Ammatit joissa palkka yli 3000€/kk
Otsikossahan se itse asia tulikin jo esiin. Laittakaas ihmiset ammattejanne joissa tienaatte yli 3000€/kk? Alan vaihto olisi itselläni tähtäimessä ja eri ammattien ansiot kiinnostaisivat kovasti.
Kommentit (124)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:54"]Farmaseutti/proviisori
[/quote]
Farmaseutti taitaa kyllä jäädä 3000e alle
Selvä homma, onhan noita vaikka kuinka paljon. Hanki ensin hyvä pohjakoulutus, esim. ylempi korkeakoulututkinto tai tohtorintutkinto, rahakkaalta alalta (kauppatieteet, oikeustieteet, tekniikka, lääketiede jne.) ja ala hommiin. Simple as that. Useissa rahakkaissa tehtävissä ei ole kyse ammatista vaan toimesta.
Akateemisilla aloilla tuo on alle keskipalkan. Toki on akateemisia hommia, joissa palkka on huono, ja toisaalta ammattikoulu-pohjaisia ammatteja, joissa kiskotaan hyvää liksaa.
Mutta noin keskimäärin koulutus nostaa liksaa.
Minä olen toimittaja, ja alallani palkat menevät vuorolisien kanssa yleensä yli kolmen tonnin. Itse olen YTM, erikoistoimittaja ja varaesimies-lisääkin on, bruttopalkka on noin neljä ja puoli tonnia kuussa.
Farmaseutti ei jää alle 3000. Kokemusta mulla 10 vuotta. Ilman päivystystä palkka 3200, päivystysten kanssa vähän enemmän. Tosin mulla on kokemuksen lisäksi pari henkilökohtaisesti neuvoteltua lisää mukana. Mutta uran huipulla ollaan, eteenpäin vaikea päästä. Ja onhan tää koiran virka...
Tk-lääkärillä pääkaupunkiseudulla 5000-6000e, jossei halua/jaksa päivystää, silloin enemmän. Tosin putoaa tuosta alkuun kun lähtee erikoistumaan.
Sairaanhoitaja peruspalkka brutto 2500e/kk vuorolisien kera, 2 viikonloppua töitä 3viikon listassa nostaa bruttopalkkaa 3100e/ke
Mutta tavallisella rivitoimittajalla jää alle, varsinkin jos on päivätyössä. Mulla on nyt nippanappa alle 3000 e. FM koulutukseltani.
Yhdistelmäajoneuvonkuljettaja!! Niistä tulee pulaa pian kun vanhemmat kuskit eivät käy kouluttautumassa ja hankkimassa uusia direktiivien mukaisia ammattipätevyyksiä. Tuohon kouluttaa monet työvoimatoimiatot esim. Sinun vain pitää olla työtön, että kurssille pääsee. Varma työllistyminen, uskaltaisinko sanoa!
Ja kurssin aikana saa liiton (tai työkkärin) päivärahaa ja koulutuslisät sekä ruokarahan ja mahdollisista lapsista lisän.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:06"]
Yhdistelmäajoneuvonkuljettaja!! Niistä tulee pulaa pian kun vanhemmat kuskit eivät käy kouluttautumassa ja hankkimassa uusia direktiivien mukaisia ammattipätevyyksiä. Tuohon kouluttaa monet työvoimatoimiatot esim. Sinun vain pitää olla työtön, että kurssille pääsee. Varma työllistyminen, uskaltaisinko sanoa!
[/quote]
Paskan marjat! Minä olen 8 vuotta ajanut rekkaa ja palkka jää bruttona reilusti alle kolmen tonnin. Nettona tulee alle 2000 euroa kuussa ja ihan tessin mukaisilla palkoilla mennään.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:38"]
Sairaanhoitaja peruspalkka brutto 2500e/kk vuorolisien kera, 2 viikonloppua töitä 3viikon listassa nostaa bruttopalkkaa 3100e/ke
[/quote]
Ja uran huipulla ollaan 15 vuoden päästä valmistumisesta, kun kaikkia maholliset ikälisät on saatu..älä missään nimessä rupea sairaanhoitajaksi! Tuokin palkka on reilusti yläkanttiin, vaan harva tienaa oikeesti tuon.
t:sh
Siis brutto vai netto?
Itse olen 20 vuotta sitten valmistunut DI, nettopalkka 2500 €/kk + vapaa autoetu (verotusarvo 600 €/kk).
Ei ole mitenkään erityisen hyvä palkka, ilman autoa olisi suorastaan surkea. Toisaalta ihan jees tää homma on viettää päiväänsä. Aika vapaasti saa päättää miten työnsä tekee.
DI, projektipäällikkö (it). Nettopalkka yli 3000
Bruttopalkasta oli tässä tapauksessa kyse :) Ja tälle sairaanhoitajalle kiitos vaan maan pinnalle palauttamisesta. Sh on nimittäin yksi niistä ammateista joita olen harkinnut. Ehkä kuitenkin siitä syystä että alalla olisi töitä. Ei niinkään palkan takia. Lisää vaan ammatteja listaan :)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:45"]KTM[/quote]l
Mikä ammatti on KTM? Olen KTM, mutta joudun tekemään paskahommia 2000€ palkalla.
[/quote]
Sehän on tietysti kauppa- ja teollisuusministeri.
[/quote]
Mutta kun sellaista ei enää ole.