Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni katkaisi välit koska mun vauva-arki ei ollutkaan sellaista kuin hän ennusti

Vierailija
28.04.2012 |

Hän sai esikoisensa 5 vuotta sitten. Jo silloin hän sanoi minulle (esim. kun ihmettelin sotkuista kotia tai kun ei aina jaksa lasta kieltää) että kyllä sä sit tajuat kun sulla on lapsi.

No, nyt mulla on ollut lapsi jo vuoden ajan enkä siltikään tajua miksi kodin pitäisi olla likainen. Tai että lapselta pitäisi hyväksyä kaikenlainen käytös vain koska ei jaksa sanoa samoista asioista. Ei meilläkään parisuhde aina kukoista mutta toisen huomioonottaminen on aina ollut meille miehen kanssa tosi tärkeää.

Ja kyse ei ole siitä ettäkö mulla on sentään mies joka auttaa, ei, mies on töissä 12 h päivässä, joskus ylikin, joten lapsi ja kodinhoito jää 99% minulle. Ja vaikka mies tekee hitosti töitä meilläon silti taloudellisesti tosi tiukkaa.

No nyt oon huomannut että ystäväni ei pidä enää mitään yhteyttä minuun, välttelee, ei halua kuulla kuulumisia.. surettaa vaikka ärsyttääkin kun muistan hänen sanansa yli vuoden takaa; kyllä sä sit tajuat ku sulla on lapsi........

Toki en voi olla 100% varma että hänen minimaalinen yhteydenpito johtuisi juuri tuosta mutta en oikeasti keksi muutakaan... On ko kenelläkään muulla ollut näitä "kyllä sä sitten tajuat" - kavereita?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ystäväsi ei ehdi pitämään yhteyttä sinuun, koska on siirtänyt siivouksen ja lapsensa kasvatuksen korkeammalle kuin sinut. Ehkä hän nyt ymmärsi, että kodin voi pitää siistinä, mutta silloin on luovuttava jostain muusta tekemisestä ja se nyt sattuu olemaan yhteydenpito sinuun.

Vierailija
22/32 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tunnut lähinnä halveksuvan häntä.

Tai ehkä haluaisitkin vain päästä näyttämään, kuinka paljon parempi olet, kun sulla on niiiiin siistiä ja hyvinkasvatettu lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään miettiä tollasia asioita.

T. Itsekin siisteyttä arvostava jolla myös erilaisia ystäviä

Vierailija
24/32 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun ihmisen siisteyskäsitykset poikkeavat paljon omastamme, kiinnittää se kyllä huomion. Itse en esimerkiksi ole kovin tarkka tavaroiden järjestelijä, mutta keittiön ja kylpyhuoneen tulee olla tip top. En voi ymmärtää, miten jotkut muka siivoavat niin paljon, mutta eivät esim. pese käsiään, kun alkavat laittaa ruokaa.

Mahtaako ystävyys kuitenkaan kaatua tällaisiin eroihin? Minusta kuulostaa, että voi olla kysymys jostain ihan muusta. Voisiko ystäväsi olla uupunut tai masentunut? Silloin ei välttämättä jaksa hoitaa sosiaalisia suhteita.

Vierailija
25/32 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut että kukaan ei ole niin täydellinen äiti kuin 1v ainokaisen äiti...

Vierailija
26/32 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten lelukasoille. Oma tilanne pysyi hallinnassa ehkä reilu kolme vuotta. Sitten sitä tavaraa alkoi jotenkin vain virrata ovista ja ikkunoista, huokaus.

Vierailija
27/32 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 lasta, vanhin 16, nuorin 1v.

Mihin ihmeeseen te sen ajan käytätte? Kun ohimennessään aina laittelee tavaroit paikoilleen, ei anna juosta roan kanssa pitkin kämppää, kuravaatteet ei tule eteistä pidemmälle jne, niin ihan siistinä ja puhtaana koti pysyy. Ei paikkoja tarvi kuitenkaan kiillottaa ja desinfioida.

Ystäväni ei ole koskaan oasnnut hoitaa kotia. Jo ennen lapsia heillä oli sotkuista ja paskaista. Kahden aikuisen vessa sellaisessa kunnossa, et juuri ja juuri ilkes käydä. Nyt 3 lasta ja 2 pientä pitkät päivät tarhassa ja vauvan kanssa kotona. Ei ehdi siivota, laittaa ruokaa, ei kuulem edes ehdi nettiin. Vauva tosi helppo, syö hyvin rintaa ja nukkuu hyvin ja pitkiä unia.

Toiset ei vain viitsi pitää paikkoja edes suht kunnossa.

En koskaan vahingossakaan ole ystävälleni asiasta huomauttanut, en siitäkään et laittanut lapset hoitoon 1 vuotiaina vaikka oli itse kotona. Virikkeitä saamaan. Vaikka olen asiasta erittäin eri mieltä.

Tapaamme meillä tai kahviloissa. Joskus pikapikaa käyn heillä jos on tarvis. Perheinä tavataan aina meillä.

