Uskovaiset! Mitä vastaatte tähän...?
Mitä vastaatte tähän kirjoitukseen, vai vastaatteko ollenkaan?
http://kaikkienmielipide.wordpress.com/2012/04/28/kenen-maailmassa-elat…
t. SSMetso
Kommentit (19)
uskonnot rakentuvat tietyn maailmankuvan pohjalle, jonka ihminen todellakin on jo lapsena omaksunut... Ei länsimainen ihminen osaa edes kuvitella erilaista aika- yms. käsitystä ajattelunsa pohjaksi. Myös suurin osa moraalikäsityksistä on tullut jo äidinmaidossa. Uskonnollinen herääminen on usein vain näiden vahvistamista.
Jumala, maailma, itse jne... nämä ovat vain mielen luomia kategorioita. Uskovat ovat siitä lapsellisia, etteivät tajua tätä.
en jaksa syventyä kirjoitukseen.
Päällisinpuolin lukaisin tekstin ja mieleeni tuli vain kiittää Jeesusta armostaan. Ei muuta.
Onhan sekin tietynlainen uskonto, jos pitää omana jumalanaan omaa itseään ja tietoisuuttaan.
on olemassa vain uskovaisten kuvitelmissa. Että voisi jotenkin validoida omaa aatettaa. Ei se ettei usko jumalaan tietenkään tarkoita että pitää itseään jumalana. Voisko joku ylipäänsä selittää, että mitä tarkoittaa se että pitää itseään ja tietoisuuttaan jumalana?
mitä paskaa. Jälleen kerran, ei muuta -jatkakaa!
Jumala, maailma, itse jne... nämä ovat vain mielen luomia kategorioita. Uskovat ovat siitä lapsellisia, etteivät tajua tätä.
pidät ihmismieltä niin korkeassa arvossa? Mitä jos sinulla ei edes ole mitään mieltä, olet vaan osa marsilaisen perhosen päiväunta?
pidät ihmismieltä niin korkeassa arvossa?
Jos minä totean että hevosella on häntä, niin tarkoittaako se sitä että pidän häntää tosi korkeassa arvossa?
on olemassa vain uskovaisten kuvitelmissa. Että voisi jotenkin validoida omaa aatettaa. Ei se ettei usko jumalaan tietenkään tarkoita että pitää itseään jumalana. Voisko joku ylipäänsä selittää, että mitä tarkoittaa se että pitää itseään ja tietoisuuttaan jumalana?
että kuvittelee ITSE tietävänsä kaikesta kaiken. Ihminen ei tiedä varmuudella edes sitä, miksi näkee öisin unia tai miksi rakastaa lapsiaan, mutta todellisuuden olemuksesta se kyllä tietää kaiken.
Jos minä totean että hevosella on häntä, niin tarkoittaako se sitä että pidän häntää tosi korkeassa arvossa?
sinä ihmismieltä korkeassa arvossa, jos ajattelet, että sen ulkopuolella ei ole mitään. Minusta se on mielikuvituksen puutetta.
että kuvittelee ITSE tietävänsä kaikesta kaiken. Ihminen ei tiedä varmuudella edes sitä, miksi näkee öisin unia tai miksi rakastaa lapsiaan, mutta todellisuuden olemuksesta se kyllä tietää kaiken.
sitä että miten kuvittelen olevani jumala, jos en usko että jumalaa on olemassa. Jos jänis ei tiedä ydinfysiikasta, niin kuvitteleeko sekin olevansa jumala?
sinä ihmismieltä korkeassa arvossa, jos ajattelet, että sen ulkopuolella ei ole mitään. Minusta se on mielikuvituksen puutetta.
Ihmismielen ulkopuolella on paljonkin, on kaikenlaista materiaa joka jatkaa olemassaoloaan ihan siitä huolimatta onko paikalla ihminen pällistelemässä sitä.
en jaksa syventyä kirjoitukseen.
Päällisinpuolin lukaisin tekstin ja mieleeni tuli vain kiittää Jeesusta armostaan. Ei muuta.
sitten se, että mistä maailmankaikkeus sai alkunsa?
laatikon ulkopuolelta jos pystytte...
Onhan sekin tietynlainen uskonto, jos pitää omana jumalanaan omaa itseään ja tietoisuuttaan.
en jaksa syventyä kirjoitukseen. Päällisinpuolin lukaisin tekstin ja mieleeni tuli vain kiittää Jeesusta armostaan. Ei muuta.
juuri sinä tiedät, miten asiat ovat?
Kyse on hypoteesista, josta pitäisi pystyä puhumaan asiaperustein, eikä ad hominem-argumenteilla.
juuri sinä tiedät, miten asiat ovat?
että toisin kuin tuo kirjoittaja ilm. luulee, kaikki uskovaiset eivät ole olleet uskovaisia pienestä pitäen vaan ajatelleet nuo samat asiat ihan ilman mitään uskontoja ja silti ovat voineet tulla siihen tulokseen, että juuri Jumala haluaa ihmisten tulevan omiksi itseikseen (itsikseen?). Ei Jumalaan uskominen tarkoita ajattelusta luopumista. Onhan sekin tietynlainen uskonto, jos pitää omana jumalanaan omaa itseään ja tietoisuuttaan.