Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kätilöt tms, apuja! "Sormelle auki"; joko kohta vois odotella synnytyksen käynnistymistä?

Vierailija
04.05.2012 |

Kävin juuri pa-uä:ssä ja samalla synnytystapa-arviossa. Kaikki ok. Lääkäri sanoi, että on jo kohdunsuu sormelle auki (ennakoivia supistuksia ollut tässä parin päivän ajan harvakseltaan) mutta kanava ei ole vielä lyhentynyt. Tiedän siis toki mitä se meinaa että on sormelle auki, mutta voisiko siitä päätellä, että synnytys käynnistyisi tässä hyvinkin pian? Vauva saisi kuulemma jo ihan rauhassa tulla jos on jo tuloillaan.

Kiitän jo etukäteen asiallisista vastauksista, jos vaikka joku kätilö, lääkäri tms. voisi ottaa kantaa!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toinen lapsi oli sormelle auki jo rv33, syntyi rv41+1.

Vierailija
2/12 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla jokaissessa raskaudessa tuo kanava lyhentynyt jo vkolla 25 ja sormelle auki viikolla 28, synnytykset viikoilla 36 j 33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin laskettuun aikaan on nelisen viikkoa nyt aikaa, esikoinen synty 2 viikkoa etuajassa. tämä siis toinen lapsi.

Vierailija
4/12 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo riippuis jonkun verran siitä monesko raskaus on menossa. Minulla oli (esikoisesta) sormelle auki ke synnytystapa-arviossa ja synty su, mutta uudelleen odottajilla voi hyvin varhasessakin vaiheessa jo alkaa aueta suu ja lyhentyä kaula.

Toivotaan että pian pääset tositoimiin ja saat pienen syliin. Onnea ja tsemppiä!

Vierailija
5/12 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla sormelle tai vaikka kolmellekin auki viikkoja! Ihan normaali tilanne noilla viikoilla uudelleen synnyttäjälle. Jos kanava kokonaan jäljellä, eikä paikat vielä kypsät, niin saat odotella ihan rauhassa vielä.

Vierailija
6/12 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo riippuis jonkun verran siitä monesko raskaus on menossa. Minulla oli (esikoisesta) sormelle auki ke synnytystapa-arviossa ja synty su, mutta uudelleen odottajilla voi hyvin varhasessakin vaiheessa jo alkaa aueta suu ja lyhentyä kaula.

Toivotaan että pian pääset tositoimiin ja saat pienen syliin. Onnea ja tsemppiä!

raskauksien määrään jo :). Epäilin, että tuo sormelle aukeaminen ei välttämättä tässä raskaudessa merkkaa mitään. Toisaalta eikö pienen olis ihan hyvä kasvaa vielä vaikka edes viikon verran? Jos ymmärrän oikein, niin on vasta viikot 36+ jotain menossa?

5

Vierailija
7/12 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita mitään. Mulla on kohdunsuu 3cm auki viimeiset 2 vkoa ;). Eli tuo sormelle auki voi olla paljon aikaisemminkin. Ja sullahan on vielä suht varhaiset viikotkin joten miksi haluaisit että lapsi syntyy NOIN aikaisin?

Vierailija
8/12 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vähän "pelkäsinkin" asian olevan mitä täällä nyt olette jutelleet...Vauva on nyt noin kolmikiloinen ja tosiaan lääkärin mukaan olisi jo valmis maailmaan. Mistä lie sen sitten päätellyt...

Itse olisin jo valmis saamaan tämän ulos, mutta tokihan se olisi vauvalle parempi vielä vähän aikaa "muhia" :)

Vierailija
9/12 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita mitään. Mulla on kohdunsuu 3cm auki viimeiset 2 vkoa ;). Eli tuo sormelle auki voi olla paljon aikaisemminkin. Ja sullahan on vielä suht varhaiset viikotkin joten miksi haluaisit että lapsi syntyy NOIN aikaisin?

Jos kysymyksestäni sai sen kuvan, että HALUAISIN lapsen syntyvän nyt, on se väärä. Kuten tuossa edellä mainitsinkin, ymmärrän kyllä että lapselle parempi olisi "kypsyä" vielä. En kuitenkaan toisaalta kokisi sitä mitenkään katastrofina tai pahana asiana vaikka nyt jo pian tulisikin, etenkin kun synnytyslääkärin mukaan mitään isompia ongelmia tuskin tulisi. Esikoinen syntyi hiukan etuajassa ja sama on odotettavissa tämänkin kanssa. Olen tyytyväinen, että on näinkin kauan pysynyt tuolla mahassa :)

Vierailija
10/12 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vähän "pelkäsinkin" asian olevan mitä täällä nyt olette jutelleet...Vauva on nyt noin kolmikiloinen ja tosiaan lääkärin mukaan olisi jo valmis maailmaan. Mistä lie sen sitten päätellyt...

Itse olisin jo valmis saamaan tämän ulos, mutta tokihan se olisi vauvalle parempi vielä vähän aikaa "muhia" :)

Toivottakoon, että lapsi syntyis vaikka viikon päästä, olis varmaan ideaalitilanne kaikille :).

Minulla oli esikoisen kanssa siis tuo sama tilanne viikolla 36 ja painoarvio oli 3500g ja lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä, että sais syntyä. Lapsi kyllä syntykin, mutta painoarvio oli melkein 1000g pielessä ja meille synty pieni, keltainen ja vielä liian epäkypsä tyttö, jonka kanssa oli ensi kuukausina varsin paljon hankaluuksia väsymyksen ja huonon syömisen takia :(. Jälkeenpäin tuota ennenaikaisuutta on paljon ihmetelty (oli siis spontaani käynnistyminen) ja vasta sitten olen tajunnut, että tuo lääkäri, jonka mielestä lapsi saisi jo syntyä, oli todella kokematon ja epäammattimainen. Ei käynnistyksiäkään tehdä muutoin kuin erittäin hyvästä syystä noilla viikoilla.

5

Vierailija
11/12 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna toivoisin vauvan pysyvän vielä pari viikkoa mahassa kasvamassa. 3kg ei ole kovin iso painoarvio, saattaisit joutua herättelemään vauvaa syömään, vauva ei jaksaisi välttämättä imeä. Lisäksi keltaisuus on ongelma noilla viikoilla.

Rv 38 vauva on täysiaikainen ja valmis syntymään.

Vierailija
12/12 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla siis 3 lasta 36+1 syntyneitä (ei kolmoset:D) ja pääsivät ihan normaalista 3-5 pvässä kotiin. VAin yksi joutui "solariumiin". 3h välein söivät kuten muutkin vastasyntyneet.

Kokoa lapsilla oli 2500-3100g syntyessään

3