Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Mikä lisäarvo insemitaatiolla/pistoshoidolla, kun taustalla ikä?
30.04.2012 |
Onko kenellekään selittämättömästä lapsettomuudesta kärsiville +35:lle ollut apua lapsettomuushoidoista? Jos on, niin mistä oli apua? Sain julkisella puolella käsityksen, että kaikki on jo liian myöhäistä ja että esim. inseminaatiolla ja pistoshoidoilla ei ole juuri lisäarvoa, jos on jo lähemmäs 40 ja ikätekijä tn. haittaa raskautumista eniten.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Julkisella puolella taitaa joka maassa olla ankeita toivontappajia töissä hedelmöityshoidoissa(meille sanottiin Englannissa, ettei toivoa ole, koska olin "jo" 38 ja mulla on matala AMH-arvo ja korkea FSH), mutta yksityisillä klinikoilla, joilla on varaa tehdä yksilöllisempiä ja tehokkaampia hoitoja, monet ovat onnistuneet. Ystäväni onnistui 40-vuotiaana IVF/ICSI:ssä, toisella tärppäsi 38-vuotiaana. Insseistä en perusta paljon kyllä minäkään, eli jos vain varat antavat myöten, menisin suoraan yksityisellä IVF-hoitoihin. Yksi munasolu siihen lopulta vain tarvitaan...
Itse olen 39-vuotiaana ekassa IVF-hoidossa erinomaisella yksityisklinikalla, eli en tiedä vielä, onnistutaanko, mutta ainakin haluan yrittää! :)
Onnea matkaan!