Eronneet. Kertokaa miten tuen ystävää jonka mies jättää?
Hän on aivan palasina ja sydämeni särkyy kun häntä katson. En osaa muuta kuin kuunnella kuunnella kuunnella. Voisinko mitenkään häntä rohkaista kun en ole samaa kokenut? Hän on upea ja kaunis perheeseen sitoutunut nainen josta miehet vielä tulevat taistelemaan. Minun ihana ystävä, kaunein ja ihanin, nyt vain itkee tuo kuningatar.
Kommentit (29)
mutta en haukkuisi exää. Sitä ei tiedä, jos vaikka saavatkin välinsä kuntoon, ja palaavat yhteen.
Tätmäkin on nähty. Ystävä tukee erossa ja se laitetaan haukkumaan jättäjäpettäjäsika. Sitten palataan yhteen ja kaikki käännetään tämän ystävän syyksi, joka lietsoi eroajatuksia. Mä menin tohon lankaan joskus 10 vuotta sitten. En mene enää.
En olis uskonut, mutta niin vain kävi.
Olen itse käynyt läpi todella isoja suruja ja niihin kai kaikkiin pätee enemmän tai vähemmän sääntö että "kuuntele". Kyllä. Koska kukaan ei voi oikeastaan toista neuvoa niin silloin on parempi vain kuunnella. Vähän peilata jotain, mutta ei ainakaan neuvoa. En todellakaan ala hänen exäänsä sättimään. Ei siitä ole hyötyä. Siis toki otan kuuleviin korviini vihat exää kohtaan mutta en aio lähteä sille linjalle että haukun exää.
Ja olen myös yrittänyt kertoa kuinka moni tutun tuttu on saanut itse asiassa paremman elämän eron jälkeen eivätkä sitä ensin tajunneetkaan. Kiitos todella paljon kaikille kun vastasitte!
ap
Olen itse käynyt läpi todella isoja suruja ja niihin kai kaikkiin pätee enemmän tai vähemmän sääntö että "kuuntele". Kyllä. Koska kukaan ei voi oikeastaan toista neuvoa niin silloin on parempi vain kuunnella. Vähän peilata jotain, mutta ei ainakaan neuvoa. En todellakaan ala hänen exäänsä sättimään. Ei siitä ole hyötyä. Siis toki otan kuuleviin korviini vihat exää kohtaan mutta en aio lähteä sille linjalle että haukun exää. Ja olen myös yrittänyt kertoa kuinka moni tutun tuttu on saanut itse asiassa paremman elämän eron jälkeen eivätkä sitä ensin tajunneetkaan. Kiitos todella paljon kaikille kun vastasitte! ap
parempaa kuin se joka on juuri tuhoutunut, ainakin minua loukkasi jos joku sanoi niin tai että löydät paremman miehen.
tosin nykyisin olen iloinen että ex jätti sillä elämäni on tosiaan parempaa vaikka tai ehkä juuri siksi ettei elämässä ole uutta puolisoa.
parempaa kuin se joka on juuri tuhoutunut, ainakin minua loukkasi jos joku sanoi niin tai että löydät paremman miehen.
tosin nykyisin olen iloinen että ex jätti sillä elämäni on tosiaan parempaa vaikka tai ehkä juuri siksi ettei elämässä ole uutta puolisoa.
Eli muakin ahdisti ihan ekaks ajatuskin elämän jatkumisesta tai puhe uudesta rakkaudesta. Mut tää vaihe meni hyvin nopeesti ohi, ja tilalle tuli tunne että halusin epätoivoisesti kuulla niitä tarinoita joissa jätetty löysi uuden ihanamman elämän.
T: kolmonen
Ole valmis puimaan samoja juttuja uudelleen ja uudelleen. Tuo on hyvä: kerro selviytymistarinoita, vaikka lehdistä luettuja.
Jos ystäväsi mollaa eksää, niin älä ala leikkimään puolueetonta. Voit kuunnella, päivitellä ja myötäillä. Älä kuitenkaan ala besserwisseröimään tyyliin: "no,mä katsoin sun äijää jo seitsemän vuotta sitten ja silloinkin jo vaikutti..." Mutta kun ystäväsi mollaa, niin ole mukana päivittelemässä.
Älä ainakaan sano, että löydät paremman, koska et voi tietää, millaista kommunikointia eronneella oli suhteessaan ja koska eronnyt on kuitenkin joskus kokenut parhaimmaksi sen, jonka on rinnalleen valinnut.
Minulle on sanottu ja loukkaannuin.
Ihminen voi toimia tunteitaan vastaankin. Ei lastaankaan tarvitse läimäyttää tai hylätä, vaikka olisi kuinka vihainen.[/quote]
Jos liitossa ei ole rakkautta, ei ole kohta kumpikaan osapuoli onnellinen, lapsista puhumattakaan.