Aurajuustonkulinaristeja?
Onko odottajia jotka herkuttelevat aurajuustolla?
Tuli otettua pitseriassa aurajuustopitsa ja nyt sitten vasta muistin että ai niin raskaana oleville ei suositella aurajuustoa.
Kommentit (7)
olen syönyt auraa koko odotusajan, välillä tulee oikein himo ja sit jälkeenpäin iskee hirvee morkkis! mutta jopa 4-d ultran mukaan poitsu terve, ei liene haittaa aiheuttanut hänelle, onneksi.
enkä kyllä joka viikko syö, mutta jos ruoassa on, en jätä sitä aurajuuston takia lautaselle tahi ottamatta!
kohtuus kaikessa!
nauti juustostasi hyvillä mielin!
juustohiiri sakura ja helmipöllönsä 29+2
Eli syön ihan kylmänä ja kuumennettuna.. Suomalaista aurajuustoa voi syödä ihan hyvällä omalla tunnolla... ainakin mulle terkka sano, ulkomaalaisia homejuustoja olen vältellyt.. Ja kuinka monelle on oikeastin tullut tuo listeria bekteeri, todella harvinainen ja ei kuulemma ole edes vaaraksi sikiölle lääkärini mukaan!
sekä kylmänä että kuumennettuna. Tuota paljon pelättyä listeriaa on Suomessa tavattu viimeisen 10 vuoden aikana 350 kpl, siis keskimäärin 3.5 tapausta per vuosi. Näistä raskaana olevia äärimmäisen harvoin, ei edes joka vuosi. Infektion alkuperä on saatu selville vain muutamassa tapauksessa. Ei siis kovin realistinen pelko.
suomalaisia homejuustoja elimm. auraa voi syödä. suomessa kun juustot valmistetaan pastoroidusta maidosta. Mutta lisäsi siihen samaan hegenvetoon, ettei sitäkään kannata kilotolkulla syödä.
Ja tosiaan pitsaan sen voi laittaa vaikka olisis ulkolaistakin kun se kuumennetaan. ptsa uunithan vissiin onkin tosi kuumia joten taatusti kuumenee yli sen 75 astetta.
Asiasta kiinnostuneiden kannattaa käydä katsomassa KTLn sivuilta tietoa listeriasta. Esim. suomessa tapauksia on vuosittain 20-50 eikä vähemmän kuten aiemmin joku totesi.
http://www.ktl.fi/portal/suomi/osiot/tietoa_terveydesta/infektiotaudit/…
Beccy 40+1
Hihittelee täällä... Siis todella 10v kuluessa v. 95-04 on todettu 350 uutta tapausta mikä tekee siis n. 35 per vuosi =D=D=D=D=D
syödä ainakin minun tietämäni mukaan jos se on kuumennettu yli 75 astetta. Aurajuusto on kieletty listeriavaaran takia. Olen itse ainakin sitä syönyt kuumennettuna,mutta kohtuudella.
Lilli81 12+1