Miksei päiväkoti tee ls-ilmoitusta lapsista, joilla on vain 1-2vko
Kommentit (34)
kun päiväkodit tietää että lastensuojelulla on käydet täynnä töitä tuollaisten TYHMIEN äitien lasten kassa....sinun lapsista voisi tehdä lastensuojeluilmoituksen kun joutuvat viettämään piiiitkän kesäloman tyhmän äidin kanssa!!!!
Vaikka toisella ei oliskaan lomaa, niin toisella on. Ja vaikkei olis kesällä, niin sitten syksyllä.
mutta samaan aikaan kun minä opiskelin, teki mies ensin pari pätkää työtä (ei lomia) ja lähti opiskelemaan (ei lomia). En ol eyksinhuoltaja, mutta KYLLÄ voiolla- varsinkin nuorissa perheissä- tilanteita, ettei kummallakaan vanhemmalla oikeasti ole lomaa, moneen vuoteen! Olihan sitten syksyllä viikko lomaa... talvella toinen, mutta jollain ajalla oli tehtävä kirjallisia töitä ja päättötyötä.JOTEN oikeasti VOI olla tilanteita, että KUMMALLAKAAN vanhemmalla EI ole LOMAA, vuosiin! Jolloin ei myöskään lapsilla ole lomaa........ Ihme oletuksia täällä...
17
Ja mitäs jos tämä on liikaa lapselle?Mitäs jos pienten kehitys tästä todella kärsii?Kannattaisikohan silloin miettiä lapsen hankkomista ajankohtana jolloin vanhempana toimiminen on mahdollista? Melkoinen vastuu on lapsen hankkiminen ja heistä oikealla tavalla huolehtiminen. Yhteiskunnan laitokset eivät pysty tätä vastuuta kantamaan.Kaikkea ei voi elämässä saada ja vaikeita valintoja on usein tehtävä!
koko heinäkuun, joten lomaa tietenkin heillä se heinäkuu.
koko heinäkuun, joten lomaa tietenkin heillä se heinäkuu.
vaikka oma tarha olisi kuinka kiinni.
mitään varahoitopaikkaa.
Joutuisi raasut vielä jonnekin kunnalliseen varahoitohelvettiin.
Heinäkuu on hyvä kuukausi pitää lomaa myös töistä.
kuinka paljon lapsella on oltava lomaa päiväkodista.Voi olla siellä vuoden jokaisena päivänä!t.lto
Näin se on,me aikuiset kyllä pidämme omista oikeuksistamme kiinni. Lasten oikeuksista omiin vanhempiin ei kukaan pidä meteliä, kun lapset eivät oikeuksiaan pysty ajamaan.Surullista on että vanhemmat eivät enää näe oman lapsensa parhaan turvaamista keskeisenä tehtävänään vanhempana.Kyse ei siis ole siitä mitä laki määrää vaan siitä haluammeko hoitaa lapsemme hyvin ja pystymmekö olemaan tyytyväisiä itseemme myös vanhempina.
Aina vain niihin aikuisenkaan oikeuksiin ei se loma kuulu. Kuka nyt ei kesälomaa haluaisi pitää jos se olisi mahdollista? Onneksi se kesä sentään on siellä hoidossakin.
Aikuisen oikeus on tässä päiväkotipaikan saaminen lapselle ympäri vuoden,työssäolon mahdollistamnen tai sitten muuten vaan kasvatuksen jättäminen yhteiskunnan varhaiskasvatukselle.Lapsen oikeus on saada riittävästi yhdessäoloa vanhempien kanssa ja saada olla rauhassa kotona, ainakin joskus.Lapsen oikeus on saada riittävän hyvää tukea kasvulleen eri ikävaiheissa.Jos vanhemmat eivät näitä lapsen oikeuksia valvo ei sitä kukaan muukaan tee, kuten on selkeästi nähtävissä yhteiskuntamme kasvatuskäytännössä.
joku tekisi meistä lastensuojeluilmoituksen, jos vaikkapa järjestäisi meidän perheelle 4 viikon palkallisen loman,olisin niin kiitollinen!
Laittaa heti aloitukseen mitä tarkalleen tarkoittaa.
Mun mies on yrittäjä ja ei tiedä tuon taivaallista ens kesän lomapäivistä. Voi olla et jossakin vaiheessa pitää. Mulla on 2 viikkoa lomaa. Mulla alkoi työsuhde kuukausi sitten ja olen määrä-aikaisella työsuhteella. En tod voi alkaa vaatimaan lisää lomaa kesälle.
Lapset on sen kaksviikkoa pois hoidosta.
Kieltämättä itsekkin ihmettelen että jotkut lapsetovat koko kesän hoidossa jos jompikumpi vanhempi on kotona.
kuinka paljon lapsella on oltava lomaa päiväkodista.Voi olla siellä vuoden jokaisena päivänä!t.lto
muuttaa vanhempien käytöstä niin, että se on lapselle hyväksi.
Aika harvalla vanhemmalla on vaan 1-2vko lomaa.
ja kesät olin töissä.. eli lapsillani ei tuon 3,5 vuoden aikana ollut kunnon lomaa lainkaan. Mitenköhän mun olisi käytöstäni pitänyt muuttaa? Lopettaa opiskelu tai olla ilman kesätöitä? Lapsen paras?
Eikä lastensuojelu olisi käytöstäni muuttanut, kyllä lapset ovat myöhemmin olleetlomalla, kun minäkin olen lomaillut. Ymmärrän kyllä täysin niitä, joilla sitä mahdollisutta ei ole.
Ja näillä jotka ovat kotona ja lapset aina hoidossa.. niin kuten joku sanoi- ehkä se silloin on lapsen paras?
Sillä että täällä paasataan "misi tehdä lapsia jos ei niitä hoida" ja muuta sontaa.. ei poisteta sitä tosiasiaa, että lapsia syntyy myös henkilöille joilla ei ole täysiä mahdollisuuksia niitä lapsia hoitaa. Ja silloin lapsen kehityksen tukeminen (vaikka päivähoidon keinoin) on ihan perusteltua.
Kun joskus päätät alkaa tuottavaksi yhteiskunnan jäseneksi, niin tulet huomaamaan, että ensimmäisenä työssäolovuotenasi sinulla voi olla juurikin tuo pari viikkoa vain kesälomaa.
Vaikka toisella ei oliskaan lomaa, niin toisella on. Ja vaikkei olis kesällä, niin sitten syksyllä.
Meidän lapsilla ei ollut viime kesänä yhtään vapaata. Miehellä ei ole lomaa ollenkaan ja mulla oli työt alkanut maaliskuussa. Ei tätä asiaa olisi mikään lastensuojelu voinut muuttaa. Tänä kesänä saavatkin sitten lomailla 3 vkoa.