Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä allergiaoireiden helpottamiseen?? Pojalla kova koivuallergia

Vierailija
03.05.2012 |

ja on käytössä Aerius, silmätipat ja nenäsuihke. Mitä muuta vielä voisi tehdä oireiden helpottamiseksi? Varsinkin silmät punoittaa ja kutisee.

Kehotin poikaa välillä koulussa huuhtelemaan silmiä vedelle jos se vähän putsaisi siitepölyjä pois silmistä kun kuitenkin joutuvat välitunnilla ulos.

On tämä kurjaa katsoa toisen kärvistelyä..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama tilanne. Meillä on kahdet silmätipat, Oftan c-c ja Zaditen. Nasonex 2xpäivässä ja aerius kahdestipäivässä. Nyt ryhdytään ottamaan vielä kortisonitabletteja, kun noi eivät vielä helpota tarpeeksi. Hengenahdistuksen varalle on avaavaa lääkettä.

Nyt vaan mietin sitä, kun poikaa välillä viluttaa ja on huono olo, että onko kyseessä sivuvaikutus lääkkeistä vai johtuuko allergiasta....

Tsemppiä kaikille loppuviikosta toivottavasti sataa!

Vierailija
2/14 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikkunat kotona kiinni, vaatteita ei tuuletella eikä kuivatella ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan riittävästi olette tehneet. Ei kaik sitä valitettas jos se lääkkeillä olis kokonaan hoidettavissa?

Vierailija
4/14 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin hiuksiin tarttuu siitepölyä ja pahentaa oireita nukkuessa.

Vierailija
5/14 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös muiden perheenjäsenten tulee mennä heti suihkuun kun tullaan ulkoa sisälle. Ei saa tuulettaa ja lapsen oltava mahdollisimman paljon sisällä.

Itselläni sama lääkitys, aloitin kuukausi sitten, ja silti on tukkoisuutta ja silmät kutisee.

Vierailija
6/14 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen nukkumaan menoa ettei siitepöly keräänny lakanoihin. Tarvittaessa lakanoiden vaihtaminen tiuhaan vaikka päivittäin.

Käsien peseminen aina ulkoa tullessa. Aurinkolasit tuulisella säällä kun oikein siitepöly lentää. Ulkona ei kuivateta vaatteita. Ulkoa tullessa vaihdetaan vaatteet sisätiloihin. Kuivana aikana kastelemalla esim. kotipihaa jolloin siitepöly ei pöllyä ja helpottaa lapsen leikkimistä.

Vierailija
7/14 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös siinä miten ne vaikuttavat eri ihmisillä. Nenäsuihkeissa ja silmätipoissakin on todella suuria eroja.

Kannattaa kysellä lääkäriltä vaihtoehtoja.

Itse olen lapsuudesta asti kärsinyt siitepölyallergiasta. Oireet olivat pahimpia ennen teini-ikää enkä silloin saanut kunnon lääkkeitä vaikka sanoin lääkärille usein siitä ettei käytössä olevat auta.

Minulle aina vaan sanottiin että mitään muuta ei ole, vanhoilla lääkkeillä vaan on jatkettava.

En tiedä olisiko lääkäri suhtautunut paremmin jos vanhempani olisivat olleet mukana vastaanotolla, mutta heitä ei asia isommin kiinnostanut.

Vasta aikuisiällä sain apua allergiaoireisiini kun monien lääkekokeiluiden jälkeen löydettiin minulle toimivat ja sopivat lääkkeet.

Suosittelen keskustelemaan lääkärin kanssa lapsen lääkityksesta ja oireiden helpottamisesta. Siedätyshoito (lääkärin valvonnassa) voisi myös olla yksi vaihtoehto.

Silmien peseminen viileällä vedellä helpottaa ainakin hetkeksi. Hiusten peseminen ulkoilun jälkeen tai ainakin illalla on suositeltavaa.

Yrittäkää myös välttää siitepölyn pääsemistä sisälle mm. vaatteiden mukana. Tuulettamista kannattaa välttää ellei teillä ole suodattimia, eikä pyykkiä kannata kuivata ulkona.

Vierailija
8/14 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyrin ennen vanhaan viettämään toukokuut ulkosaaristossa tai pohjoisessa missä ei vielä koivu kukkinut. Sittemmin kävin siedätyshoidossa ja pääsin pahimmasta eroon.

