Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomioidaanko kummeja tarpeeksi

Vierailija
30.04.2012 |

Täällä on taas aloitus kuinka kummiudesta haluttaisiin luopua ja kuinka kummeista tulee vain lahja-automaatteja.

Aihetta olen usein miettinyt ja pohtinut sitä että minkäs verran niiden kummien kanssa ollaan tekemisissä?

Meillä kaikkiin lasten kummeihin ollaan miltei viikoittain yhteyksissä, joko nähdään tai vähintään puhelimessa/skypessä tms. kerran vuodessa kutsutaan kummit meille "kummiviikonloppuun" (yhden lapsen kummit kerrallaan), jolloin näkee kummilastaan. Toki myös me käymme kummien luona vieraisilla (jos vaan kutsu käy), ja kummit vierailee muutenkin kuin vain noina viikonloppuina, mutta nuo viikonloput on ajateltu nimen omaan kummeiluun.

Kesäin lähdettän yleensä johonkin reissuun (huvipuista, eläintarha tms) lasten kanssa, ja näihin reissuihin kutsumme kummit mukaan, jos haluavat tulla.

Kummeja muistetaan jouluisin, ja merkki päivinään, vähintään viestillä/kortilla.

Toki kummeille annetaan lasten piirrustuksia ja askartelu juttuja, valokuvia yms.

Kaikki osallistuminen on vapaaehtoista, eikä piirrustuksia tai kuvia ole pakko esitellä eikä edes säästää jos niin ei halua, ei se meitä harmita.

Itse en ole kenekään kummi, joten onko tässä tarpeeksi huomiointia vai onko jopa jo liikaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on 2kummilasta. tykkään touhuta ja viettää aikaa ja olla vanhempien tukena. omien lasten kummeilta arvostan eniten lapsen kanssa vietettyä aikaa kuin mitään materiaa. Lapseni muistaa kaikki leiki mitä kummien kans on leikitty kun taas leluja mitä on lahjaksi saatu. rakastan kummilapsiani ja olen onnekas kun olen kummitädiksi päässyt! :)

Vierailija
2/3 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin meilläkin alkuun mentiin ja sitten otettiin kummit meille asumaan. Kaikkien kolmen lapsen kummit. Tuolla ne ovat lemmikkeinä lapsilla heidän huoneissaan, kun sopivasti kanien häkit vapautuivat (kuolivat vanhuuteen). Pidetään nyt noita kummeja tosi hyvänä. Ruokitaan monta kertaa päivässä ja ulkoilutetaan tietysti yms.

Ja mikä parasta; saavat olla koko ajan meidän lasten (KUMMILASTENSA!) lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 6 lapsen kummitäti ja vain yhden perheen äiti on laittanut minulle esim. valokuvan lapsesta. Itselläni toki ottamiani kuvia on, mutta näitä virallisia pk/koulukuvia ei ole tippunut tätä yhtä lukuunottamatta. Itse soittelen lasten vanhemmille muutaman kuukauden välein(asun kaikista lapsista n.300km päässä). Heidän yhetydenottonsa tapahtuu yleensä juuri ennen syntymäpäiviä tai joulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme