Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos äiti ottaa siideriä kun lapsi kotona

Vierailija
30.04.2012 |

Hei, mitä mieltä olette kun grillausillan yhteydessä aion ottaa kaksi tai kolme siideriä vaikka lapseni (1v) on kotona? Muu seurue käyttää alkoholia varmaan hieman enemmän mutta mitään örveltämistä ei ole tiedossa ja lapsi menee kahdeksan maissa jo nukkumaankin. Tuomio?

Humalassa en ole jos juon vaikka 6h aikana 3 siideriä että siitä ei ole pelkoa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeä kännääminen ei.

Vierailija
2/20 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä näit kyselyitä paljonko voi ottaa ja jos ottaa niin mitä sitten entä jos otan pari että voinko juoda pari ja entäpä sitten pari jos otan ja mitässitten jos on yks laps 1 v...hohhoh! koitan ainakin itse mieheni kanssa joka viikonloppu kun muksut nukkuu hieman rentoutua ja joskus otamme useammankin kun lapset nukkuvat. Kaikilla hyvä olla tällä menetelmällä. Ja uutena vuotena on otettu sukulaisten kanssa reippaamminkin, aina joku on jaksanu nousta kun ensimmäinen huutelee aamupuurojansa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ne, joilla ei todellakaan ole mitään ongelmaa. Onhan se tietysti hyvä kysellä mielipidettä, jotta nekin, joiden pitäisi vähän miettiä omaa juomistaan lukisivat näitä keskusteluja ja yleisiä mielipiteitä.

Itse olen saattanut juoda enemmänkin, kun lapset ovat menneet nukkumaan. Sillä tavalla, että jos tulee tilanne, että lapset heräävät tms, en ole kuitenkaan humalassa.

Vierailija
4/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun en imetä enää. Eihän kolmen siiderin jälkeen sitä ole semmoisessa kunnossa etteikö pystyisi lapsesta huolehtimaan. Pääasia minutsa on, että jompikumpi vanhemmista on kunnossa jossa pystyy lasta valvomaan ja jos tulee yllättävä hätätapaus niin lähtemään hänen kanssaan (taksilla tai ambulanssilla) sairaalaan.

Vierailija
5/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin teen minäkin. Täältähän nyt saat tietenkin juoppo-tuomion, mutta anna mennä vaan :-)

Hauskaa vappua!

Vierailija
6/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholinkäytöstä mitään mieltä (ellei se selkeaästi vaaranna henkilön itsensä tai hänen läheistensä elämää).

Itse en ottaisi: olen humalassa jos juon 3 annosta kuudessa tunnissa.

Vierailija
7/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täysimettävä äiti juo illan aikana 3-4 lasillista viiniä?

Vierailija
8/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla se periaate että yhden oltava vesiselvä jos mä otan ja lapset paikalla. En silti tuomitse, isänsä ottaa pari saunakaljaa kun pojat hänellä, varmasti on kyllin selvä huolehtiakseen, mua vaan vaivaa juoda ku muksut mukana. Eli lähes aina se selvä olen minä:)

Vierailija
9/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos joku tulee jo yhdestä pullosta känniin, niin ei kannata. itse tiedät, miten alkoholi sinuun vaikuttaa ja miten käyttäydyt.

Vierailija
10/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limuuviinat ja breezerit myös ihan tuomittavia.

Jos juot kallista Ranskasta tuotua samppanjaa pari-kolme lasia, on asia ihan toinen.

Heh - oikeasti, anna palaa. Ei mitään tuomittavaa, kunhan joku porukasta on hoitokunnossa.

Vierailija
11/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän minkä kokoisia siidereitä aiot juoda ja millä vauhdilla. Jos vedät tunnin sisällä kolme puolen litran tölkkiä siideriä, niin siitä tulee kyllä humalaan. Jos taas koko illan aikana pikkuhiljaa kolme pikkupurkkia, niin se tuskin vaikuttaa mitenkään.

Vierailija
12/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä saatan juoda jopa kymmenen lapseni 1v. seurassa,mutten tulekaan niin helposti humalaan.

Vierailija
13/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän minkä kokoisia siidereitä aiot juoda ja millä vauhdilla. Jos vedät tunnin sisällä kolme puolen litran tölkkiä siideriä, niin siitä tulee kyllä humalaan. Jos taas koko illan aikana pikkuhiljaa kolme pikkupurkkia, niin se tuskin vaikuttaa mitenkään.

-9-

Vierailija
14/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä saatan juoda jopa kymmenen lapseni 1v. seurassa,mutten tulekaan niin helposti humalaan.

Jos tuosta määrästä ei tule humalaan, niin voi olla että alkoholia on mennyt vähän liian kanssa viime aikoina.

Vierailija
15/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan huoletta grillailun yhteydessä. Humalaan ei kannata juoda sillä lapsi aistii aikuisen humalan ja se aiheuttaa epävarmuuden tunnetta lapsessa, vaikka kyse olisi harmittomasta hiprakasta.

Eli maltilla ja nautiskellen voit varmasti ottaa pari-kolmekin illan aikana.

Minusta on ylipäätään tärkeintä, ettei seurueessa kukaan vedä kunnon kännejä lasten nähden. Se on varmasti pienestä lapsesta hämmentävää ja pelottavaa vaikkei olisi oma vanhempi kyseessä.

Vierailija
16/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä laitoin että tarkoitus olisi juoda n. 3 siideriä koko illan aikana eli siinä tulisi 1 per 2h suunnilleen. Että humalaan siitä en tule :)

-ap

Vierailija
17/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä laitoin että tarkoitus olisi juoda n. 3 siideriä koko illan aikana eli siinä tulisi 1 per 2h suunnilleen. Että humalaan siitä en tule :) -ap

Mitä luultavimmin olet koko ajan ns. ajokunnossa.

Eli tuomiota ei tule, eikä sinun kannata asiaa edes täältä kysellä.

Täällä voit käydä tekemässä laskutoimituksen:

http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveyden_riskitestit…

Vierailija
18/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan huoletta grillailun yhteydessä. Humalaan ei kannata juoda sillä lapsi aistii aikuisen humalan ja se aiheuttaa epävarmuuden tunnetta lapsessa, vaikka kyse olisi harmittomasta hiprakasta. Eli maltilla ja nautiskellen voit varmasti ottaa pari-kolmekin illan aikana. Minusta on ylipäätään tärkeintä, ettei seurueessa kukaan vedä kunnon kännejä lasten nähden. Se on varmasti pienestä lapsesta hämmentävää ja pelottavaa vaikkei olisi oma vanhempi kyseessä.

kun hän sanoi minulle, että oletko ollut ikinä humalassa. Heh.

Olin ollut ja hänenkin aikanaa hiprakassa.

Kaikki eivät sammalla, hihku, heilu tms. Olen aina iloinen, puhelias, sosiaalinen, koskettelen, halailen jne. Joten kolmen viinilasillisen jälkeen habitukseni ei siitä mihinkään muutu.

Lapsi on kohta täysi-ikäinen ihana nuori.

Vierailija
19/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ottaisin ne samat kolme kun ap ellen olisi raskaana...:)Hyvää vappua kaikille mammoille :)

Vierailija
20/20 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lapsi minkä ikänen tahansa. Ihme nipotusta tällä palstalla. Ei taida meikäläisen tutut käydä ollenkaan vastailemassa. Kyllä kaikille maistuu vaikka perheessä olis pieniäkin lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi