Lääkäri määräsi minulle Seronil 5mg.. ei auta, olen edelleenkin hyvin masentunut, voinko itse
lisätä määrän 10 mg?
Tuntuu että nippanappa jaksan käydä töissäkään..
Kommentit (15)
mm oma kokosi, yleinen terveytesi ja muut käyttämäsi lääkkeet, älä muuta annosta itse.
monet psyykenlääkkeet ovat hitaasti vaikuttavia, eli voi olla että esim. kolme viikkoa joudut käyttämään lääkettä että tiedetään millainen vaste lääkkeellä on.
Alkuun lääkkeet voivat jopa pahentaa masennusoireita, tai aiheuttaa voimakasta pahoivointia tms. Annostusta ei kannata aloittaa kovin suurella määrällä mikäli ei ole ennen käyttänyt tällaisia.
Yritä saada vaikka soittoaika lääkärille, jotta voit neuvotella annoskossta. Yksi vaihtoehtohan olisi ottaa rinnalle esim. joku diapam tilapäiseen käyttöön viemään terää ahdidstukselta - se tosin voi tehdä uniseksi.
Kuika vaativaa työtä teet? Olisiko aiheellista pyytää sairaslomaa?
olin jo 2 viikkoa sairaslomalla.
Olen syönyt jo 2 kk. tätä lääkettä, sen olisi pitänyt jo vaikuttaa. :(
ap
ja usein se nostetaan siihen 40mg jos tuo 20mg ei auta tarpeeksi.
Onko sinulla jotain muita lääkityksiä tai sairauksia josta tuo pieni annos voi johtua?
en tiedä miksi sain niin pienen annoksen. Mutta otin tänä aamuna kaksi nappia.. toivottavasti auttaa pian.
ap
Omituisen pienen annoksen on lääkäri määrännyt. Nostaminenkin kannattaa ehkä tehdä vähitellen. Minulla tuli 20 mg annoksesta kamalasti sivuvaikutuksia, käsien vapinaa jne. Mutta tuohan on aika henkilökohtaista.
Tai sitten ei vaikuta ollenkaan. Siksi saattaisi ollakin hyvä ottaa yhteyttä lääkäriin annoksen noston yhteydessä. Mutta toi sun aloitusannos on tosiaan melko pieni.
ihmisen tai ammattilaisen kanssa?
Ihminen TAI ammattilainen :D
Joskus joku muu lääke voi toimia paremmin. Mutta annostuskin ollut aika pieni. Mutta silti, välillä jokin toinen lääke voi auttaa paremmin. Minulla escitalopram actavis 15 mg ollut tosi hyvä. Eron oloihin huomasi jo alle 2 viikossa. Kannattaa puhua lääkärin kanssa. Toivon että alat voida paremmin. Hyvää kevättä jokatapauksessa sinulle.
Ihminen TAI ammattilainen :D
Joo, huomasin tämän heti kun painoin enteriä ja arvasinkin, että perästä kuuluu. Ihmisellä tarkoitin jotain lähimmäistä, ystävää, äitiä, tai muuta sukulaista.
voisit tarvita sairauslomaa vaikka kuukauden, lepäisit ja kokoaisit itseäsi ja sitten kun saat vielä lääkityksen kuntoon niin voit varmasti paremmin. jaksamista masennuksen kanssa..
-saman kokenut ja toipumista kohti menossa..
Jos rupeaa tulemaan liikaa vauhtia ja voimaa, sen kyllä huomaa. Sitten vain pienentelet annosta.