"oikea thaimaalainen ruoka on kyl parempaa" heh ;)
Lapsen kaveri tuossa meillä vietti vappua ja tehtiin thaipöperöitä. Kaveri maisteli kaikkea ja söi tottuneesti. Kysyin tekeekö ne kotona usein thaimaalaista ja eivät kuulema. Ravintolassa käyvät ja lisäsi siihen, että oikea thaimaalainen on kyllä parempaa...
Lapsen äidille huumorimielessä kommentoin, että hyvin maistu, vaikkei ollut "oikeaa". Äiti naureskellen kertoi, että käyvät usein etnisissä ja lapsi oppinut aidot maut ja siksi kommentoi hassuja.
Hauskaksi tämän tekee se, että olen asunut taikuissa kymmenen vuotta ja seurustelin vuosia paikallisen miehen kanssa. Opinkin sitten vaan epäaidot ruuat :)
Kommentit (9)
Ettei täällä aitoa saa? Mutta ei kait se tuon perheen vika liene, etteivät tiedä. Ehkä kerroit tuon hänellekin?
Musta on jotenkin hassu ajatus, että vaan esimerkiksi kiinalaiset osais tehä kiinalaista tai italialaiset italialaista ruokaa. Helppohan se on sanoa, että suomalaisten tekemä (esim.) italialainen on ihan hirveetä, mutta ei kaikki italialaiset osaa kokata. Tietenkin se on lähtökohtaisesti heille helpompaa, kun on kasvanut kaiken sen keskellä, mutta kyllä ihan tavallinen suomalainenkin voi ne salat oppia!
Itse asun Belgiassa ja olen oppinut kokkaamaan joitakin maan erikoisuuksia. Olen jopa saanut seuraavan kommentin belgialaiselta ystävältäni kokkaamani belgialaisen aterian jälkeen: "Melkein kuin isoäitin tekemää", mikä on luonnollisesti suunnaton kohteliaisuus!
otapa vaikka lihapullia ravintolassa, niin ei ne maistu "aidolta".
Ettei täällä aitoa saa? Mutta ei kait se tuon perheen vika liene, etteivät tiedä. Ehkä kerroit tuon hänellekin?
en siinä kehdannut mainita taustojani. Ja ihan hyvin se kaveri söi, joten pääasia, ettei tarvinnut nälissään lähteä :)
raaka-aineita kuin thaimaassa. Siksi varmaan maistui erilaiselta..
Ruoat ole erilaisia eri puolilla thaimaata?
Olis se varmaan sit hankalaa, jos täällä joka ravintola tekis omanlaistaan ruokaa, asiakas ei juuri ennakkoon tietäis mitä sais. Ja eikö ne maut ole vähän miedonnettu meille sopivammiksi?
ettei jää ohimennen heitetyt pikku lausahdukset kaivertamaan mieltä. :)
hassunhauskaa