Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on ylipäänsä saunoa uimahallissa?

Vierailija
30.04.2012 |

Tätä en ole koskaan tajunnut.

Itse menen sinne uimaan, en istumaan saunan lauteilla. Ihan turha hökötys koko sauna siellä, eihän uimahalli ole mikään kylpylä.

Niin, ei tarvitse ärsyyntyä niistä majavien esittelyistäkään, kun keskittyy uimiseen eikä lauteilla istumiseen :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä käydä salilla tai lenkkeillä.

Vierailija
2/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole saunoja uimahallissa enkä kaipaa. Menen sinne uimaan, siis urheilemaan, eikä minusta siihen sovi sauna. Sauna on mulle laiskottelu- ja hemmottelupaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyn uimahallissa, niin totta mooses käyn myös saunassa. Vaikka olen mennyt sinne pääasiassa uimaan. Uimisen jälkeen käyn myös terapia-altaassa, suljen silmäni ja kuvittelen olevani Balilla. Ajatella. Vaikka urheilemaan lähdin. Toisten majavia en ole koskaan kyttäillyt.

Vierailija
4/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että pitää eh-dot-to-mas-ti mennä saunaan. Hygienia ilmeisesti syynä, mutta mä vaan en oikein tiedä puhdistaako se sauna nyt niin paljon, useinhan ne on uimahalleissa sellaisia hailakan lämpimiä muutenkin.

Vierailija
5/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saunassa on ihana lämmitellä, uimahallissa ehtii yleensä aina tulla vähän kolea.

Vierailija
6/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä menen sinne sekä urheilemaan että saunomaan enkä käsitä miksi ne sulkisi toisensa pois. Ei ole omaa saunaa niin käyn aina missä mahdollisuus on.

Taitaa tulla ap:lle (Ikää jotain 16?!?!?) yllätyksenä että ihmiset tykkää eri asioista.

Vierailija
7/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koulun uimahallikäynneillä on pakko mennä saunaan! En voi ymmärtää, mikä idea siinä on.

Vierailija
8/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä iltatähti syntyi niin lähdettiin vauvauinti systeemeihin ja jotenkin sitten on tullut käytyä yli 3v muutenkin viikottain siellä tenavan kanssa uimassa.

Paikat on (ja pysyy) posliinina mutta en välitä muista miten siellä tepastelevat(:

Vierailija
9/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saunassa on ihana lämmitellä, uimahallissa ehtii yleensä aina tulla vähän kolea.

Voiko ihminenkin olla/ihmiselläkin olla kolea? :) Missä päin Suomea noin puhutaan? Mä olen aina kuullut tuota käytettävän vain säästä puhuttaessa. Ilma voi olla kolea mutta ei voida sanoa että "mulla on kolea".

Voi toki sanoa "olen kolea" mutta se onkin sitten jo eri juttu ja slangia :)

Vierailija
10/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimahallissa tulee vähän viileä.

Toisaalta tuota pakkosaunomista en ymmärrä, enemmän pitäisi painottaa ihan veden ja saippuan merkitystä hygieniassa.

Vierailija
11/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua koko saunomisen ideaa.

Lapsuudenkotini oli köyhä ja ainoa peseytymispaikka oli navettarakennuksessa oleva sauna. Siellä oli siis pukuhuone, joka oli talvella helvetin kylmä ja sauna, jossa peseydyttiin. Uneksin aina, että pääsisin asuntoon, jossa olisi suihku, eikä tarvitsis ikinä mennä saunan kuumuuteen peseytymään.

Sitten kun muutin kerrostaloon, jossa tietenkin oli suihkut asunnoissa, järkytyin nähdessäni ihmisiä kylpytakeissa vadit kainalossa menossa taloyhtiön saunaan. En voinut käsittää miksi, olihan jokaisella kämpässään suihkut.

Enkä käsitä vieläkään vaikka ikää on kohta 50v.

Vierailija
12/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin pakotettiin koulussa. Sen jälkeen en ole mennyt, kun kukaan ei pakota.

Vierailija
13/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkotini oli köyhä ja ainoa peseytymispaikka oli navettarakennuksessa oleva sauna. Siellä oli siis pukuhuone, joka oli talvella helvetin kylmä ja sauna, jossa peseydyttiin. Uneksin aina, että pääsisin asuntoon, jossa olisi suihku, eikä tarvitsis ikinä mennä saunan kuumuuteen peseytymään.

Sitten kun muutin kerrostaloon, jossa tietenkin oli suihkut asunnoissa, järkytyin nähdessäni ihmisiä kylpytakeissa vadit kainalossa menossa taloyhtiön saunaan. En voinut käsittää miksi, olihan jokaisella kämpässään suihkut.

Se on rentouttavaa ja puhdistavaa, ja etenkin talvisin ihanaa vastapainoa hyytävälle säälle.

Ja nykyaikaisissa saunatiloissa on kyllä peseytymispaikat erikseen, ei tarvi kuumassa saunassa peseytyä :D

Vierailija
14/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipäänsä missään? Kuitenkin kaikki kuolee, mitään pysyvää ei ihmisestä itsestään jää, kaikki mitä teet menee hukkaan. Miksi tehdä mitään?? Kaikki on loppujen lopuksi turhaa. Mitä väliä millään on?

Vierailija
15/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on rentouttavaa ja puhdistavaa, ja etenkin talvisin ihanaa vastapainoa hyytävälle säälle.

Ja nykyaikaisissa saunatiloissa on kyllä peseytymispaikat erikseen, ei tarvi kuumassa saunassa peseytyä :D

lisäksi se on vaikka moottoripyöräilyn tai jonkin pihalla vähän viileämmässä tehtävän homman jälkeen ehdoton.

Meidän saunassa ei muuten ole peseytymistilaa erikseen.

Vierailija
16/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuten kestä :/

Vierailija
17/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan muutenkin kuumuutta esim. hellettä.

Eli kun saunassa on peseytymistilat erikseen, mitä järkeä on mennä sinne kuumaan kököttämään?

Vierailija
18/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun saunassa on peseytymistilat erikseen, mitä järkeä on mennä sinne kuumaan kököttämään?

Vierailija
19/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan muutenkin kuumuutta esim. hellettä.

Kaikki ei tietenkään tykkää kaikesta, eli ei sun ole pakko tykätä saunomisesta. En mäkään sitä rakasta, mutta välillä kyllä tykkään. Ja lauantai-iltana se on sellainen rentouttava rituaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän