Tunnetko ketään HUONOA ÄITIÄ?
Tunnetko ketään huonoa äitiä ja miksi tämä ihminen on mielestäsi huono äiti?
Mun kummitytön äiti on mielestäni huono äiti. Purkaa parisuhteensa riidat (joita on PALJON) lapseensa, lapsesta selkeästi näkee ahdistuksen. Vetää röökiä, baarit kiinnostaa enemmän kuin viikonloput lapsen kanssa jne.
Kommentit (4)
Tiedän yhden joka jätti lapsensa omalle äidilleen hoidettavaksi, itse oli yli 20 v eli ei mikään teiniäiti. (Äiti siis muutti satojen kilometrien päähän 1 v lapsestaan) Mummon kuoltua lukioikäinen nuori oli aivan tuuliajolla, äiti ei auttanut edes rahallisesti. Nyt kun äiti on jo iällä hän on jatkuvasti vaatimassa kuinka lapsensa pitäisi auttaa äitiään milloin missäkin.
Toinen on 4 lapsen äiti, jokaisen lapsen synnyttyä on lähtenyt pikaisesti työelämään. Yksi vauva oli kokonaista kolmen päivän ikäinen kun äidin piti palata töihin! Ja koko ajan kun lapset ovat olleet pieniä äiti on tehnyt työtä ja vielä opiskellut samalla. Onneksi isä on kypsempi vanhemmuuteen, mutta no...kyllä sen on lapsista huomannut aina, että äitiä kaipaavat ja kotikin toisenkin vanhemman panostusta. Sen tiedän että kaikki lapset esikoista lukuunottamatta ovat olleet vahinkolapsia.
Kolmas on nyt kolmatta kertaa naimisissa ja joka liitosta on 2-3 lasta. Kahdella miehelläkin on ollut lapsia edellisistä liitoista, nykyisellä jo lapsenlapsiakin. On siinä sekamelskaa kuka kenenkin sisarus on ja kuka minnekin viikonlopuksi reissaa. Lisäksi tämäkin äiti hoidattaa lapset ja kodin aina miehellään, itse paahtaa urallaan ja myös koko ajan opiskelee jotain ja harrastuksia on jokaiselle vapaaillalle.
Sitten vielä sellainen, että lapset jäivät erossa isälle ja äiti muutti yhteen uuden miehen kanssa, joka ei tykkää tämän naisen lapsista. Uuden miehen takia jätti lapsensa, vaikka näiden isällä on alkoholiongelma. Ja kun lapset ovat äidillään, hän palauttaa lapset sunnuntaina sovittuna aikana, vaikka isä nukkuu krapulaansa tai on vielä humalassa. Jos isä ei ole kotona, äiti vie lapset jollekin isän puolen sukulaiselle, kun hänen velvollisuutensa on nyt hoidettu! Hän ihan oikeasti kuvittelee, että lasten asiat ei sitten sen enempää hänelle kuulu...
En ole aina malttanut olla moittimatta pojan isää pojalle (erottu ollaan), vaikka pyydänkin aina anteeksi....
Olen ottanut liikaa alkoholia vaikka poikani on kotona (en örveltänyt, mutta liikaa joka tapauksessa).
Huusin pojalle niin että kurkkuun koski, kun hän oli pienempi.
Läimäytin häntä kerran jaloille kovaa, jolloin menin psykiatrille juttelemaan asiasta. Ei toistunut.
Olen verrannut lastani (negatiivisesti) luokkakavereihin, joiden keskiarvot ovat 9-10....
mielisairautensa takia. On bipo, ja lapsetkin alkaneet maniakausien seksistä vahingossa. Lapsia on 4 kpl, vanhin 18 v, nuorimmat kaksoset mustan miehen kansa 7 v (noiden jälkeen kävi steriloinnissa eli lisää ei tule sentään lapsia). Töissä ei ole sairauden takia voinut käydä päivääkään, alkoa ja lääkkeitä sekaisin kuluu. Lapset ihan oman apunsa varassa välillä. Kumman hyvinvoivia ne lapset sikseen on.
Valitsi alkoholin mielummin kuin lapsensa. Lapset huostaanotettiin, asuvat nykyään isänsä kanssa.
Ei ole vieläkään raitistunut niin että olisi lapset saanut kokonaan kotiin. Edelleen saattaa ottaa alkoholia reippaastikin vaikka lapset on hänen luonaan kylässä. Mutta kun häntä pitäsi ymmärtää koska se alkoholi sairaus! näin on sanonut!