Olen varma, että jo muutaman vuoden kulutua katumaastureiden omistajia pidetään nousukas-urpoina!
Nyt jo selvät merkit olemassa siitä, että noilla ei ole muuta todellista käyttöä kuin rehennellä rahoistaan naapureille.
Kommentit (29)
Nyt jo selvät merkit olemassa siitä, että noilla ei ole muuta todellista käyttöä kuin rehennellä rahoistaan naapureille.
Mä asun landella ja kyllä tuollainen katumaasturi (kylläkin hyvillä maasturiominaisuuksilla) on ollut nyt viime talvet ihan ehdoton. Naapurit jääneet henkilöautojensa kanssa jumiin aamulla töihin lähtiessä, mä olen vain huristellut ohi :)
Eiköhän iso osa ihmisistä pidä katumaastureiden omistajia nousukasuropina jo nyt.
mutta nyt olen muuttanut mieltäni... pari viimeistä talvea on ollut sellaista, että meidän kotikatua ei ilman maasturin maavaraa ja nelivetoa ole päässyt mihinkään
terveisiä vaan melkein helsingin keskustasta
ei todellakaan näin!
Katumaastureiden myynti kasvaa maailmanlaajuisesti koko ajan, vuosi vuodelta. Malleja tulee koko ajan lisää eri kokoluokkiin.
Jos joku viherpiipertäjä ei siitä pidä niin so what?
Juurihan tästä oli ketju. Mikä katumaasturivihaaja täällä palstalla nyt riehuu?
Katumaasturiluokan autojen myynti jatkaa nousuaan, ja niille on selkeä tilaus. Mutta ikäväähän se on, että ne ärsyttävät sinua niin kovasti. Ettei vain naapurilla ole sellainen ja teillä on perinteinen Tojota?
vievät tajuttomasti bensaa, auton käyttövero on korkea koska päästöt ja paino suuret ja varsinaiseen autoveroon tuli korotus mutta jostainhan ne verotulot on saatava.
USAn etelässä on junttiuden merkki pick up auto ja näissä on vähän samanlaista vikaa. Se on jotenkin vaan kivampi istua muita korkeammalla.
Ei mahdu mun päähän. Hirveät päästöt, tuhlaavat menovettä ihan järjettömät määrät ja saastuttavat. Kyllä sinne töihin pääsee vähemmälläkin.
mutta käsittämättömän paljon niitä tuolla liikenteessä näkyy, eli riittää myös niitä joille saasteet ja urpon maine eivät merkkaa mitään
maasturi kun on yleensä turvallisin henkilöauto. Niitä on viime vuosina kehitetty myös vähemmän kuluttaviksi. Viileä fakta on myös se, että minkä tahansa tavaran vastustus vähenee sitä myöten, kuin oma varallisuus ja kustannuskyky lisääntyy...
Niiden, jotka eivät edes asu samalla asuinalueella? Joita ei ikinä tapaa?
Entä pienemmälle osapuolelle tulevat vahingot?
Tuon vastustusjutun voi huomata olevan monelle totta hieman tätä palstaa lukemalla, mutta usko tai älä, toisaalta moni voi mieluummin käyttää rahansa vähäpäästöisen auton hankkimiseen tai asuntoon paikassa, jossa ei tarvitse autoa.
aina lähdetään pihasta ihmetellen, että kuinkas tässä nyt oikein käy. Selviääkö lainakaan hengissä?
Rollover onnettomuuksissa katumaasturit ovat yliedustettuina ainakin. Niin ja siitä urpon maineesta- olet oikeassa ettei niitä muita urpoja edes näy niistä pikkuautoistaan. Tihruttamaan joutuu. Vihreitä en ikimaailmassa äänestäisi, mainittakoon sekin.
SUVs were originally designed and built to be work vehicles, and most are still built using a truck chassis and have not been comprehensively re-designed to be safely used as passenger vehicles.
In a crash, the high bumper, stiff frame and steel-panel construction of SUVs can override crash protections of other vehicles, making them dangerous for other motorists in two-vehicle crashes. SUVs are also dangerous for their own occupants. The vehicles' high profile and narrow track width makes them very rollover prone. Because the typical SUV also has a weak roof and poor crash protection, this combination of hazards places SUV occupants at a high risk of death or paralysis. Although rollover crashes are rare as a type of crash, the death toll from these crashes accounts for a third of all highway motor vehicle deaths, and is sixty percent of the deaths in SUVs.
Ei se kyllä mulle ole muuta kuin kulkuneuvo. En ajattele sitä sen kummempana asiana, olen tottunut sillä ajamaan ja mitä muuta? Itse bensani maksan ja ei se uusi maasturi kyllä saastuta sen enempää kuin tavis autokaan, olkaa ihan huoletta. Suomessa valvotaan ihan tarpeeksi päästöjä viranomaisten puolelta, ei teidän tarvitse sitä tehdä :o)
Moni vanha auto on pahempi kuin uusi maasturi. Tutkikaapa kuorma-autot vaikka ensin. Miksi tulee musta savu pakoputkesta?
Miksi tuollaisella asialla kannattaa vaahdota, ajakaa ihan niillä omilla autoillanne, oma valinta, niin on minunkin.
ihan maailmanlaajuisesti jo nyt.
http://yle.fi/uutiset/katumaasturien_kysynta_laskee_euroopassa/5838690
Vaihdettiin joku aika sitten tavalliseen ja ei menny kun muutama päivä kun sanoin miehelle, et seuraava auto on sit taas maasturi.
On muuten vähän paljon helpompi laittaa lapsia takapenkille, kun takapenkki on järevällä korkeudella. Saatikka lastata tavaraa takakonttiin. Autosta näkee ulos kunnolla jne. Veikkaanpa, et kun talvi ja lumikelit on vastassa itku pääsee. Hitto kun harmittaa tuo auton vaihto.
Juu ja btw katumaasturin hiilijalanjälki on saman kokoinen kuin keskikokoisen koiran. Jotta lemmikittömänä perheenä meillä lienee varaa käyttää katumaasturia.
kaksiovinen pienehkö henkilöauto, joka kulutti enemmän kuin nykyinen SUV. Vain av-mamman todellisuudessa auton kulutus määräytyy korin koon mukaan.
Ei minua oikeastaan kiinnosta mitä tuntemattomat kanssa-autoilijat ajattelevat siitä, että ajan katumaasturia. Vilkutan heille mennessäni ohi kun he ovat talvella kiinni lumihangissa pienemmillä autoillaan.
muuten en pääsisi tuota 1,5km matkaa huonoa sohjotietä töihin.
Jos tykkää isosta autosta, tykkää varmaan myös isosta asunnosta?
Saattaa tykätä niin. Joillakin ehkä panostettu asuntoon, mutta ei esim. ole varaa sen lisäksi panostaa autoon.
Pointti oli kuitenkin se, että ei ihmisen urpous, ainakaan ympäristön suojelun kannalta, ole pelkästään autosta kiinni.
mutta kolme viimeistä talvea ovat saaneet minut toisiin aatoksiin. On se perkele kun muiden autojen maavaraa vain pienennetään.