Vierailija
9/14 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suosittelen menemään allergologille keskustelemaan siedätyksestä.

Meillä siedätetty viime syksystä asti ja jo nyt tuonut osittaisen avun oireisiin.

Meillä poika allerginen koivulle, lepälle ja koiralle. Koivua siis siedätetään. Nyt pärjätään lääkkeillä vallan mainiosti, pientä nuhaa lukuunottamatta.

Aiempina vuosina istuimme kotona ovet ja ikkunat kiinni ja silti kamalia oireita. Vältettiin ulkona oloa niin paljon kuin vaan mahdollista. Joutui välillä jopa olemaan pois koulusta kun kaikki röörit niin tukossa ja silmät vaan vuosi vettä ettei eteensä nähnyt. Tämä siis lääkkeitä huolimatta.

Meillä vielä lisänä astma joka aina pahenee näin keväällä siitepölyaikaan. Se on toki hoidettava kuntoon ja tasapainoon ennen siedätystä.

Tsemppiä teille.

Vierailija
10/14 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä kulkeutuu kaikkialle. Koululainen ei voi oikein vältellä ulkona olemistakaan. Kannattaa käydä usein suihkussa, etenkin ennen nukkumaan menoa. Älä kuivata pyykkejä äläkä pölyytä peittoja ulkona nyt siitepölyaikaan. Onko teillä sisään tulevan ilman räppänöissä kunnon suodattimet, samoin autossa? En oikein muuta keksi lisäksi, kuin että lääkkeet säännöllisesti käytössä ja vaikka vähän isommissa määrin kuin ohjeistus sanoo, pääasia että oireet lievenee. Ja jos oireet on niin kovat että todella elämä on vaikeeta, niin heti siedätyshoitoon kun se vain on mahdollista, se antoi mulle avun ja on tehonnut jo 14 vuotta.

Vierailija
11/14 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttäkää ruoka-aineissa niitä, jotka kulkevat kimpassa koivun kanssa:

hedelmät: omena*, päärynä*, kiivi*,

juurekset: porkkana*, palsternakka*, selleri*, peruna*,

pähkinät*

Monille auttaa jo se että ne kypsentää, mutta ainakin mulle omena raakana on myrkkyä.

Vierailija
12/14 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 3v siedätyshoito auttoi myös noihin ruoka-aineallergioihin. En edelleenkään pysty syömään niitä paljon, mutta täytyy sanoa, että eka päärynän puolikas 15 vuoteen oli herkkua!

välttäkää ruoka-aineissa niitä, jotka kulkevat kimpassa koivun kanssa: hedelmät: omena*, päärynä*, kiivi*, juurekset: porkkana*, palsternakka*, selleri*, peruna*, pähkinät* Monille auttaa jo se että ne kypsentää, mutta ainakin mulle omena raakana on myrkkyä.

Vierailija
13/14 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eräältä jenkkiläiseltä sivustolta että moni on saanut allergioihin apua jättämällä allergiakaudeksi kaikki viljat ja maitotuotteet pois ruokavaliosta. E oikein uskonut tähän, mutta päätin kokeilla ensin itselläni. Ja tosiaan, viikon päästä saatoin jättää lääkkeet kokonaan pois eikä ole enää mitään allergiaoireita! En ymmärrä mistä tämä johtuu koska en ole mitenkään allerginen viljoille tai maidolle vaan vain sille koivulle, mutta samapa tuo kun toimii. Olen suositellut samaa eräälle toisellekin ja hänelläkin auttoi siitepölyallergiaan.

Valitettavasti lapsille kokeilu on vähän hankala kun joutuvat kouluissa syömään mitä siellä on, eikä ruokalasta tarjota kokeellisia ei-tieteellisesti todistettuja allergianhoitoruokavalioita.

Vierailija
14/14 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkitys päälle heti kun ensimmäiset oireet ilmaantuu. Nenäsuihkeet, silmätipat, antihistamiinit... Ja siedätyshoito harkintaan, auttaa ja parantaa elämänlaatua, vaikka itse prosessi onkin ihan kamala :)

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/milta-nayttaa-koivuallergia-vuonna-2015/#.VSZcY-GgR-U

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi