Kysymys häistä -onko ihan idiootti idea
Meille syntyy vauva tässä kuussa tai ensi kuun alussa. Emme ole vielä naimisissa, mutta olemme miettineet avioon astumista.
Lapsella tulee olemaan ristiäiset heinäkuussa. Olisiko aivan järjetöntä pitää samassa vihkimistilaisuus ja sitten pienimuotoinen ruokailu ja kahvitus seurakuntasalissa tai jossain juhlapaikassa? Ristiäisetkin pitäisi joka tapauksessa pitää kirkossa. Emme halua mitään valtavia prinsessahäitä, mutta olisiko moinen sitten aivan tyhmä ideana.
Kommentit (24)
Siis kutsuihin ajateltiin laittaa tyyliin "ristiäisten yhteydessä vanhempien pienimuotoinen vihkimistilaisuus". Saavat vieraat itse sitten päättää, kuinka juhlavia haluavat olla. Itse en mitään prinsessamekkoa laita, vauva saa olla minua juhlavammannäköinen kastemekossaan
Tilaisuus varmaan voi olla aika rento? Olisiko hölmöä ottaa joitain juttuja isommista häistä, kuten hääkakku tai ehkä jopa valssi (mies sen haluaisi, itse kammoksun)?
Totta kai voitte pukeutua kastejuhliin ja omiin häihinne ihan kuinka haluatte, ja joko ilmoittaa vihkimisestä etukäteen tai sitten ei. Hääkakkuakin saa syödä ja samoin voi valssata, jos siltä tuntuu. Tosin jos tilaisuus on tavallista kastejuhlaa pidempi, niin ehkä siitä olisi hyvä mainita etukäteen, jotteivat vieraat joutuisi poistumaan etuajassa.
vihkimisestä, väki ei kovin juhlavasti pukeudu. Eli sinä tönötät (toivottavasti et valkoisissa) kuin majakka muiden keskellä ja pidät sylissäsi lasta, jonka ristiäismekko ei välttämättä soinnu pukuusi...
Vieraana minua ahdistaisi, kun olisi alipukeutunut eli todennäköisesti jossain kesämekossa ja kevyessä bolerossa sen sijaan että olisin voinut pukeutua kivaan kotelomekkoon ja tyylikkääseen jakkuun.
No ainakin erottuisit joukosta!