Vierailija
28/32 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä mä tunnen paremmuutta ja ylpeyttä siitä että pystyn ja jaksan hoitamaan asiat ja kodin paremmin sekä jaksan pitää kuria, kun ensin on tuollaiselta taholta saanut kuulla että kyllä sä sitten tajuat. Muahan siinä on vuosia lytätty ku en tajua yhtään mitään oikeasta elämästä vaan koska mulla ei oo lapsia.

Kyllä mä nyt sitten tajuan että ihmiset on erilaisia, jotkut on laiskempia ihmisiä, joille siisteys ja kuri " ei oo niin justiinsa". Mulle ne on tärkeitä asioita. Rajat on rakkautta.

Ja varmasti alkaa masentaa ja laiskotuttaa jos istuu päivät pitkät paskaisessa kodissa kurittoman kakaran kanssa.

Nyt UGH.

Jaksan pitää kuria.. jaa sille 1-vuotiaalle? :D

Meillä on myös siistiä, mutta silti en ihmettele että kaverisi ei pidä sinuun yhteyttä. Syy AP löytyy peilistä.

Vierailija
29/32 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää,että miten "pidat kuria" 1-vuotiaalle lapselle, ja mitä sellaista hän tekee että joudut sitä kuria pitämään.

Itse olen aika tarkka juuri siisteyden suhteen,mutta ymmärrän täysin että kaikki eivät ole,eikä se mitenkään itseäni hetkeuta.Minulla on myös lapsttomia ystäviä,joilla on sotkuinen koti,ja toisaalta monilapsisia perheitä,joilla on erittäin siistiä.Asiahan on sellainen,että miten kukin ajankäyttöään prioirisoi.

Mutta ap:n tapainen ihminen ei koskaan voisi kuulua ystäväpiiriini.

Vierailija
30/32 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää,että miten "pidat kuria" 1-vuotiaalle lapselle, ja mitä sellaista hän tekee että joudut sitä kuria pitämään. Itse olen aika tarkka juuri siisteyden suhteen,mutta ymmärrän täysin että kaikki eivät ole,eikä se mitenkään itseäni hetkeuta.Minulla on myös lapsttomia ystäviä,joilla on sotkuinen koti,ja toisaalta monilapsisia perheitä,joilla on erittäin siistiä.Asiahan on sellainen,että miten kukin ajankäyttöään prioirisoi. Mutta ap:n tapainen ihminen ei koskaan voisi kuulua ystäväpiiriini.

Meillä ainakin 1v on todella utelias ja tutkii kaikki paikat, sallitut ja kielletyt. 1 vuotiaan kurinpitäminen on sitä, että opastaa, ohjaa ja neuvoo. Sen 1 ja sata kertaa saa sanoa, että kukkiin ei kosketa, opastaa ruokapöydässä, että ruokaa ei heitellä, ohjata jo oikeisiin rauokailutapoihin.

1 vuotiaat, ei ainakaan meidän, ole tyhmiä. He oppivat oikean ja väärän kuuri sillä, että heille pidetään kuria, eli opastetaan ja ohjataan toimimaan oikein. Koskas sen opikein meinasit aloitta? Sit kun lapsi on teini?

Vierailija
31/32 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu kurjalta lukea, että ap:n kaltaisia ihmisiä on. Olis kurjaa, jos pyytäisin ystävän kylään ja se vaan koko ajan arvostelis meidän siisteystasoa.

Ja tuosta kurin pidosta. Joittenki on ilmeisesti mahdoton ymmärtää, että lapset on erilaisia. Vaikka se äiti kuinka pitäis tai olis pitämättä kuria, niin lapsesta voi silti tulla "vaikea" ja toiset äidit kuvittele, että tämä "kamaluus" on nimenomaan äidin syytä. Voi kuule, jos sinulla ap on helppo lapsi, joka uskoo kaiken ja tottelee, niin ole onnellinen, mutta kaikilla ei välttämättä ole niin.

Ja myönnän, että meillä on usein tosi sotkuista. Imuroin ehkä kerran viikkoon eikä se oikein riitä. Lapsellenikaan en jaksa kauheasti pitää kuria, mutta silti tuo lapseni on maailman ihanin ja tottelee kun sanotaan. Hyvin käyttäytyvä lapsi siis. Ei tulis kuitenkaan mieleen kiillottaa omaa sädekehää ja väittää että lapseni kiltti luonne olis minun kasvatustavoista johtuvaa.

Vierailija
32/32 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äiditkin ovat erilaisia... Meillä ei lapsi vielä kävellyt edes 1-vuotispäivänään (läheskään) eikä ees yrittänyt syödä itse. Puolta vuotta myöhemmin oli vähän eri meininki :)

Kyllä minäkin siivoan ennen vieraita, mutta jos olisin tosi väsynyt, niin pitäisin kaverin vierailua tärkeämpänä kuin tiskaamista.

Nykyisin aikaa kotitöiltä vie lisäksi taapero, jota on pakko ulkoiluttaa paljon, jotta se pysyy nahoissaan. En siis puunaa joka hetki kotia enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi