Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatko lapsellesi raittin vapun?

Vierailija
30.04.2012 |

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti se muistaa sen teininä ja antaa vanhemmilleen raittiita vappuja =D

Vierailija
2/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juotavaksi eli omalla logiikallani kyllä. Av:n logiikalla taas en, koska raittiiseen vappuun kuuluu täydellinen kieltäytyminen alkoholista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo leikki-ikäinen ei vielä halua mtn.

Vierailija
4/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen kapakkaan juomaan yhden oluen, että teini voi pitää raittiit bileet täällä kotona.

Vierailija
5/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikomuksena on juoda miehen kanssa pikkupullo kuohuviiniä puoliksi, vapunaaton iltaruualla lasi viiniä ja lapsen mentyä nukkumaan ehkä 1-2 lisää. Vappupäivänä emme juo alkoholia, kun lähdemme mökille moikkaamaan anoppia.

Vierailija
6/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin yksi lapsista menee riekkumaan kaivariin illalla ja toisella on omat bileet kotonaan. 19v ja nuo kaksi nuorempaa ovat kotona pizzan ja munkkien parissa.

Vierailija
7/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu millä logiikalla tuo raitis määritellään :)

Lasillinen punaviiniä ruoan kanssa ja kun lapset ovat menneet nukkumaan herkutellaan juustoilla ja viineillä (4 aikuista ja 2 pulloa punaviiniä). Aamulla brunssilla kuoharia lasilliset tarjolla.

Vierailija
8/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siihen sallitaan yksi siideri. Sen olin ajatellut juoda saunan päälle. Muuta en varmaan ota, eikä mieskään. Olemme kotona ja tarkoitus on grillata muutaman ystäväperheen kanssa tuossa pihalla tänä iltana, sauna siis lämpiää sen jälkeen. Huomenna pidämme pihapiknikin (taas lapsiperheiden kera) ja luulenpa että emme ota ollenkaan kuohuvaa, ei ole varattuna ainakaan ja luulen ettei mies sitä enää tänään lähde hakemaan. Limpparia olen kyllä varannut, sillä voimme kilistellä. Meillä alko ei ole itsetarkoitus mutta jos niikseen tulee niin otamme sitä kyllä ihan lastenkin aikana. Meillä se jää aina siihen 1-2 lasilliseen joten en pidä pahana että lasten nähden tuo satunnainen lasi otetaan, yleensä se tapahtuu meillä ruoan yhtydessä. Lapset oppivat näin normaalia alkoholinkäyttöä, he tietävät että viini on aikuisten ruokajuoma juhlissa.

Vierailija
9/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon vaan vichya, koska huomasin viiniä menevän kasvavin määrin. Päätin lopettaa koko juomisen hetkeksi jokunen viikko vitten. Miehellä on olutta varattuna. Meillä ei kyllä pieniä lapsia.

Vierailija
10/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion ottaa siiderin, oluen tai viinilasillisen.

Vierailija
11/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu millä logiikalla tuo raitis määritellään :)

Lasillinen punaviiniä ruoan kanssa ja kun lapset ovat menneet nukkumaan herkutellaan juustoilla ja viineillä (4 aikuista ja 2 pulloa punaviiniä). Aamulla brunssilla kuoharia lasilliset tarjolla.

Eihän tästä millään logiigalla raitista vappua tee.

Vierailija
12/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä juon tölkin kylmää siideriä, aattele, nyt soitto välittömästi mannerheimin lastensuojeluliittoon, huostaanotto ja traumapoli

Vierailija
13/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite olen kyllä juomatta (raskaana), mutta mies saattaa huomenna kylässä ottaa sen tarjotun punaviinilasillisen ja ehkä tänään illalla saunakaljan.

Vierailija
14/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. absolutisti

Vierailija
15/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki juon ehkä kaksi siideriä.

Vierailija
16/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta humalaan ei ole tarkoitus juoda ja se tarkoittaa sitä, että saunasiideri ja ruualla lasi viiniä, muuten menee humalan puolelle kun on huono viinapää.

Itsekin sorrun siihen ajatteluun, että sitten kun lapsi on nukkumassa, niin voi ottaa enemmän (mihin joku tuolla aiemmin viittasi). Mutta mitä jos lapsi sairastuu yöllä; alkaa vaikka oksentamaan. Tai näkee painajaista ja herää. Kuka silloin siivoaa sotkut ja lohduttaa lasta, jos vanhemmat ovat juovuksissa?

Vierailija
17/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikomuksena on juoda miehen kanssa pikkupullo kuohuviiniä puoliksi, vapunaaton iltaruualla lasi viiniä ja lapsen mentyä nukkumaan ehkä 1-2 lisää. Vappupäivänä emme juo alkoholia, kun lähdemme mökille moikkaamaan anoppia.

Mitä tahtuu jos lapsenne esim. putoaa sängystä ja joudutte lähtemään viemään häntä lääkäriin. Siellä huomataan teidän kuntonne vaikka itse ette sitä huomaisikaan. Hoitohenkilökunta taas on velvollinen tekemään asiasta lastensuojeluilmoituksen.

En tarkoita etteikö yhtään saisi ottaa vaan voisiko toinen vanhemmista pysytellä raittiina? Vaikka vuoropäivinä jne.

Vierailija
18/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo itse, enkä vie lapsiani sellaiseen seuraan, jossa tissutellaan.

Muistakaa, että pienikin lapsi huomaa vanhemman päihtymisen ja se aiheuttaa turvattomuuden tunnetta. Turvallista vappua kaikille :)

Vierailija
19/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nyt ei muutenkaan juurikaan käytetä alkoholia, että ihan sama onko vappu vai juhannus vai normipäivä.

Vierailija
20/46 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas miehen kanssa ei kyllä selvänä tänään aiota olla!