Olenko minäkin ollut pedofiilin saalis?
Kun olin 13v tapasin laivalla ruotsalaisen miehen, joka toimi opettajana tukholmalaisessa yliopistossa. Hän houkutteli minut harrastamaan hytissään seksiä. Myöhemmin hän lähetteli ahkerasti sähköposteja, kun yritti saada minut käymään luonaan.
Olin jo unohtanut tuon kokemuksen.
Kommentit (37)
Huhhuh! Mikäs se sitten on?
Efebofiili on seksuaalisesti kiinnostunut murrosikäisistä nuorista, jollainen 13-vuotias useimmiten on.
Pedofiilit ovat kiinnostuneita ainoastaan lapsista, jotka myös näyttävät ja käyttäytyvät lapsen tavoin. Harva 13-vuotias on enää niin lapsi, että tuota määritelmää voisi käyttää.
Suojaikäraja on sitten asia erikseen, eikä sen alittaminen tee kenestäkään pedofiilia, vaikka rikollisen tekeekin.
sitä miestä voi kutsua. Tapaus on jo niin vanha muutenkin. Joskus tulee kuitenkin mieleen, millaista elämäni olisi jos tuota ei olisi ikinä tapahtunut. Itsetuntoni on ollut huono ja olen ollut aina enemmän tai vähemmän masentunut. En luota miehiin, vaikka naimisissa olenkin.
ap
sitä miestä voi kutsua. Tapaus on jo niin vanha muutenkin. Joskus tulee kuitenkin mieleen, millaista elämäni olisi jos tuota ei olisi ikinä tapahtunut. Itsetuntoni on ollut huono ja olen ollut aina enemmän tai vähemmän masentunut. En luota miehiin, vaikka naimisissa olenkin.
ap
Toisaalta lapsuudessasi voi olla tapahtunut muutakin, joka tuolloin ollessasi 13-vuotias vaikutti siten, että ylipäänsä sinut oli mahdollista houkutella vanhemman miehen mukaan. (Itseäni on myös suunnilleen tuon ikäisenä namusetä houkutellut ruotsinlaivalla; en suostunut.) Ehkä itsetuntosi oli huono jo silloin?
Millainen suhde sinulla on vanhempiisi?
diagnoosia, mutta seksuaalinen hyväksikäyttö tietysti, ja rikos. Ja varmasti vaikuttaa.
Minulla oli 13 vuotiaana kaveri, jolla oli yli 20v poikaystävä. He kävivät yhdessä matkoillakin, ja tytön vanhemmat tiesivät suhteesta. Joskus 15 v tyttö oli miehen luona pitkiä aikoja asustelemassa. Meistä kavereista se oli vain hienoa, kun kaveri oli niin kypsä, ja tosiaan vanhemmatkin sen sallivat.
Näin jälkikäteen aika hurjaa, miten normaalina sitä kaikki pitivät, sehän oli rikollista.
enkä muista äitini koskaan varoittaneen tuollaisista miehistä tai yleensäkään kieltäneen minulta mitään. Sain olla ja tehdä kaikkea aika vapaasti. Sama juttu ol siskollani, jolle tapahtui samankaltaisia ja pahempiakin juttuja. Hengissä ollaan kyllä molemmat. ap
ap
Toisaalta lapsuudessasi voi olla tapahtunut muutakin, joka tuolloin ollessasi 13-vuotias vaikutti siten, että ylipäänsä sinut oli mahdollista houkutella vanhemman miehen mukaan. (Itseäni on myös suunnilleen tuon ikäisenä namusetä houkutellut ruotsinlaivalla; en suostunut.) Ehkä itsetuntosi oli huono jo silloin?Millainen suhde sinulla on vanhempiisi?
enkä muista äitini koskaan varoittaneen tuollaisista miehistä tai yleensäkään kieltäneen minulta mitään. Sain olla ja tehdä kaikkea aika vapaasti. Sama juttu ol siskollani, jolle tapahtui samankaltaisia ja pahempiakin juttuja. Hengissä ollaan kyllä molemmat. ap
ap
Toisaalta lapsuudessasi voi olla tapahtunut muutakin, joka tuolloin ollessasi 13-vuotias vaikutti siten, että ylipäänsä sinut oli mahdollista houkutella vanhemman miehen mukaan. (Itseäni on myös suunnilleen tuon ikäisenä namusetä houkutellut ruotsinlaivalla; en suostunut.) Ehkä itsetuntosi oli huono jo silloin?Millainen suhde sinulla on vanhempiisi?
Koitko/koetko, että vanhempasi hyväksyvät sinut, välittävät ja pitävät sinua arvossa? Erityisesti isäsi?
Minunkaan äitini ei minua osannut tuollaisista miehistä varoittaa, eikä oikeastaan mitään minulta kieltänyt. Osasin käyttäytyä hyvin ilman kieltojakin, ilmeisesti koska koin että minua arvostetaan (eli ei tarvinnut hakea hyväksyntää muilta ihmisiltä heitä miellyttämällä - eikä toisaalta ollut fiiliksiä kauheasti kapinoidakaan).
Efebofilia sisältyy pedofiliaan.
13-vuotias on lapsi vielä.
koska vanhemmillani ei ollut aikaa kuunnella, mitä sanoin. Tämä on sellainen tapa, josta en ole päässyt edes aikuisiällä eroon. ap
Koitko/koetko, että vanhempasi hyväksyvät sinut, välittävät ja pitävät sinua arvossa? Erityisesti isäsi?Minunkaan äitini ei minua osannut tuollaisista miehistä varoittaa, eikä oikeastaan mitään minulta kieltänyt. Osasin käyttäytyä hyvin ilman kieltojakin, ilmeisesti koska koin että minua arvostetaan (eli ei tarvinnut hakea hyväksyntää muilta ihmisiltä heitä miellyttämällä - eikä toisaalta ollut fiiliksiä kauheasti kapinoidakaan).
Mun mielestä se on vähän niin ja näin. JOskus 13-vuotias saattaa olla kypsän oloinen. Omassa teini-iässäni oli ihan tosi tavallista, että sen ikäiset tytöt harrastivat ainakin jonkinasteista seksiä kymmenenkin vuotta vanhempien miesten kanssa. Myös minulla on vastaavia kokemuksia.
Näin jälkikäteen ajateltuna se on kyllä rikollista, ällöttävää ja tuomittavaa. Kun siis miettii ajatusta, että itse tällain 20-30-vuotiaana harrastaisi seksiä 13-vuotiaan kanssa. Nehän on ihan lapsia, oikeasti.
"Kyllä alle 16-vuotiaista kiinnostuneita puhutaan yleisesti pedofiileina"
Niin puhutaan, mutta se on väärin.
13-vuotias ei ole lapsi, vaan lisääntymiskykyinen ja seksiin kykenevä teini.
Väärin ja sairas tapaus silti on, mutta ei podofiliaa.
Ei ole tarkoituksena puolustaa miestä, mutta nykyään on yllättävän vaikeaa huomata eroa 13-18 vuotiaasta tytöstä, mikäli ei henkkareita katso.
olen säilynyt sellaisena ihmisenä, joka ei koskaan puhuisi niin rumasti kuin sinä puhut. ap
Et ollut pedofiilin saalis.Olit vain pelkkä kiimainen pissis joka halusi kokea seksiä vanhemman miehen kanssa kehuaksesi kokemustasi kaveri lissuille.Kertoohan jo tuokin "olin jo unohtanut tuon kokemuksen" ja ikäsi nyt 50v ? tai jotain sinne päin.Eikä ketään se kiinnosta.
Aloitukseni oli ehkä muotoiltu väärin, koska minua ei oikeastaan kiinnosta millä nimityksellä tätä kyseistä miestä voi kutsua. Muutenkin keskustelu lähtenyt aika järkyttävään suuntaan. ap
"Kyllä alle 16-vuotiaista kiinnostuneita puhutaan yleisesti pedofiileina"
Niin puhutaan, mutta se on väärin.
13-vuotias ei ole lapsi, vaan lisääntymiskykyinen ja seksiin kykenevä teini.
Väärin ja sairas tapaus silti on, mutta ei podofiliaa.
Ei ole tarkoituksena puolustaa miestä, mutta nykyään on yllättävän vaikeaa huomata eroa 13-18 vuotiaasta tytöstä, mikäli ei henkkareita katso.
Mä hankkiuduin neitsyydestäni eroon 15-vuotiaana 11 vuotta itseäni vanhemman miehen kanssa...
Muistan tapauksen oikein hyvin, enkä väitä missään tapauksessa, että MUA olis vikitelty mihinkään. :D
Noh, ei se mun itsetuntoanikaan vienyt. Vaikka sen verran hävetti jälkikäteen, etten ole kovin monelle kertonutkaan miten se neitsyys nyt menikään...
13-vuotiaana muistan ottaneeni lahjuksia vastaan semmoselta "vemputtaja"-ukolta, joka tykkäs, että me katotaan, kun se vetää käteen. Oli sen verran hyvät lahjukset, että joudettiin me sen verran hengailla kattomassa... En usko, että meistä kukaan siitäkään traumoja sai. Lähinnä huvittavaa. Ukolla oli ikää varmaan jotain 50-60v
Onhan näitä osattu ennenkin. Mutta IHAN joka tapauksessa ei siitä välttämättä seuraa mitään loppuelämän kriisiä...
Mä hankkiuduin neitsyydestäni eroon 15-vuotiaana 11 vuotta itseäni vanhemman miehen kanssa...
Muistan tapauksen oikein hyvin, enkä väitä missään tapauksessa, että MUA olis vikitelty mihinkään. :D
Noh, ei se mun itsetuntoanikaan vienyt. Vaikka sen verran hävetti jälkikäteen, etten ole kovin monelle kertonutkaan miten se neitsyys nyt menikään...13-vuotiaana muistan ottaneeni lahjuksia vastaan semmoselta "vemputtaja"-ukolta, joka tykkäs, että me katotaan, kun se vetää käteen. Oli sen verran hyvät lahjukset, että joudettiin me sen verran hengailla kattomassa... En usko, että meistä kukaan siitäkään traumoja sai. Lähinnä huvittavaa. Ukolla oli ikää varmaan jotain 50-60v
Onhan näitä osattu ennenkin. Mutta IHAN joka tapauksessa ei siitä välttämättä seuraa mitään loppuelämän kriisiä...
Useita ketjuja joissa kerrotaan kuinka seksi 12-13-vuotiaan ja aikuisen välillä on ok? Ette kai te äitejä ole kuitenkaan?
Et ole pedofiilin uhri, mutta seksuaalisen hyväksikäytön uhri kuitenkin. Tapahtuneesta ei toivottavasti aiheutunut sinulle suurta haittaa, kun kerran olit sen jo unohtanut. Onneksi niin. Mies oli todella törkeä, sillä joku toinen tuon ikäinen nuori olisi voinut traumatisoitua kokemuksesta pahoin.