Annatko lapsellesi raittin vapun?
Kommentit (46)
Ensinnäkin ollaan autolla lähdössä vapun viettoon, kuitenkin jo illalla tullaan kotiin. Toisekseen, olen viimeksi juonut itseni humalaan kaksi ja puoli vuotta sitten.
Pari olutta otin viime kesänä. Mies ottaa joskus viikonloppuisin pari olutta, mutta yleensä sitten kun lapset on nukkumassa.
Eikä ole tarkoituksellinen päätös olla aina juomatta, ei vaan maistu, niin en viitsi väkisin ottaa. :)
jos lapsi herää yöllä, niin sitten lohdutetaan, jos oksentaa niin sitten siivotaan, haetaan ämpäri viereen jne.
Itsekin sorrun siihen ajatteluun, että sitten kun lapsi on nukkumassa, niin voi ottaa enemmän (mihin joku tuolla aiemmin viittasi). Mutta mitä jos lapsi sairastuu yöllä; alkaa vaikka oksentamaan. Tai näkee painajaista ja herää. Kuka silloin siivoaa sotkut ja lohduttaa lasta, jos vanhemmat ovat juovuksissa?
Lapset menee nukkumaan niin aion juoda oluen tai kaksi. Tai pari lasillista viiniä, en ole vielä päättänyt.
toivottavasti se muistaa sen teininä ja antaa vanhemmilleen raittiita vappuja =D
Kyllä, saavat raittiin vapun. Iskä ehkä juo kaljan tai vähän viiniä naapurissa, mutta minä en. Esikoinen menee kaverilleen iltasella niin en tiedä heidän raittiudesta... Tulee kuiten ysilta kotiin niin tuskin ihan kauheassa kunnossa ovat.
jos juon kuohuviinilasillisen neljän aikoihin, iltaruualla kuuden aikaan lasin viiniä niin ei siinä humalassa olla. Ja jos lapsen mentyä nukkumaan elokuvaa katsellessa juon 2 lasia viiniä klo 21.30-24 välillä niin en silloinkaan ole humalassa, eikä mies.
http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveyden_riskitestit…
Tuonne kun syöttää pituuden, painon ja alkoholiannosten määrän ja kuinka tiheästi juo, niin tuolla tahdilla minullakin (165/56) on promilleja maksimissaan 0,3.
Mitä tahtuu jos lapsenne esim. putoaa sängystä ja joudutte lähtemään viemään häntä lääkäriin. Siellä huomataan teidän kuntonne vaikka itse ette sitä huomaisikaan. Hoitohenkilökunta taas on velvollinen tekemään asiasta lastensuojeluilmoituksen.En tarkoita etteikö yhtään saisi ottaa vaan voisiko toinen vanhemmista pysytellä raittiina? Vaikka vuoropäivinä jne.
ei häntä hirveästi tuo ryyppääminen vielä kiinnosta.
(Joo, mua oikeasti ärsyttää nämä "Tarjoatko lapsellesi raittiin joulun/pääsiäisen/vapun/pyhäinmiestenpäivän/zombien vallankaappauksen jutut.)
Jos ap tarkoitti että olemmeko miehen kanssa alkoholittomalla linjalla niin kyllä, emme käytä kovinkaan usein muutenkaan alkoholia. Lisäksi vihaan vappua ja pyrin välttämään näitä "vidduKunKaikillaOnNiinVidunHauskaaJaJosSullaEiOleHauskaaNiinOtatTurpaasi" juhlia.
Minä ja mies otetaan kuohuvaa hyvässä seurassa! :D
mutta ihan yhtä hyvin saattaisin kuoharia nautiskella.
ja päivän mittaan ehkä lasi, pari viiniä. Jos tarkoitat absolutismia, niin sitten lapset eivät saa raitista vappua mutta jos tarkoitat ihan normaalilla maalaisjärjellä varustettua ei-fanaattista suhtautumistapaa niin sitten kyllä.
Meitä on 4 aikuista ja 6 lasta. Aikuisille on myös kuoharia ja punaviiniä illalliselle sekä saunasiiderit ja oluet saunan jälkeen. Lapsille on omat juomansa (alkoholittomat) ja ruokansa. Ihan pieniä lapsia ei ole kummassakaan perheessä.
Mukavia ovat yökyläilyt tämän ystäväperheen kanssa olleet sekä aikuisten että lasten mielestä, ei siis syytä ap:n huolehtia lastemme puolesta.;) Nytkin odottavat kovasti lähtöä heille ja kavereitten kanssa vesipallosotaa ym. vappupuuhaa.
Iloista vappua kaikille perheille!:)
mutta sen verran sanon että en. :/
T: paskaäiti
toivottavasti se muistaa sen teininä ja antaa vanhemmilleen raittiita vappuja =D
Annan. Inhottaa itseäkin se väsymys ja tokkuraisuus jonka yksi tai kaksikin siideriä tai lonkeroa aiheuttaa. Olen vissiin tullut vanhaksi kun niin herkästi vaikuttaa.
En juo itse, enkä vie lapsiani sellaiseen seuraan, jossa tissutellaan.
Muistakaa, että pienikin lapsi huomaa vanhemman päihtymisen ja se aiheuttaa turvattomuuden tunnetta. Turvallista vappua kaikille :)
kännäyskansa- joo, mutta oikeesti; absolutismin ja kännäämisen väliin mahtuu paljon vaihtoehtoja. Mä ymmärrän et alkoholistiperheessä kasvanut on traumatisoitunut alkoholin suhteen, mutta alkoholia voi myös nauttia päihtymättä. Ja jos lapsi pitää viedä sen lasillisen, parin jälkeen lääkäriin, niin sen voi sitten tehdä taksillakin. Lapsi tarvitsee ainakin yhden tolkuissaan olevan vanhemmat, mutta joskus sukujuhlissa, missä jotkut on iloisessa hiprakassa- se on ollut lapsista huvittavaa- eivät kyllä ole enää ihan pieniä. Mutta meillä ei olekaan mitään alko-ongelmaa, jonka varjoon lapset olis jäänyt. Mutta todellakin alkoholia voi nauttia myös päihtymättä, örveltämättä yms. Viina on viisasten juoma:)
mahdollinen vain absolutistina? Eli heti jos sen yhden ainoan lasin tai siideritölkin otan niin ei ole raitis vappu? Ei yhdestä lasillisesta tule humalaan, tai edes hiprakkaan. Eli mielestäni on ihan raitista jos yhden siiderin illan aikana otan.
Mutta kyllä säälittää ne lapset jotka joutuvat oikeasti humalaisia katselemaan. Ulliksellakin huomenna taas meno varmaan melkoista...
otan samoin mies. Ikinä lasten syntymien jälkeen ei olla ryypätty, vaan siinä kunnossa oltu, että pysytään lastenhoitokunnossa. Ja kun lapset joskus ovat hoidossa yön yli, silloinkaan emme tuhlaa vapaatamme kännäämiseen, on niin paljon mukavampiakin tapoja viettää aikaansa ;)
mutta en myöskään usko että kaikki lapset kokevat turvattomuutta jos vanhemmat juovat VÄHÄN. Itse en ainakaan kokenut, vaikka vanhemmat alkoholia käyttivätkin myös silloin kun olin pieni, he nimittäin osasivat käyttää sitä kohtuudella eivätkä olleet humalassa - hiprakassa joskus mutta se ei haitannut koska ei ollut pelottavaa tjsp.
mahdollinen vain absolutistina? Eli heti jos sen yhden ainoan lasin tai siideritölkin otan niin ei ole raitis vappu? Ei yhdestä lasillisesta tule humalaan, tai edes hiprakkaan. Eli mielestäni on ihan raitista jos yhden siiderin illan aikana otan.
Mutta kyllä säälittää ne lapset jotka joutuvat oikeasti humalaisia katselemaan. Ulliksellakin huomenna taas meno varmaan melkoista...
Lapsi ei taida antaa minulle raitista vappua.
koska osasin arvata kaikki vastaukset. Mutta avasin nyt sitten kuitenkin ja pyhistä lupauksistani huolimatta provosoiduin...
Ihmeen pyhää (teko?) kansaa täällä tosiaan on. Noh, mutta sen olen aina tiennytkin.
Me kyllä avaamme viinipullon kun laittelemme ruokaa, ihan kuten normaalisti viikonloppunakin. Ja juomme sitä myös ruuan kanssa. Ja ehkä ruuan jälkeenkin (hui!).
Ja huomenna menemme piknikille, LASTEN KANSSA, ja otamme KUOHUVIININ mukaan.
Emme räyhää emmekä rellestä, nautimme vain elämästä perheen kanssa.
mutta ei se nyt siihen mitään lääkärireissuja ole tarvinut.LOL oikeesti :D Hieman taas kaukaa haettua saarnaamista