Miksi FBstä onb tullut leuhkintakanava?
Olen huomannut, että iso osa tuttavistani päivittää FB-profiiliaan vain, kun on jotain kehuttavaa. Tyyliin tiedotetaan jostain matkasta tms. Äsken yksi kirjoitti ja kehui heidän ostaneen uuden auton, kirjoitti siitä pitkällisesti.
Itse laitan FBhen hauskoja ja iloisia päivityksiä.
Mutta en oikeasti osaa alkaa kehumaan. On meillekin tulossa kesäkuun alussa uusi auto - ja jopa kalliimpaa mallia, kuin tuo, josta tuttava kirjoitti - mutta ei tulisi pieneen mieleenikään siitä kirjoittaa jonnekin FBiin.
No, matkoilta olen toki minäkin tehnyt päivityksiä.
Vai miten on. Pitäisikö munkin nyt hehkuttaa tuota autoa, miten eilen tuli postissa jo avaimenperä ja joku dvd-levy, jota katsomalla voi tulevaa autoa jo fiilistellä?
Kommentit (48)
Kaikki heidän elämässä lasten kanssa on aina niin parhautta että!
Ja joka ikinen päivä päivitykset on vain ja ainoastaan laatuajasta lasten kanssa, ja mitä parhautta, ja taas sai käpertyä elämänsä miesten kanssa sohvalle ihanan ulkoilupäivän jälkeen, missä kaikki meni niin ihanasti nappiin ja lapset oli pelkkää hymyä.
Ja vaikka olisi vietetty koko viikonloppu jäätävän kylmässä räntäsateessa lasten peliä seuraten, niin sekin on niin parhautta että.
Ja mikä parhautta, koskaan heillä ei ole mennyt hermot omiin lapsiin, tai kaipaa esim. omaa aikaa.
Edes oma iltalenkki YKSIN ei ole koskaan sitä parhautta (vaikka tietenkin nämä vain ja ainoastaan lenkki-kuntosali -päivityksetkin on rasittavia).
Joo, eli mua rasittaa päivitykset, jos ne on vain ja ainoastaan lasten olemassaolosta hehkuttamista tai lenkillä käyntiä.
t: 3 lapsen äiti, joka rakastaa lapsiaan ja käy säännöllisesti lenkillä, mutta on sitä muutekin elämää...
kun mun viestit vaan karkaili... sori! ;D
t. 3, 4 ja 5
vaan mun päivitykset on harvakseltaan jostain vähän spesiaalista, tyyliin matkat, juhlat, synttärit..
Jokainen tavallaan, hyvin harvoin mua ärsyttää kenenkään päivitykset.
kertoo facen ulkopuolella mitä kaikkea paskaa niiden elämään kuuluu. Säälittää nuo feikkifacettajat.
kertoo facen ulkopuolella mitä kaikkea paskaa niiden elämään kuuluu. Säälittää nuo feikkifacettajat.
Sä jaat kaiken paskan koko faceporukalle?
ja vaikka jotain tapahtuisi, tiedän heti ketkä eivät missään tapauksessa kommentoisi tai tykkäisi.
Ahdistun joidenkin aikaansaavien päivityksistä ja toivon, että ne ovat vain feikkiä.
joiden päivitykset koostuu päivittäin vain siitä, kuinka monta koneellista ovat pesseet pyykkiä.
Ja ikkunatkin tuli pestyä koko 159 ikkunan talosta jo neljänteen kertaan tänä keväänä, kylläpä on ilo katsella puhtaista ikkunoista.
FB:ssa saa varmasti jokainen kirjoittaa mitä haluaa. Tapana on kirjoittaa yleensä elään kohokohtia, mutta toki ikäviäkin tapahtumia. Jokaisella on oikeus kirjoittaa mitä haluaa. Jokainen ärsyyntyy jostakin kirjoituksesta, mutta kannattaakin miettiä miksi ärsyyntyy joistakin asioita. Mitä se kertoo sinusta?
Mua ei yhtään haittaisi, jos joku ystäväni kirjoittaisi esim. uudesta autostaan. Sellaisista jutuista olisi just kiva kuulla, koska itsekin tulee mietittyä välillä auton vaihtoa. Toki uuden auton pitääkin tehdä onnelliseksi edes vähäksi aikaa. Muuten ei ole mitään järkeä edes vaihtaa autoa, kun kaikilla pääsee eteenpäin.
on ihan viisasta ettei ihminen kaikkia murheita ja muuta fb.n kirjoita.
FB:ssa saa varmasti jokainen kirjoittaa mitä haluaa. Tapana on kirjoittaa yleensä elään kohokohtia, mutta toki ikäviäkin tapahtumia. Jokaisella on oikeus kirjoittaa mitä haluaa. Jokainen ärsyyntyy jostakin kirjoituksesta, mutta kannattaakin miettiä miksi ärsyyntyy joistakin asioita. Mitä se kertoo sinusta?
