Siis mitä "hyötyä" karppauksesta on verrattuna normidiettiin, rasvaahan palaa molemmissa???!
Siis onko karppauksessa jotenki isompi energiankulutus???! Vai mikä idea ketoosissa on? Siis eikö normidietissäkin keho käytä omia rasvoja energianlähteenä??? Siis mä itse karppaan juuri, mutta aloin miettiä että miten tää nyt on tehokkaampi kuin normidietti???
Kommentit (17)
Siinähän tulee helposti aika tavalla kaloreita. Karppaus ja laihduttaminen karppaamalla ovat samalal lailla eri asioita kuin normaali ruokavalio ja laihdutus normaalilla ruokavaliolla.
Laihdutuskeinona karppauksen eduksi mainitaan juuri tuota, ettei tule nälkää eikä repsahduksia.
että osalla nälkä pysyy paremmin pois kun saa syödä rasvaa ja proteiinia reilummin. Kaikilla tämä ei toimi ollenkaan ja silloin karppaus ei välttämättä tunnu yhtään tyydyttävämmältä kuin perinteinen vähärasvainen laihdutus - joutuu joka tapauksessa laskemaan kaloreita, säätelemään syömismääriä ja tuntemaan ettei saa syödä niin paljon kuin haluaisi.
Itse lihoin jonkin verran 3 kk karppauksella ja oli tympeä tokkurainen olo, plus suorituskyky kestävyysjuoksussa huononi. SIihen loppui se karppaus ja tyytyväinen olen että loppui.
Siis mitä ruokia? Verrattuna normidiettiin? Siis kun mä täs lasken kumminkin kaloreita. Jos aamupalaksi vaikka munia ja pekonia... Siitähän tulee helposti 500 kcal eli päivän saldosta 1/5 syöty.... Mä aloin vaan nyt kyseenalaistaan koko karppauksella laihduttamista. Samalla lailla mä lasken kaloreita kuin normidietillä. Ainut ero on, etten syö leipää tai sokeria. No, jatkan tällä. Mutta silti ihmettelen. Kyl mä voisin syödä vaikka omakotitalon, ruuanhimo on mun päässä. Ei kropassa tai ketooseissa. ap
Unohda ne kalorit, ne kuuluu painonvartijoille...Tärkeämpää on laskea kuinka paljon saat rasvaa, proteiinia ja hiilareita.
Tosin, jos ainut ero sulla normidieettiin on ettet syö leipää ja sokeria, niin ei voi suurta menestystä odottaa. Tuleepahan yks kitudieettien puolestapuhuja lisää :/
mä olen laihdutanut karppaamalla 23kg enkä ole laskenut kaloreita kertaakaan. Enkä muuten ole syönyt pekonia lainkaan. Karppauksessa on oleellista syödä riittävästi proteiinia ja rasvaa ja saada hiilarit kasviksista ja marjoista. Viljattomuudella saa paljon aikaan!
pääsee helposti eroon isoista liikakilomääristä, mutta ettei karppauksella kuitenkaan varsinaisesti hoikaksi päädy. Ainakin television karppausohjelmassa elämänsä pelastanut ja vuosia karpannut oli siinä kunnossa, missä itse totean että nyt on liikaa läskiä ja alan taas katsomaan mitä syön. Ts. normaalipainon ja ylipainon rajalla.
Proteiini pitää hyvin nälkää, ei kai siinä muuta kummempaa ole, kalorivajeeseen laihtuminen siinäkin loppujen lopuksi perustuu.
Rasva pitää hyvin nälkää. Ei karppaus ole mikään proteiinimättödieetti.
Syön 1400-1800 kcal päivässä. Hiilareita tulee noin 50-70 päivä. On laskettu personal trainerin kanssa tää dietti ja hiilarit. Syön marjoja, kasviksia ja yhden hedelmän, yleensä omenan. Ja illalla meni bonapurkki rahkan kanssa. Mä tiedän kyllä ruuasta, hiilareista ja kaloreista kaiken. Mutta oon psyykkisesti ruokakoukussa. Parempi olla kokonaan ilman sokeria, koska se napsauttaa heti ahmimishimon päälle. Tää karppaus on varmaan paras kumminki mulle, ku urheilen ja tarvin proteiinia. Tiputettavaa on niin paljon, että tässä menee koko kesä... Saako karppaajat syödä sita kingis lightia vai saako mitään jätskii syödä? :-(
Mä ostan huomenna oliiviöljyä ja otan sitä teelusikan vaiko ruokalusikan aamupirtelöön. PT:n mukaan ruokalusikka! Pirtelöön tulee purkki rahkaa, pellavansiemenrouhetta, vehnäleseitä ja sitä öljyä. Ja 12, mä olen aina ollut painoindeksini ylärajoilla, nyt reippaasti yli. En edes halua kuin jos BMI 25 pääsisin. Se olisi mulle jo iso juttu. Kaikki ei vaan oo langanlaihoja. Eikä halua olla. ap
-iho ja hiukset kauniimpia -vatsan turvotusta ei enää ole -hiivatulehduksia ei enää ole -oma jaksaminen paranee -saa syödä ihania ruokia
Vatsan turvotus saattaa johtua keliakiasta, joten viljojen poisjättäminen tietty auttaa. Ihanista ruuista en mene takuuseen, ovat liian rasvaisia, liikaa kukkakaalia, ja liikaa lihaa. Makuasia, siis.
Normi rasvamäärä saa hiukset kiiltämään muutenkin, ja hiivasyndroomalle ei ole tieteellistä perustetta.
Jaksaminen taas paranee kun laihtuu, laihtumismenetelmällä ei ole väliä.
Unohda ne kalorit, ne kuuluu painonvartijoille...Tärkeämpää on laskea kuinka paljon saat rasvaa, proteiinia ja hiilareita. Tosin, jos ainut ero sulla normidieettiin on ettet syö leipää ja sokeria, niin ei voi suurta menestystä odottaa. Tuleepahan yks kitudieettien puolestapuhuja lisää :/
Jopa karppaus perustuu kalorivajeeseen, ei sitä muuten laihdu. Proteiini vaan auttaa pitämään nälän loitolla, ja kun vielä jättää (pahimmassa tapauksess) koko ravintoryhmän pois, niin kalorivaje on varma (ellei lisää muita älyttömästi).
Proteiini pitää hyvin nälkää, ei kai siinä muuta kummempaa ole, kalorivajeeseen laihtuminen siinäkin loppujen lopuksi perustuu.
Rasva pitää hyvin nälkää. Ei karppaus ole mikään proteiinimättödieetti.
Rasva ei pidä hyvin nälkää, proteiini pitää paremmin. Tutkittu juttu, saa googlata.
Muuten, miksi jotkut karppaajat lisäävät proteiinin, toiset rasvan, ja loput molempien määrää? Mikä noista on "oikeaa" karppausta, kaikkia näkee, ja kaikkia väitetään karppaukseksi.
kun ei ole nälkä. Tai ei varmaan enää mukava jos on ketoosissa, mutta sellaisen kohtuullisena versiona mukava.
kun ei ole nälkä. Tai ei varmaan enää mukava jos on ketoosissa, mutta sellaisen kohtuullisena versiona mukava.
Eli ei ole nälkä.
Ei tule sitä "nyt on pakko saada äkkiä jotain purtavaa"
-iho ja hiukset kauniimpia
-vatsan turvotusta ei enää ole
-hiivatulehduksia ei enää ole
-oma jaksaminen paranee
-saa syödä ihania ruokia