Mitä ajattelet ylioppilaasta, joka ei käytä ylioppilaslakkia vappuna?
Kommentit (61)
eikä se yo-todistus ole onneksi jäänyt suurimmaksi akateemisuuden osoitukseksi. En tiedä mitä minusta pitäisi ajatella :D? Myöskään kaverini, mieheni tai veljeni eivät käytä lakkia.
Mistä edes tietäisin että joku on tai ei ole ylioppilas...
Itse käytän lakkia vappuna (siis 1.5.) ja miehellä on teekkarilakki. En tiedä edes miksi, kai se on perinne. En todellakan pidä sitä minään oppineisuuden merkkinä vaan ihan vaan tapana samalla tavalla kuin juhannuksena nostamme mökillä lipun salkoon tasan klo 18 ja laulamme epävireisesti "siniristilippumme..." Tai jouluna katsomme tasan klo 12 joulurauhan julistuksen ja nostamme glögimaljat.
Meillä on suvussa ollut vahva vappuperinne, mulla on jo edesmenneen vaarini kellastunut teekkarilakki tallessa. Aina on kaikki sukupolvet juhlineet lakki päässä 1.5.
Olen ylioppilas, enkä ymmärrä sitä ylpeyttä, ja pakkoa käyttää lakkia vappuna.
Ärsyttävä tapa.
Käyttääkö mukamas joku vielä ylioppilaslakkia muulloin kuin ylppärijuhlissa? Noloa. :D
Tai haluaa olla kauhean erilainen ja halveksua koulutustaan, jonka vuoksi välillä puri kynsiä ja valvoi öitä ennen tenttejä. Tahtoo olla jotenkin muiden yläpuolella poloisella tavalla.
siis niistä, jotka ei käytä lakkia.
Eli en siis ajattele mitään
Käyttääkö mukamas joku vielä ylioppilaslakkia muulloin kuin ylppärijuhlissa? Noloa. :D
liikkunut vappuna kotisi ulkopuolella?
YO vm. -96 ja viimeksi lakki päässä ehkä 10 v. sitten.
minun vanhempanikaan sitä käytä, tuskin edes muistavat missä ne ovat pölyttymässä.
kotipihalla yksi päivä yo-lakki päässä? Oravat ja västäräkit varmaan kyllä ihailisi kovasti.
itselläni ei ole koskaan lakkiaispäivän jälkeen ollut...
Eikös niitä käytä vappuna vain jotkut 50+ ikäiset?
liikkunut vappuna kotisi ulkopuolella?
Enkä silti ole koskaan nähnyt yo-lakkia kenelläkään.. Teekkareilla olen nähnyt muutaman kerran oman lakkinsa, mutta se nyt onkin eri asia.
Eikös niitä käytä vappuna vain jotkut 50+ ikäiset?
jaksa vaivata sillä päätäni.
Oma lakkini on jäänyt minulle pieneksi.
Minusta ylioppilas joka ei pidä vappuna lakkia on fiksu.
Ps. Heitä kivi urheilustadionin täyteen katsomoon, todennäköisesti osut ylioppilasta päähän.