Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

au pairit lontoossa

Vierailija
21.02.2014 |

myötähäpeä

mä en ainakaan tollasia juoppoja,teinejä ja todellisuudesta irtautunutta vanhaapiikaa ottaisi kotiini.

Kommentit (196)

Vierailija
161/196 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa jotenkin nostalgista tosiaan katsella tuota sarjaa, omasta aupair-ajasta on jo kauan, mutta minulle se oli antoisaa aikaa. Naiiveiltahan osa noista tytöistä tuntuu ja kielitaitoakin on helppo arvostella, mutta itse olin varmasti yhtä sinisilmäinen ja avuton kuin nuo tytöt.

Onnekseni perhe oli ihana ja muutaman kuukauden sopimus venyi vuoteen, sillä en halunnut lähteä pois ollenkaan.

Au pairius on paljon myös arpapeliä, itsekin tutustuin moneen tyttöön, jotka olivat vain piikoina perheessään. Minä taasen olin kuin perheenjäsen, kaikissa tapahtumissa ja lomilla (itse tietenkään mitään maksamatta) mukana.

Vierailija
162/196 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tuosta Annasta kyllä kanssa. Fiksu ja reipas tyttö, hoitaa hommansa eikä tunnu rutisevan niin turhista. Selvästi paljon kypsempi kun nuo muut jotka haluavat vain bilettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/196 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annasta ja Hillasta on tullut tosi hyvä kuva, vaikka Hilla on edelleen aika lapsellinen kuten ikäänkin kuuluu - mutta tehnyt työnsä tosi hyvin. Eli vastuullinen onneksi on, ja kunnollinen. :)

Anna on tosi herttaisen oloinen. Tosin vähän mietityttää, miten ihminen on 23-vuotiaana vielä noinkin hukassa. Tuossa on tullut jo vietettyä varmaan useampikin välivuosi. Mutta tosi hyvin hän on työnsä tehnyt, oisin kyllä Annana jäänyt vaikka vuodeksi tuonne. Olisi voinut se prinssi löytyäkin ;)

Jasminasta tuli vaikutelma mukavasta, mutta lapsellisesta ja hemmotellusta tytöstä. 2 kuukauttako se lopulta jaksoi perheessä olla? Tosin isäntäperhe vaati minusta aika paljon, kun pyysi että au pairin pitää vapaa-ajallakin tehdä kotitöitä. Ellei Jasmina sitten laiskotellut päivisin, totuutta on tietysti vaikea tietää. Huvitti myös se, ettei osannut silittää ollenkaan alussa... :D

Mira on mukava tyttö pohjimmiltaan, vähän varautunut ja ujo kylläkin. Oli tosi kiva nähdä, että toisessa isäntäperheessä hän rentoutui ja oli iloisempi ja hymyilevämpi. Eka isäntäperhe oli aika ahdistavan oloinen, ja vaativat au pairilta ihan liian pitkää päivää au pairille (au pair saa oikeasti työskennellä korkeintaan 6 tuntia päivässä).

Vierailija
164/196 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 10:52"]

Olen tavallaan aika eri mieltä. Jos missä tahansa työssä alkaa oikeasti voida niin pahoin, että itkettää ihan koko ajan, kyllä siitä työstä pitää lähteä. Hirveä sellainen äiti, joka kiristäisi lastaan jäämään. Me ei täältä ulkopuolelta voida sanoa, milloin pitää lähteä ja milloin voi vielä yrittää jatkaa. Yleensäkin toivoisin enemmän sellaista ilmapiiriä, että oma hyvinvointi menee työn edelle.

[/quote]

Täsmälleen samaa mieltä. Jotenkin tämä kommenttien jyrkkyys järkyttää. Kuka meistä kommentoijista haluaisi vastaavaa suvaitsemattomuutta osakseen? Mua ainakin hävettää enemmän tällainen "suomalaisuus" ja kammottavat asenteet nuoria  tyttöjä ja niiden avoimuutta kohtaan kuin se että joku paljastaa haavoittuvuutensa telkkarissa. Onko tää ihan joku naisten Suomi24 tai Hommaforum? Miksi eksyin tällaiselle palstalle...:(

Vierailija
165/196 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Hillahan ainakin on Mäkkärissä töissä eli tottunut kovaan työntekoon!

Vierailija
166/196 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin au pairiksi 18 vuotiaana enkä voi kuin ihmetellä, että olenko ollut yhtä lapsellinen kuin nuo telkkarin au pairit. Lähdin au pairiksi maahan, jonka kieltä en muutamaa sanaa enempää osannut ja jouduin hoitamaan kahta pientä lasta, jotka eivät tietenkään vielä osanneet englantia. Oli ihan hirveän raskasta hoitaa lapsia, jotka itkivät jotakin ja minä en ymmärtänyt. Opin tietty kielen ja nykyään puhun sitä sujuvasti ja käytän päivittäisessä elämässä, mutta kyllä siihen aikaa meni. Vaikka mulla ei työtunteja ollut kuin 30h viikossa, oli se silti rankaa elää ja tehdä töitä samassa talossa. Eipä paljoa huvittanut illalla istua telkkarin edessä olkkarissa, sen jälkeen kun on koko päivän siellä joutunut lasten jäljessä juoksemaan. Rankkaa oli myös kun perheen vauva huuti aamulla minua sängystään eikä omaa äitiä tai isiä. Oli myös ihan tosi väsyttävää kun perheen isä oli työmatkoilla ja perheen äiti niin sairas, ettei sängystä päässyt ylös. Niinä päivinä hoidin lapsia aamu viidestä ilta yhdeksään, olin 18v ja "palkkaa" sain 400euroa kuussa. Silti tein duunini sovitusti enkä itkenyt kuinka rankkaa on. Nautin kuitenkin niistä hetkistä kun en ollut töissä vaan elin mahtavaa elämää ja vapaa-aikaa oli paljon. Au pairin homma ei ole mitään lomailua ja musta tuntuu että nuo Lontoon au pair tytöt eivät ole tottuneet minkäänlaisiin vastoinkäymisiin tai pettymyksiin aikaisemmassa elämässä. Onkohan heillä edes mitään aiempaa työkokemusta? Ei kannata lähteä maailmalle asumaan, jos heti ensimmäisen ylämäen kohdalla alkaa itkettää ja tekee mieli laittaa pillit pussiin.

Vierailija
167/196 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiina sanoi että mietti mitä muut ajateele siitä. Mitä hyvää tuosta voi ajatella kun noin vastuuton ja rikkoo työsopimuksen. Laiskan ja luovuttajan kuvan antoi itsestään ja teki valtavan vahingon kaikille muille tuleville au-paireille, jotka yrittää saada paikkaa. Kyllä tuolla liikkuu sana nopeesti että suomalaisiin ei voi luottaa ja työt tehdään miten sattuu

Vierailija
168/196 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän lapsellisen oloisia noi tytöt!! :-o Okei, ymmärrän että ovat tosi nuoria ja muutto uuteen maahan on henkisesti raskasta jne. Itse lähdin Englantiin 21-vuotiaana kesäksi ja taatusti olin itsekin ihan epäkypsä ja raakile silloin, mutta jotenkin mua silti kummastuttaa toi itkeminen ja valitus ja työn rankkuudesta kitinä. Tosi avoimesti ollaan ihan rikki ja hajalla, kun ei näe poikkista pariin kuukauteen tai jotain muuta (suhteellisen) pientä on mielen päällä. Itselläni kun oli enemmänkin sellainen asenne, että työtä painetaan mutisematta vaikka millaisia kolhuja tulisi. Toisaalta ovat myös rohkeita, kun ovat päästäneet kamerat kuvaamaan noin läheisesti reissuaan. :)

Vierailija
169/196 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilla ja Aleksi ovat eronneet.

Vierailija
170/196 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se Jasmiina oli just sulosin! :)

Vierailija
171/196 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 10:52"]

Olen tavallaan aika eri mieltä. Jos missä tahansa työssä alkaa oikeasti voida niin pahoin, että itkettää ihan koko ajan, kyllä siitä työstä pitää lähteä. Hirveä sellainen äiti, joka kiristäisi lastaan jäämään. Me ei täältä ulkopuolelta voida sanoa, milloin pitää lähteä ja milloin voi vielä yrittää jatkaa. Yleensäkin toivoisin enemmän sellaista ilmapiiriä, että oma hyvinvointi menee työn edelle.

