Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei vieläkään reikiä hampaissa ja olen jo...

Vierailija
20.11.2005 |

35-vuotias! Onko täällä muita yhtä hyvät hampaat/erikoisen syljen laadun omistavia? Olisi mukava tietää kuinka harvinaista tämä on;)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen vasta 24vee... Olen todella kiitollinen äidilleni, joka ei tartuttanut kariesta minulle syömällä samalla lusikalla tai esim. samasta jätskistä!!

Siskoni on 28v eikä hänelläkään reikiä.

Vierailija
2/17 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ekat vasta 9kk iässä.

Äiti ei mitenkään erityisesti varonyt tartuttamastaja söin karkkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole sisaruksillanikaan, joten ehkä ollaan vaan onnekkaita? Tosin kummallakin vanhemmista on ollut reikiä.

Vierailija
4/17 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain syljen kautta. Ja ko. bakteeri elää vain syljessä. Ei niitä reikiä tule jos kariestartuntaa ei saa. Ja mistäpä pieni lapsi sen saisi (tuskin 2vee imuttelee naapurin tytön/pojan kanssa).

Vierailija
5/17 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin tytön/pojan kanssa jonka vanhemmat on siirtänyt karieksen lapsensa suuhun käyttämällä lapsen lusikkaa suussaan.

Vierailija
6/17 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja bakteeri siis nimieltään Streptococcus mutans.

Vierailija
7/17 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit kuorossa ihastelee hampaitani, jotka eivät kuitenkaan estetiikan huippua, kun ovat vinksin vonksin suussa. :)

Vierailija
8/17 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos vain karies aiheuttaa reikiä ja jos se bakteeri on ja pysyy sen kerran saatuaan.

Vierailija
9/17 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli reikiä mulla ei yhtään...vielä ja ikää 27.

Vierailija
10/17 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lusikoilla ja jopa pisti maahantippuneen tutin ensin omaan ja siiten vauvan suuhun. Karies ei kuitenkaan ole tarttunut onneksi.

Vierailija
11/17 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri sanoi viimeksi siellä käydessäni, että hänen uransa aikana on vain parilla muulla asiakkaalla ollut täysin paikkaamattomat hampaat ja toinen niistä oli juuri tuntia ennen minua käynyt tarkistuksessa.

=D

Vierailija
12/17 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kyllä harmitti :o() maitohampaissani tosin oli aikanaan lapsena pari reikää. Molemmilla vanhemmillani on ollut todella huonot hampat, mutta ilmeisesti olen perinyt vähän paremmat geenit jostain muualta (ja eihän vanhempieni lapsuudessa mitään hammashoidosta tiedettykään, siis 50-luvulla).

Nyt olen raskaana ja kävin erään lääketieteellisen tutkimuksen yhtedessä hammastarkastuksessa, jossa otettiin myös sylkinäytteet- valitettavasti toinen reikä löytyi ja suussani kasvaa tuo Streptococcus mutans, joka edistää reikien syntymistä. Täytyy vaan olla tarkkana ettei vauvalle sitä sitten siirrä vahingossa ...

Vierailija
13/17 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lääkärit kuorossa ihastelee hampaitani, jotka eivät kuitenkaan estetiikan huippua, kun ovat vinksin vonksin suussa. :)

Vierailija
14/17 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tosin olen vasta 24vee... Olen todella kiitollinen äidilleni, joka ei tartuttanut kariesta minulle syömällä samalla lusikalla tai esim. samasta jätskistä!!

Siskoni on 28v eikä hänelläkään reikiä.

Vierailija
15/17 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ikää vasta 24v. Pari maitohammastakin vielä löytyy täysin ehjinä.

Vierailija
16/17 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin ap

Vierailija
17/17 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuole lapsen lusikoita tms. jotten tartuttaisi bakteeria, jota tiedän kantavani paljon. Reikiä minulla ei kuitenkaan ole kuin 1, joten eipä tuo mikään maailmanloppu ole jos hampaistaan huolehtii hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi