään, onneksi, kun ei ole miestä tässä talossa elättämässä niin 4-vuotias auttaa niiden kanssa.

tekee samalla öljyhuollon

tosin viimeks tuli sanomista ku renkaissa oli nastat liian kuluneet

Vierailija
5/6 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt hänellä on kiirettä veneen kanssa, kun pitää pohja maalata ja kyljet vahata. Eli mä sitten auttelen noissa normaaleissa viikkosiivouksissa. Lakanat 4-vuotias ehti onneksi vaihtaa jo tänään päiväkodin jälkeen, niin en tarvi mun sitten sitä tehdä.

Eli ihan perusjuttuja. Jouluna sitten vähän ekstraa, kun pitää pestä myös ulkosauna ja pyyhkiä myös katot kostealla.

Vierailija
6/6 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei nelivuotiaan tarvitse tehdä mitään kotitöitä, pääasia että keskittyy opintoihin ja koulu sujuu.Nyt näyttääkin siltä, että meidän nelivuotias sais maisteritutkinnon tehtyä ennätysajassa, ehkä jo ensi vuonna juhlitaan! :)

Ei vaiskaan...meillä nelivuotias ois innokas tekemään kaikkia kotitöitä, ja mä en meinais jaksaa tuota pientä apuria - varsinkin kun siinä on vielä yksivuotiaskin sähläämässä. Pyykkikoneen täyttämiseen menee helposti 20 minuuttia, ja sitten hirveä huuto siitä kumpi saa painaa käynnistysnappia. Reippaana poikana hän oli kerran vienyt meidän pipot kuudenkympin pyykkien joukkoon koneeseen, enkä huomannut sitä. Kiva kulkea kalottimallossa koko perhe sen jälkeen...:-/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme