Anne-Mari Siivous/ Kirkkonummi - älä käytä!!
Lyhyestä virsi kaunis.. Kolme virolaista naista tulivat ja tarttuivat kyllä toimeen riuskasti, mutta kun pyörittiin lasten kanssa lähiseudulla siivouksen ajan niin jäivätpähän kiinni sitten aivan ennen aikojaan tupakalta autonsa vierestä.. YLI 25% MAKSETUSTA SIIVOUSAJASTA JÄI KÄYTTÄMÄTTÄ eikä niillä ollut aikomustakaan mennä takaisin kun ei ollut avaimiakaan. Olivat kuulemma saaneet jo kaiken tehtyä! Haloo, pienten lasten kodissa ei siivoaminen lopu ennen aikojaan kesken ikinä!
Syöttötuolin alla vieläkin jotain klähmää monessa kohtaa, lieden päältä pyyhkäisty, lieden/uunin etupaneeli ja säätönupit koskematta, keittiön välitila pyyhkäisty vähän (kaikki rasva tallella!), liesituulettimen päältä pyyhkimättä, televisio pyyhkimättä, kaikki av-laitteet tanakassa pölyssä, lattialla näkyi vauvan puklu/kuolalänttejä muutama.. JA HE KUN OLIVAT JO SAANEET KAIKKI VALMIIKSI!
En oleta että tähän kukaan vastaisi, haluan vaan että googlella löytyy vähän kokemuksia muille, jos miettivät tällaisen palvelun tilaamista. (tosin ei tältä Anne-Mari siivoukselta mitään enää voi tilatakaan, kun kukaan ei vastaa puhelimeen ja automaattinen vastaajakin on täynnä..yritin siis vaan soittaa ja antaa palautetta vaan niin on varmaan moni muukin yrittänyt..).
Kommentit (28)
"hyvä kun tulit, sain kaiken jo valmiiksi, onko jotain mitä vois tehdä"
Toinen oli takki päällä jo menossa, niin en siihen hätään keksinyt mitään. Seuraavaks kerraks jätinkin ohjeita mitä tehdä "jos ehtii"
Syöttötuolin alla vieläkin jotain klähmää monessa kohtaa, lieden päältä pyyhkäisty, lieden/uunin etupaneeli ja säätönupit koskematta, keittiön välitila pyyhkäisty vähän (kaikki rasva tallella!), liesituulettimen päältä pyyhkimättä, televisio pyyhkimättä, kaikki av-laitteet tanakassa pölyssä, lattialla näkyi vauvan puklu/kuolalänttejä muutama.. JA HE KUN OLIVAT JO SAANEET KAIKKI VALMIIKSI!
Ei millään pahalla, mut etkö sä itse siivoa kotonasi ikinä? Kyllähän jo perushygieniaan (ja erityisesti lapsiperheessä!!) kuuluisa pitää huolta keittiön perussiisteydestä, av-laitteiden pölyttömyydestä ja erityisesti lapsen syöttötuolin alusen klahmattomuudesta!! Huh mikä tyyppi! Taidat olla todellinen sika tavoiltasi!
Kyllä meille tulee todellakin tahroja keittiöön jo päivässä. Lapset sotkevat joka ruokailulla niin, että lattialla on AINA jotain ruoanjämiä, joka päivä kaatuu vähintään yksi juotava jne. Pölyä kertyy johtoihin sun muihin laitteisiin vaikka kuinka nopeasti, en minäkään niitä pyyhi kuin sillon kun muistan. Meillä on kuitenkin periaatteessa siistiä, keittiö vaan sotkeentuu älyttömän nopeasti. Oletko kenties vähän vieraantunut?
Syitä, miksi ei käy: oli sovittu, että matot viedään ulos ja tampataan. Käänsivät vain mattojen reunat ja moppasivat reunoja pitkin. Oli sovittu, että roskis viedään lähtiessä ja kahvinsuodatinkin voi jäädä tyhjäämättä, sillä "kyllä me teemme sen", no roskis oli viemättä ja kahvinsuodattimessa aamulliset kahvinporot. Pölyä nurkissa. Tulivat 10 min myöhässä ja lähtivät 10 etuajassa. Kun oli saunan pesuvuoro, niin kastelivat saunan, mutta sitä ei pesty (oli varattu puoli tuntia enemmän aikaa mutta meni saman verran kuin yleensäkin koko kämpän siivouksessa). Koskaan ei tuoksunut raikkaalle, niin kuin yleensä siivouksen jäljiltä.
Teen vuorotyötä ja usein oli niin, että mulla siivouspäivänä iltavuoro. Siivoojien piti tulla klo 8.00 mutta tulivat 8.10, jolloin lähdin kauppaan. Heidän piti viipyä 9.30, mutta kun tulin takaisin 9.25, he olivat jo lähteneet. Tulin kerran paikalle, kun maton reunat oli käännetty ja myös "saunanpesua" pääsin todistamaan kun tulin kaupasta pikaiseen takaisin. Jos mulla oli aamuvuoro, niin teinit osasivat kertoa, että aikataulut ei pitänyt ihan paikkaansa.
Meillä on ollut useampia siivousfirmoja kun olemme asuneet monissa kaupungeissa mutta olen huomannut, että monissa firmoissa ajatellaan myös työntekijän jaksamista ja jokainen laskutettu tunti sisältää 55min siivousta ja 5min lepoaikaa.
Sitä ei välttämättä ole kirjattu sopimukseen mutta käsittääkseni alalla enemmän sääntö kuin poikkeus. Eli en teinä nipottaisi jostain 15 min käyttämättömästä ajasta 3h:n siivouksessa (AP:n tapaus tietysti asia erikseen).
Varmasti siivooja haluaa käyttää taukonsa mieluummin esim autossaan syömiseen kuin teidän kotonanne istumiseen jotta "tunnit tulevat täyteen". Onhan teilläkin työpäivänne aikana tauko, ellei useampikin...?
Meillä on ollut useampia siivousfirmoja kun olemme asuneet monissa kaupungeissa mutta olen huomannut, että monissa firmoissa ajatellaan myös työntekijän jaksamista ja jokainen laskutettu tunti sisältää 55min siivousta ja 5min lepoaikaa.
Sitä ei välttämättä ole kirjattu sopimukseen mutta käsittääkseni alalla enemmän sääntö kuin poikkeus. Eli en teinä nipottaisi jostain 15 min käyttämättömästä ajasta 3h:n siivouksessa (AP:n tapaus tietysti asia erikseen).
Varmasti siivooja haluaa käyttää taukonsa mieluummin esim autossaan syömiseen kuin teidän kotonanne istumiseen jotta "tunnit tulevat täyteen". Onhan teilläkin työpäivänne aikana tauko, ellei useampikin...?
Ei millään pahalla, mut etkö sä itse siivoa kotonasi ikinä? Kyllähän jo perushygieniaan (ja erityisesti lapsiperheessä!!) kuuluisa pitää huolta keittiön perussiisteydestä, av-laitteiden pölyttömyydestä ja erityisesti lapsen syöttötuolin alusen klahmattomuudesta!! Huh mikä tyyppi! Taidat olla todellinen sika tavoiltasi!
putipuhtaaseen kotiin? Niinkö, 2?
Asunnossa siivotaan, jos siellä on likaista. Jos ei halua itse siivota, kutsutaan siivooja. Jos taas ei ole likaista, silloin ei tarvitse siivota.
Ja jos siivooja tulee, kyllä silloin pitää tulla puhdasta.
Pitihän heti jonkun kunnon mamman päästä kuittailemaan.
Siksihän noita siivouspalveluita on, että saa aikaa muuhun kuin siivoukseen, jos ei siitä hommasta niin välitä. Ja jos siivouspalvelua ostaa, kyllä siltä jonkinlaista laatua saa odottaa.
Ei kaikissa pikkulapsiperheissä olla innokkaita siivoojia.
Meille on tulossa ikkunanpesu tuolta, kun tuli ostettua Citydeal-lahjakortti. Tätynee jäädä itse vahtimaan työntekoa, eikä lähteä ulkoilemaan kuten ajattelin...
Kakkonenhan puhui perushygienista: siitä, että asunto on perussiisti. Miten voit edes elää sellaisessa ympäristössä lapsesi kanssa, jossa on näkyviä tahroja lattiat täynnä, klähmää lapsen syöttötuolin alla jne? Miten teet lapsellesi esim. ruokaa hygieenisesti noin p*skaisessa keittiössä?
Siisteytesi on kuvauksesi perusteella täysin kerran viikossa/kahdessa viikossa käyvien siivoojien vastuulla. Moni on saanut huomautuksen lastensuojelusta jo pienemmästäkin rikkeestä...
Esim:
http://www.iltalehti.fi/viihde/2012042615501348_vi.shtml
yhteydensaanti oli tosi vaikeaa. Eivät vastaa puhelimeen tai sähköpostiviesteihin (useisiin yrityksiin).
siivoja joka oli mies. Laittoi jonkinlaiset suojaimet polviinsa ja pudottautui siiten huokaisten lattialle polvilleen. Lähdin siinä vaiheessa lasten kanssa ulos. Ihan hyvin oli siivonnut mutta esim. kaikki tuolit oli jätetty minne sattuu, sotkuisen näköistä oli. En käyttänyt samaa firmaa enää,
Kakkonenhan puhui perushygienista: siitä, että asunto on perussiisti. Miten voit edes elää sellaisessa ympäristössä lapsesi kanssa, jossa on näkyviä tahroja lattiat täynnä, klähmää lapsen syöttötuolin alla jne? Miten teet lapsellesi esim. ruokaa hygieenisesti noin p*skaisessa keittiössä?
Siisteytesi on kuvauksesi perusteella täysin kerran viikossa/kahdessa viikossa käyvien siivoojien vastuulla. Moni on saanut huomautuksen lastensuojelusta jo pienemmästäkin rikkeestä...Esim:
<a href="http://www.iltalehti.fi/viihde/2012042615501348_vi.shtml" alt="http://www.iltalehti.fi/viihde/2012042615501348_vi.shtml">http://www.iltalehti.fi/viihde/2012042615501348_vi.shtml</a>
en tiedä ainuttakaan lapsiperhettä missä EI olisi välillä joku tahra lattialla tai möhnää jossain syöttötuolin alla. Se ei kuitenkaan tarkoita että paskavaipat makaa ruokapöydällä ja koko lattia ois siirapin peitossa. Ymmärrätkös?
Kakkonenhan puhui perushygienista: siitä, että asunto on perussiisti. Miten voit edes elää sellaisessa ympäristössä lapsesi kanssa, jossa on näkyviä tahroja lattiat täynnä, klähmää lapsen syöttötuolin alla jne? Miten teet lapsellesi esim. ruokaa hygieenisesti noin p*skaisessa keittiössä? Siisteytesi on kuvauksesi perusteella täysin kerran viikossa/kahdessa viikossa käyvien siivoojien vastuulla. Moni on saanut huomautuksen lastensuojelusta jo pienemmästäkin rikkeestä... Esim: <a href="http://www.iltalehti.fi/viihde/2012042615501348_vi.shtml" alt="http://www.iltalehti.fi/viihde/2012042615501348_vi.shtml">http://www.iltalehti.fi/viihde/2012042615501348_vi.shtml</a>
1-vuotias opettelee itse syömään. En viitsi joka ruokailun jälkeen eli 5 kertaa päivässä pestä lattiaa, otan vain isoimmat ruoanpalat pois.
En minä siellä lattialla kokkaa, tasot on ihan siistit.
jos lapset ovat syöneet aamulla enkä ole enää vaivautunut jälkiä siivoamaan, koska tiedän, että siivooja on tulossa. Siis on ruokatahroja lattiala, kuolaa ovessa jne.
Siksi minä sen siivoojan kerran viikossa meille otan, että hän siivoaa. Jos tiedän, että lähden 15 min kuluttua ja siivooja tulee 30 min kuluttua, en ala lattiaa ja ikkunoita pesemään vaan oletan, että siivooja tekee työnsä.
Meillä tanakka pöly laskeutuu kahdessa päivässä television päälle.
En ymmärrä sitä ajatusta, että siivoan kotini oikein puhtaaksi ennen kuin siivooja tulee. Meillä toimitaan päinvastoin.
mutta siivouskäsityksiä on aika monenlaisia! Kun on aika kortilla niin eipä tulee mieleenkään jynssätä tuolin jalkoja tai av-laaitteita- kyllä me mennään lasten kanssa vaikka ulos. Mä siivoan paljonkin, mutta iso talo ja olen itse aika epäkäytännöllinen, aina on jossain sekaista ja sotkua ja jotain läjää. Keittiön kaapin ovet olen pessyt ehkä viime keväänä. Että huh mikä tyyppi! Missään ei lue millainen on se perussiivous joka ihmisen on pakko tehdä. Sisarelleni elämän klahmattomuus on maailman tärkein asia, ja hän onkin aina stressaantunut ja kontrollifiriikki ja ahdistuu jos elämä tuo yllättävän pölypallon eteen. Eikös se ole vähän niin että jos elämän ulkoinen klahmattomuus on kaikki kaikessa niin ne klahmat on yleensä pääkopassa, ja sama toisinpäin; muutama klahma keittiössä kertoo siitä että pääkoppa voi hyvin ja raikkaasti- kaikeen kun ei lapsiperheessä aika riitä!
Siivousalalla on kysyntää enemmän mitä tarjontaa --> miksi tahtoisivat tuollaisen sikalan kohteekseen?
Lue ap on tekstisi: tuo EI OLE normaalia. Ymmärrän että kotona voi olla sotkuista, mutta saastaisuudella ja sotkuisuudella on eroa. Varsinkin kun pieniä lapsia, niin esim. syöttötuoli pitää pitää puhtaana, ei ole iso homma joka kerran jälkeen rätillä pyyhkäistä tuoli =menee aikaa max 1min ja lika ei pinty vert. kerran viikossa putsaa niin saa tehdä paljon töitä että lika irtoaa.
Meilläkin kirjahyllyjen päälle kertyy usein pölyä ja olohuoneen tasoilla voi olla kaiken maailman papereita ja lippusia kertyneenä ja lattioilla leluja ja vaatteita jne. mutta koskaan ei keittiö ole siivottomassa kunnossa, koska siellä tehdään ruokaa niin se pidetään puhtaana.
En ymmärrä ihmistä joka näkee esim. puklutahran lattialla eikä sitä pyyhkäise pois. Vaiva on minimaalinen, enemmän se ahdistaa että p*skaa on lattialla. Ja painotan että kestän kaaosta ja sekasortoa hyvin kodissa, erona on se että onko lattialla muutama leivänmuru (ihan ok) vai lapsen oksennusta (ei todellakaan ok).
Tuo linkkaamasi Octomomin kämppä ei edes näyttänyt erikoisen likaiselta. Vain tosi sotkuiselta, mutta kun ei voi tarkemmin tietää, ei voi yhdestä tilanteesta vetää johtupäätöksiä että siellä aina on noin sekaista. On meilläkin välillä tosi iso kaaos, ken pennut levittää tavaransa ja itse vaikka pesee pyykkiä = levittää vaatteet pestäviin kasoihin lattialle.
t. 10
Nimenomaan tätä tarkoitin. Olin ostanut siivousta 4 tuntia, joista siivosivat vain 3 tuntia. Minusta se on väärin, varsinkin kun ihan silmällä näki että sitä pölyä oli vielä siellä ja tuolla. Minun työmoraali sanoo että tunnit pitää tehdä täyteen ja yrittää aina tehdä parhaansa. (Tai minä ainakin itse omassa työssäni kysyn tai keksin itse lisää hommaa itselleni jos työt pääsevät jotenkin loppumaan päivässä kesken)
Ja niille ihmettelijöille että mikä sika minä olen kun pölyssä ja puklussa elän niin Hah vaan, tulkaa itse huhkimaan meille yötä päivää rätin kanssa kun jaloissasi pyörii 2-vuotias uhmis ja allerginen pikkuvauva joka puklaa puklaamistaan ja kuolaa tulevia hampaitaan eikä siinä kukaan pysy perässä!! Ja lastensuojelutäti kyllä nauraisi sinulle jos tekisit meistä ilmoituksen sen perusteella että meillä on vähän pölyä. Tässähän sitä juuri yritin pitää kodin puhtaampana kuin mihin itse kerkeän.. Nyt sain hyvän reissun puistoon lasten kanssa enkä ollut luudan varressa kireänä. (pinna kyllä kiristyi myöhemmin luudan varressa kun siivoajien lähdettyä käytin itse sen tekemättömän siivoustunnin luuttuamiseen ja keittiön puunaamiseen)
Googlailin itse ennen palvelun ostamista tätä yritystä ja mitään sanottavaa kellään ei tuntunut olevan. Uskalsin siis ostaa siivouksen. Mutta nyt on sanottavaa, niille jotka vastedes haluavat ostaa hyvää siivouspalvelua, niin tuota ei voi kyllä suositella!
Se siitä,
Ap