Mua ei yhtään haittaisi, jos joku ystäväni kirjoittaisi esim. uudesta autostaan. Sellaisista jutuista olisi just kiva kuulla, koska itsekin tulee mietittyä välillä auton vaihtoa. Toki uuden auton pitääkin tehdä onnelliseksi edes vähäksi aikaa. Muuten ei ole mitään järkeä edes vaihtaa autoa, kun kaikilla pääsee eteenpäin.
Mä olen miettinyt ihan samaa. Monesti nää "kenellekkään en ole mistään kateellinen" ihmiset ärsyyntyy just uusi auto/asunto/matka päivityksistä
Jos päivittää uudesta autosta asiallisesti. malli, merkki ominaisuudet niin sekä on sittenautomatik leuhkintaa ?
Jos on saanut itse valita autonsa, niin kai sitä voi kivaksi kehua. Ja siitä kaverin ilosta voi ihan reilusti tykätä:) jaoettu ilo kaksinkertainen ilo.
joka viikkoiset päivitykset:
"Treffeille ihanan miehen kanssa" (sydän, sydän)
Ja sit lähes poikkeuksetta se on oma mies vastaa siihen tyyliin "Jaa kenen kanssa, et ole mulle puhunut mitään..."
Ja sit söpöillään (sydän sydän)
Nää siis heidän ainoita päivityksiä. Tai itse asiassa kyllä ne viikolla päivittää, miten tehokkaita ovat taas olleet, on pesty 5 koneellista pyykkiä päivässä, käyty joka ilta 15km lenkillä jonka jälkeen ihanaan saunaan rentoutumaan ja siitä kullan kainaloon katsomaan telkkua. Ja sit aina viikon kohokohta, treffeille oman kultamurun kanssa. ;D
joilla on aina ihanaa :*
Toinen sakki on sitten se, joka valokuvaa ruokia jatkuvasti ja kertoo mitä aineksia taas on haalittu Stockan Herkusta ja kuinka monta pv näitä on haudutettu :-D
Sitten on suorittajat, jotka ovat sunnuntaiaamuna kymmeneen mennessä leiponeet viittä erilaista sämpylää, munkkeja ja kuivakakkuja kylän myyjäisiin sekä entisöineet kreikkalaisroomalaisen lipaston :-D Ai niin se 15 km:n aamulenkki unohtui mainita!
En mä toisaalta tykkää kyllä yhdenkään päivityksiä joissa se angstaa joka päivä jostain asiasta: miten Suomi on paska maa, koululaitos perseestä etcetc - lista on loputon.
on mun tutuissa niitä, joilla menee oikeesti huonoiten: Tyyliin, että kaikki tietää jonkun ukon olevan aina duunissa (tai vieraissa) ja muija räjähtäneenä villien lasten kanssa kaaoksen ja masennuksen keskellä. Ja sit sekä rouva että herra laittaa pari kertaa vuodessa jotain ylisokerisia perhehehkutuksia.
Samoin monien profiilikuvat on erittäin kaukana todellisuudesta.
Miksi joku tavis käyttää fb:tä itsensä valheelliseen markkinointiin?
esim. lataan kuvia epäonnistuneista korvapuusteista tai siisteyskatastrofeista... tai sitten päivittelen, jotain mitä olen sekoillut töissä tms.
toivon, että päivitykseni ovat hyvää vastapainoa kehuskelulle :D.
Kerropa mulle.
Teen itsekin päivityksiä matkoista yms., en tosin jokaisesta, koska matkustan aika paljon. Samoin en tee kaikista ostoksistani, ravintolakäynneistäni, oopperakäynneistäni yms.
Mutta kyllä mua ärsyttää ihminen, joka ei päivitä FB:ssä mitään muuta kuin sen matkan kerran-kaksi vuodessa. (Tai mahdollisesti ainoastaan "hienomman" matkan, eli kirjoittaa lähtevänsä Nykkiin mutta jättää sanomatta Kreikan matkan.)
Kummastuttaa vaan, että mikä se pointti on? Koskaan ei ole mitään muuta sanottavaa kuin silloin, jos on lähdössä hienolle matkalle?
kerran kaksi vuodessa jostain matkasta. Joudut lukemaan sen siis kerran tai kaksi vuodessa ja silti nyppii. Ennenmin ymmärtäisin jos nyppii päivittäin samanlaiset itseään toistavat päivitykset mutta kerran vuodessa tapahtuva.. voi voi
Mä kirjoitan miten perseestä kaikki on, muttei sekään oo hyvä..