[/quote]

En ole katsonut sarjaa vielä Jasminan lähtöön asti, mutta jos tosiaan oli vaan kuukaudesta kyse ja jos isäntäperheen puolelta ei ollut mitään väärinkäytöksi, niin olisin kyllä kannustanut Jasminaa jäämään, jos olisi omasta tyttärestä ollut kyse. Ihan vaan sen vuoksi, minkä jäljen tuo reissu jättää itsetuntoon. Jos olisi jäänyt loppuun asti, olisi voinut jäädä sellainen "rankkaa oli, mutta selvisin voittajana" fiilis. Luovuttamisesta voi jäädä sellainen "en pärjännyt au pairina" olo. Turhaa myös opetella luovuttamisen toimintamalleja jos vaan parista viikosta kyse.

Vierailija
172/196 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äskenhän tuossa sanottiin Hillan ainakin olevan töissä Mäkkärissä.

Ohjelmastakin se selviää. Tuskin he olisivät edes antaneet siellä kuvata ohjelmaa, jos Hilla olisi heikko työntekijä. Itse en ainakaan esimiehenä olisi sellaiseen suostunut.

Eihän aleta tekemään johtopäätöksiä tv-ohjelman perusteella kenestäkään.

Meidän niitä aikuisia kuuluisi olla.

Vierailija
173/196 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äskenhän tuossa sanottiin Hillan ainakin olevan töissä Mäkkärissä.

Ohjelmastakin se selviää. Tuskin he olisivät edes antaneet siellä kuvata ohjelmaa, jos Hilla olisi heikko työntekijä. Itse en ainakaan esimiehenä olisi sellaiseen suostunut.

Eihän aleta tekemään johtopäätöksiä tv-ohjelman perusteella kenestäkään.

Meidän niitä aikuisia kuuluisi olla.

Vierailija
174/196 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa jostain kumman syystä viimeistä osaa käyntiin Areenassa. Harmittaa. Muut on näkyneet ihan hyvin.

Vierailija
175/196 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ohjelma. Juuri tällaisia normaalin elämän ilmiöitä, joihin kaikki eivät kuitenkaan pääse omakohtaisen kokemuksen kautta osalliseksi, on kiva katsoa. Ovat saaneet myös mukavasti erilaisia au pair - kokemuksia mukaan.

Vierailija
176/196 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 22:50"]

Jasmiina sanoi että mietti mitä muut ajateele siitä. Mitä hyvää tuosta voi ajatella kun noin vastuuton ja rikkoo työsopimuksen. Laiskan ja luovuttajan kuvan antoi itsestään ja teki valtavan vahingon kaikille muille tuleville au-paireille, jotka yrittää saada paikkaa. Kyllä tuolla liikkuu sana nopeesti että suomalaisiin ei voi luottaa ja työt tehdään miten sattuu

[/quote]

Siis anteeksi nyt mutta mitä ihmettä sinä tiedät Jasmiinan työsopimuksista? Ja missä "tuolla" se sana nyt oikein likkuu? "Maailmallako" missä kaikki katsovat tätä suomenkielistä ohjelmaa ja perustavat maailmankuvansa siihen? Voi kääk että hirvittää kun täällä on niin nerokasta jengiä, joka on omana aikanaan ollut niin hirvittävän kypsää. Kyllä nyt kelpaa päivitellä nykynuorisoa. :D :D :D 

Vierailija
177/196 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 22:50"]

[/quote]

Siis anteeksi nyt mutta mitä ihmettä sinä tiedät Jasmiinan työsopimuksista? Ja missä "tuolla" se sana nyt oikein likkuu? "Maailmallako" missä kaikki katsovat tätä suomenkielistä ohjelmaa ja perustavat maailmankuvansa siihen? Voi kääk että hirvittää kun täällä on niin nerokasta jengiä, joka on omana aikanaan ollut niin hirvittävän kypsää. Kyllä nyt kelpaa päivitellä nykynuorisoa. :D :D :D 

Vierailija
178/196 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kattelin kanssa ja teki mieli ilmoittaa Lontooseen, ettei me suomalaiset kaikki tollasia olla! Hirveä myötähäpeä. Onneksi itse en ollut noin teini tuon ikäisenä, vaan vastuullinen nuori aikuinen, enkä kännäävä ääliö.

Vierailija
179/196 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kattelin kanssa ja teki mieli ilmoittaa Lontooseen, ettei me suomalaiset kaikki tollasia olla! Hirveä myötähäpeä. Onneksi itse en ollut noin teini tuon ikäisenä, vaan vastuullinen nuori aikuinen, enkä kännäävä ääliö.

Vierailija
180/196 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilla oli sarjassa kiva!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän