Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt on cytotecit laitettu

Vierailija
28.04.2012 |

odotellaas mitä tuleman pitää... keskenmeno kyseessä. Hieman hirvittää tuleeko kamalat tuskat ja vuodot..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattisesti kaavinta-aika. illalla cytotecit ja aamulla kättärille kaavintaan. Näin siis vuonna 2004.

Vierailija
2/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain 4-6 tuntia. En enää muista kunnolla. Mutta siinä ajassa tuli suurin osa ulos ja pääsin kotiin osastolta. Jaksamisia!

Vierailija
4/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin sain tabut ja ohjeen aamulla ne laittaa. Toivon et menis hyvin ja en vuotaisi viikoja/joutuis kaavintaan kiireellä.

Vierailija
5/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se oli yhden työpäivän mittainen juttu. Kun kohtu tyhjeni, kivut loppuivat. Ne olivat itselläni tasoa "helpot avautumissupistukset", siis olin kyllä oikeasti kipeä, mutta en oksennellut.

Vierailija
6/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ainoa paikka, jossa oli siedettävä olla.

Vierailija
7/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei enää cytotecit aiheuttaneet kuin yhden supistuksen, mutta sairaalassa ensin annettu lääke aiheutti sitäkin rajummat kivut. Mulla siis todettiin tuulimuna alkuvuodesta ja cytotecit annettiin kotiin mukaan laitettavaksi. Sinänsähän mun tilanne oli erilainen, kun ei ollut alunperinkään mitään alkiota, joka tulisi ulos.

Otat vaan huoletta särkylääkettä, keskenmenon kivuista on aivan turha kärsiä, kun sitä kärsimystä on ihan muutenkin.

Vierailija
8/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kipuja, ei vuotoa.

Vierailija
9/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä tutullani (en kyllä tiedä lääkkeiden nimeä, mutta nekin laitettiin kotona) kaikki meni nopeasti ja helposti. Toki asiaan varmasti vaikuttaa miten pitkällä raskaus jo oli. Tutullani hyvin alussa.

Vierailija
10/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkettä oti samaan aikaan kun cytotecin laitoin.

Kivut ei olleet mitenkään hirveän kovat, ei lähellekkään verrattavissa synnytyskipuihin, paljon lähempänä kuukautikipuja.

Vuotoa oli siitäkin edestä! Vuoto alkoi 11 aikaan ja jatkui edelleen klo 22. Siinä vaiheessa jouduinkin sitten osastolle (alkio edelleen sisällä).

Sain vielä 4 kertaa lisää cytotecia, olikohan aina 2 tai 4 tunnin välein (en enää muista) ja kun alkio oli sen jälkeen edelleen sisällä niin sitten kaavintaan.

Niin ja vuoto loppui onneksi siinä vaiheessa kun sairaalaan jouduin. hb. oli ennen ensimmäistä cytoteciä 150 ja sen 11h jälkeen minkä kotona oli se oli 104.

Vierailija
11/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan vapaaehtoisesti kun ei halua lasta pitää

Vierailija
12/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuukautiskipujen kaltaiset jomottavat kivut. Kuukautisetkin mulla on paljon runsaammat mutta ehkä se tästä vielä .. ap.

Vierailija
13/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman kaavintaa.. harmi vaan kun kaavinta-ajat oli 2 viikon päässä; en millään voinut kuvitella kanniskelevani vielä niin kauan tätä sisälläni.

Vierailija
14/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pari tuntia cytotecin ottamisen jälkeen. Käytin maksimiannoksia 24 tuntia. Ei siksi että kivut olisivat (luultavasti) olleet mitenkään sietämättömät, vaan siksi että keskenmenon vuoksi kärsityt kivut ovat niin surullisia, halusin säästää itseäni niiltä jos mahdollista.

Oli se surullinen vuorokausi joka tapauksessa. Ja monta kuukautta kesti toipua henkisesti niin että pystyi asiaa ajattelemaan ilman ahdistusta.

Vierailija
15/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun cytoteceillä ei saatu alkiota ulso niin ihan päivystävä ryhmä teki kaavinna sunnuntaina seittämän aikaan illalla.

Minulle ainakin annettiin ohjeeksi mennä sairaalaan jos tulee jotain ongelmia. Päivystävä gyne siinä sitten heti katsoi tilanteen ja laittoi osastolle.

t.10

Vierailija
16/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla oli tuolloinrv.9+ mutta alkion kehitys oli pysähtynyt jo rv6+.

Vierailija
17/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyttyyn lorahdellut jotain möykkyjä, mutta siis varmuudella olisin ottanut kaavinnan jos ajan ajan olisi saanut edes ensi viikolle. Tällainen luonnonmukainen tyhjeneminen on niin pitkällistä ja omat riskinsä tässäkin..

Vierailija
18/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaavintaa ei koskaan kannata tehdä vaan "varmuuden" vuoksi, koska se vahingoittaa aina kohdun limakalvoa -> voi olla vaikeampaa tulla raskaaksi, koska alkio ei välttämättä pysty kiinnittymään arpiseen kohtuun...

Vierailija
19/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla keskenmenosta/kaavinnasta

nyt 2v. eikä uusi raskaus ole edelleenkään alkanut :(.

Vierailija
20/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuulimunaraskaus kun keskeytettiin, niin tuli ihan vaan pieniä riekaleita ja vasta reilun viikon päästä kun vuotokin oli melkein kokonaan loppunut humpsahti ulos iso möykky..

Jaksuja ap:lle. Tuossa tilanteessa on kurja kokea kipua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä