Luomia tulee lisää - kuuluuko ikään?
Olen 43 vuotias ja ainakin parin viime vuoden aikana luomien määrä on lisääntynyt. Ensin ne ovat kirkkaan punaisia ja tummenevat sitten ajan myötä.
Olen ajatellut mennä näyttämään yhtä luomea lääkärille, mutta nyt alkoi huolettamaan josko tuo luomien lisääntyminen on huono juttu.
Kommentit (8)
Kaikille ei tule luomia vaikka vanhenee.
Jos luomet on "sukuvika" niin ne vaan lisääntyy mitä vanhemmaksi tulee.
Itse olen samanikäinen kuin sinä ja parin viime vuoden ajan ovat luomet alkaneet lisääntyä esim. selkään...yököttävää :(
Kaikkia ei voi poistaakkaan kun minulla arvet ei parane hyvin...
Täytyypä käydä lääkärillä kuuntelmassa mitä sanoo. Toivottavasti ei melanoomaa:(.
Täytyypä käydä lääkärillä kuuntelmassa mitä sanoo. Toivottavasti ei melanoomaa:(.
melanoomaa ole.
Mullakin ne on ensin kirkkaanpunaisia ja muuttuvat siitä luomiksi. Melanooma multa on leikattu aikoja sitten ja se oli kyllä ihan erilainen.
Kannattaisi käydä lääkärissä ihan vaan tsekkauttamassa. Ei siinä mitään menetä ainakaan.
viime vuoden aikana tullut rutkasti lisää. Olen käynyt noin kerran vuodessa näytillä, tällä hetkellä muutama luomi, joita täytyy tarkkailla.
Itselläni on ollut lapsesta asti satoja luomia ja nyt keski-iässä ovat alkaneet taas lisääntyä. Nuo uudet kyllä ovat semmoisia harmittomia ensin punaisia, sitten ruskeita, aika vähän koholla olevia. Ei ole onneksi tullut lisää niitä valtavia ruskeita karvaisia joita niitäkin minulla on iso määrä.
etenkin keskivartalolla. Se on kyllä ihan normaalia, mutta runsasluomisuus on myös merkki kohonneesta ihosyövän riskistä, joten tilannetta kannattaa tarkkailla :(