Ostin järkkärin, ja yhtäkkiä minusta tuli rippijuhlien valokuvaaja...
Viikko sitten ostin hyvän ja kalliin järjestelmäkameran lähinnä omaksi ilokseni, jotta voin kuvailla pieniä lapsiani, ja ottaa kuvia blogiini.
Kun sukulaistäti kuuli, että minulla on hyvä kamera, hän kysyi (oikeastaan päätti) että tulen kuvaamaan hänen poikansa rippijuhlat ensikesänä.
En osannut vastata tuohon oikein mitään....
En todellakaan halua mennä kuvaamaan juhlia, en ole koskaan ennen valokuvannut mitään, ja kameran käyttökin on vasta opetteluvaiheessa.
Lisäksi olisin halunnut juhlia ihan vieraana, ottamatta stressiä, että saan hyviä kuvia ja jokainen minulle tuntematon vieras pääsee kuvaan.
Lisäksi meidän on tarkoitus käydä juhlissa pikaisesti, kun sinä päivänä on muitakin juhlia, mutta jos olisin juhlien valokuvaaja, minun pitäisi viettää juhlissa koko päivä... Argh!
Mitä tuohon nyt pitäis vastata, sanonko suoraan etten aio kuvata niitä juhlia?
Kommentit (23)
mistä sä olet varma että ylipäätään menet kyseisiin juhliin?...
opetelkaa sanomaan suoraan että ei sovi ja PISTE. mitään selityksiä ei tartte!
ja tuskin hän olettaa sinun kuvaavan yhtään mitään. Nuorilla on nykykännyköissä hyvät kamerat ja kuvat otetaan niillä. Joku kuvaaja juhlissa on so last season.
Miehen kaveri pyysi uudehkoa järkkäriämme lainaksi, jotta saisi kuvauskeikan hoidettua, kun hänen omalle kameralle oli sattunut jotain.
En todellakaan pitänyt ajatuksesta, mutta mies ja kaveri saivat tahtonsa läpi kun lupasivat, että kaveri lunastaa kameran, jos sille mitään tapahtuu. Pienikin naarmu riittää.
Kun kamera tuli takaisin, niin pari pientä naarmua siihen oli ilmaantunut. Kaveri oli kuitenkin sitä mieltä, että ei hän huomannut että se olisi mihinkään kolahtanut, ja toisekseen, ei hänellä ole edes rahaa kameraa lunastaa.
Mies suuttui minulle nipotuksestani ja sain aimo annoksen lokaa niskaani. Myös miehen ja hänen kaverinsa ystävyys päättyi tähän episodiin.
Aika kova hinta lainaamiselle tuli, ainakin meille lainaajille.
Neuvonkin, että jos jonkun pitää saada kamera lainaksi, niin kysyy sitä vaikkapa Rajalasta tai jostain muusta alan liikkeestä. Omaa ei kannata lainata eikä myöskään kysyä kaverin arvokameraa lainaksi.