Voinko pyytää 1-vuotissynttäreiden (aikuis)vieraita pesemään kätensä, kun tulevat meille?
Kommentit (31)
multaa tongi, vaan ihan normaalin kauppareissun jälkeen lähtee likainen saippuavesi kun käteni pesen. Eikö kellään muulla likaannu kädet niin, että sen näkee siitä pesuvedestä?
Olen huomannut saman ihan normaalin kauppareissun/asiointireissun jälkeen varsinkin semmoisina vuodenaikoina kun ei käytetä käsineitä. (Eli osa siitä paskasta hieraantuu sinne hanskojen sisään talvella...)
Ja NYKYtiedon mukaan hyvä käsihygienia todellakin estää suuren osan sairasteluista. Itsekin olen kipeänä todella harvoin.
osa saippuoista reagoi rasvaan, joka kuluukin iholle, muuttumalla harmaaksi.
Moni ihminen jynssääkin rasvoja käsistä ja sitten pistävät teollista rasvaa tilalle kun kädet kuivuvat. :/
peseydy muutenkaan. Ikää on 14 vee ja en ymmärrä miksi ei äitinsä opeta perusasioita.
Kun sinä taas mekkaloit ja niuhotat, niin teini tietää, miten "ärsyttää" lisää. Kostonmakua tuossa tottelemattomuudessa.
pitäisi osata ihmisten käyttää omaa järkeä. Jos tietää, että on koskenut rahoihin/ flunssakausi menossa tms. niin pidän jotenkin itsestäänselvyytenä että silloin pestään kädet kun tullaan sisälle!!
Eikä mielestäni käsiä tarvitse pestä joka ruokailua ennen. Meillä on tapana pestä kädet vain, jos tulee muualta (pihaoleskelua lukuunottamatta). Näin siis meillä, emmekä ole kipeinä kuin hyvin harvoin.
En kehtaisi kyllä pyytää, mutta ei minua haittaisi jos joku muu pyytäisi.
mekkaloi yhtään, en oo sen luontonen, mutta oon hiljaiseti näreissäni. Siellä kotona se äiti tosiaan huutaa niin paljon, että annetaan olla semmonen kun on meillä, eikä huohoteta ylimääräisiä. Mukava teini, ettei siitä sen enempää.
vaivihkaa. Vaikkapa silloin kun pyytää vieraat kahvi/ruokapöytään voi esimerkiksi tähän tyyliin kehottaa käsienpesulle: "muuten ne turkoosit pyyhkeet siellä wc:ssä ovat vieraiden käsipyyhkeitä". Näin ilmaistuna kaikki varmaan ymmärtävät asian, ilman että emäntä kuitenkaan on ollut liian suorasukainen tai päällekäyvä.
Jos teillä ylipestään käsiä, se on ihan fine. Mutta älä vaadi että kaikki tekisivät samaa, sillä toisten mielestä tuollainen on ylireagointia, ehkäpä jopa pakkomielteistä käyttäytymistä. Olisi varmaan fiksua selittää sille kysyvälle lapselle, että tämä on teidän perheen tapa, mutta se ei kaikkien perheiden, toiset ihmiset ajattelevat puhtaudesta eri tavalla kuin sinä. Kun vieraita kutsuu kotiin, on hyväksyttävä se että vierailla on monia toisenlaisia tapoja kuin teillä ja erilaisia ajatuksia riittävästä puhtaudesta kuin sinulla.
Mutta otin sen linjan, että en lähtenyt hulluna siivoamaan ja pesemään käsiä ja välttelemään näitä ruokia ja elukoita yms.
Lapsilla on siis todetut allergiat, mutta eivät reagoi enää allergeeneihin. Lääkärimme oli tosi tyytyväinen tästä luonnonsiedätyksestä. Sanoi, että onhan allergioita ollut ennenkin, mutta esim. maatalon lapset eivät reagoi, koska on tullut luonnon siedätys.
Eli lapset lätäkköihin ja kurakkoihin rypemään ja maistelemaan kaikenlaista. Pysyvät terveempinä. Ei tarvitse yhteiskunnan kalliita siedätyshoitoja yms.
Serkullani on neljä lasta.
Heille ei ole saanut mennä ilman käsienpesua.
Enpä tiedä allergisempia lapsia kuin heidän muksunsa.
En siis moisia tapoja suosittele
mutta ainakin minä miettisin koko ajan, mitä pöpöjä teillä on enkä todellakaan koskisi lapseesi, leluihinsa tms. Voisin vaikka kesken kahvinjuonnin käydä pesemässä käteni uudestaan, jos lapsesi tulisi lähelleni.
multaa tongi, vaan ihan normaalin kauppareissun jälkeen lähtee likainen saippuavesi kun käteni pesen. Eikö kellään muulla likaannu kädet niin, että sen näkee siitä pesuvedestä?
Kun Prismakäynnin jälkeen pesen saippualla kädet, lähtee niistä selvästi likainen vesi.
Serkullani on neljä lasta.
Heille ei ole saanut mennä ilman käsienpesua.
Enpä tiedä allergisempia lapsia kuin heidän muksunsa.
En siis moisia tapoja suosittele