Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset! Mitä vastaatte tähän...?

Vierailija
03.05.2012 |

Mitä vastaatte tähän kirjoitukseen, vai vastaatteko ollenkaan?

http://kaikkienmielipide.wordpress.com/2012/04/28/kenen-maailmassa-elat…

t. SSMetso

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toisin kuin tuo kirjoittaja ilm. luulee, kaikki uskovaiset eivät ole olleet uskovaisia pienestä pitäen vaan ajatelleet nuo samat asiat ihan ilman mitään uskontoja ja silti ovat voineet tulla siihen tulokseen, että juuri Jumala haluaa ihmisten tulevan omiksi itseikseen (itsikseen?). Ei Jumalaan uskominen tarkoita ajattelusta luopumista. Onhan sekin tietynlainen uskonto, jos pitää omana jumalanaan omaa itseään ja tietoisuuttaan.

Vierailija
2/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonnot rakentuvat tietyn maailmankuvan pohjalle, jonka ihminen todellakin on jo lapsena omaksunut... Ei länsimainen ihminen osaa edes kuvitella erilaista aika- yms. käsitystä ajattelunsa pohjaksi. Myös suurin osa moraalikäsityksistä on tullut jo äidinmaidossa. Uskonnollinen herääminen on usein vain näiden vahvistamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala, maailma, itse jne... nämä ovat vain mielen luomia kategorioita. Uskovat ovat siitä lapsellisia, etteivät tajua tätä.

Vierailija
4/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa syventyä kirjoitukseen.

Päällisinpuolin lukaisin tekstin ja mieleeni tuli vain kiittää Jeesusta armostaan. Ei muuta.

Vierailija
5/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sekin tietynlainen uskonto, jos pitää omana jumalanaan omaa itseään ja tietoisuuttaan.

on olemassa vain uskovaisten kuvitelmissa. Että voisi jotenkin validoida omaa aatettaa. Ei se ettei usko jumalaan tietenkään tarkoita että pitää itseään jumalana. Voisko joku ylipäänsä selittää, että mitä tarkoittaa se että pitää itseään ja tietoisuuttaan jumalana?

Vierailija
6/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä paskaa. Jälleen kerran, ei muuta -jatkakaa!

Vierailija
7/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala, maailma, itse jne... nämä ovat vain mielen luomia kategorioita. Uskovat ovat siitä lapsellisia, etteivät tajua tätä.

pidät ihmismieltä niin korkeassa arvossa? Mitä jos sinulla ei edes ole mitään mieltä, olet vaan osa marsilaisen perhosen päiväunta?

Vierailija
8/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidät ihmismieltä niin korkeassa arvossa?

Jos minä totean että hevosella on häntä, niin tarkoittaako se sitä että pidän häntää tosi korkeassa arvossa?

Vierailija
9/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olemassa vain uskovaisten kuvitelmissa. Että voisi jotenkin validoida omaa aatettaa. Ei se ettei usko jumalaan tietenkään tarkoita että pitää itseään jumalana. Voisko joku ylipäänsä selittää, että mitä tarkoittaa se että pitää itseään ja tietoisuuttaan jumalana?

että kuvittelee ITSE tietävänsä kaikesta kaiken. Ihminen ei tiedä varmuudella edes sitä, miksi näkee öisin unia tai miksi rakastaa lapsiaan, mutta todellisuuden olemuksesta se kyllä tietää kaiken.

Vierailija
10/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä totean että hevosella on häntä, niin tarkoittaako se sitä että pidän häntää tosi korkeassa arvossa?

sinä ihmismieltä korkeassa arvossa, jos ajattelet, että sen ulkopuolella ei ole mitään. Minusta se on mielikuvituksen puutetta.

Vierailija
11/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuvittelee ITSE tietävänsä kaikesta kaiken. Ihminen ei tiedä varmuudella edes sitä, miksi näkee öisin unia tai miksi rakastaa lapsiaan, mutta todellisuuden olemuksesta se kyllä tietää kaiken.

sitä että miten kuvittelen olevani jumala, jos en usko että jumalaa on olemassa. Jos jänis ei tiedä ydinfysiikasta, niin kuvitteleeko sekin olevansa jumala?

Vierailija
12/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä ihmismieltä korkeassa arvossa, jos ajattelet, että sen ulkopuolella ei ole mitään. Minusta se on mielikuvituksen puutetta.

Ihmismielen ulkopuolella on paljonkin, on kaikenlaista materiaa joka jatkaa olemassaoloaan ihan siitä huolimatta onko paikalla ihminen pällistelemässä sitä.

Vierailija
13/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa syventyä kirjoitukseen.

Päällisinpuolin lukaisin tekstin ja mieleeni tuli vain kiittää Jeesusta armostaan. Ei muuta.

Vierailija
14/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten se, että mistä maailmankaikkeus sai alkunsa?

Vierailija
15/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laatikon ulkopuolelta jos pystytte...

Onhan sekin tietynlainen uskonto, jos pitää omana jumalanaan omaa itseään ja tietoisuuttaan.

Vierailija
16/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa syventyä kirjoitukseen. Päällisinpuolin lukaisin tekstin ja mieleeni tuli vain kiittää Jeesusta armostaan. Ei muuta.

Vierailija
17/19 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/19 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sinä tiedät, miten asiat ovat?

Vierailija
19/19 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on hypoteesista, josta pitäisi pystyä puhumaan asiaperustein, eikä ad hominem-argumenteilla.

juuri sinä tiedät, miten asiat ovat?