Ammatit joissa palkka yli 3000€/kk
Otsikossahan se itse asia tulikin jo esiin. Laittakaas ihmiset ammattejanne joissa tienaatte yli 3000€/kk? Alan vaihto olisi itselläni tähtäimessä ja eri ammattien ansiot kiinnostaisivat kovasti.
Kommentit (124)
Eiköhän melkein alalla kuin alalla hyville makseta hyvin. Mieheni on ikiteekkari (koulut siis jääneet kesken) ja toimii jonkinlaisena softanvääntäjänä. Palkka 8500€/kk, työkokemusta noin 20 vuotta.
Tulevaisuuden alana ehdottaisin LVI-alaa. Valtavasti rakennusmassaa on tulossa putkiremontti-ikään ja niissä hommissa tarvitaan sekä osaavia duunareita että asiantuntijatason osaajia.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:48"]
Suomalaisten keskiansio on 3200€/kk, joten suurimmassa osassa tienaa yli 3000€.
[/quote]
Suomalaisten kokoaikaisten palkansaajien mediaaniansio on 2800 e/kk. Eli puolet kokoaikaisista tienaavat yli 2800 euroa kuussa, ja puolet vähemmän.
Suuri vähemmistö tienaa yli 3000 euroa, enemmistö tienaa kuitenkin alle 3000 euroa.
laatoittajana oulussa urakkatyö n,4500e kk tosin nykyään päivärahalla puolet vuodesta 110e päivä-lapsikorotuksin brutto
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:56"]
Eiköhän melkein alalla kuin alalla hyville makseta hyvin. Mieheni on ikiteekkari (koulut siis jääneet kesken) ja toimii jonkinlaisena softanvääntäjänä. Palkka 8500€/kk, työkokemusta noin 20 vuotta.
Tulevaisuuden alana ehdottaisin LVI-alaa. Valtavasti rakennusmassaa on tulossa putkiremontti-ikään ja niissä hommissa tarvitaan sekä osaavia duunareita että asiantuntijatason osaajia.
[/quote]
Eiköhän niihin(kin) hommiin tule sitten tekijät virosta ja puolasta, kuten rakennusalalla on jo nyt.
[/quote]
On koodaajia otettu halpamaista töihin mutta ongelmaksi tulee huono työn laatu, jolloin muut joutuvat korjailemaan bugeja. Lopputulos on Se, että halpatyövoima tulee siten kalliimmaksi.
Ja taas mennään (tappelun suhteen) ::DD
On tää kyllä ihme saitti. Joka jumalan asiasta saadaan tappelu aikaan. Alku alkaa aina hyvin...
::DD
Oon kyllä viimekuukausina nauranut maha hytkyen näille mammoille ja gupeille!!!
::::::::DDDDDD
Operaattorina teollisuusyrityksessä, palkka 3600€/kk.Ainut miinus vuorotyö....
Valtion virkamies. Palkka n. 6000, päälle virkamatkapäivärahat verottomana ja ylityökorvaukset. Koulutus OTK.
Tutkija fm luonnontieteistä, 4600 eur/kk valtiolla
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 12:09"]
Eikä jää. Mä olen rivitoimittaja (joskin ammattilehdessä), ja saan noin 5000 euroa kuussa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:40"]
Mutta tavallisella rivitoimittajalla jää alle, varsinkin jos on päivätyössä. Mulla on nyt nippanappa alle 3000 e. FM koulutukseltani.
[/quote]
[/quote]
Kerrothan onko kyseessä ay-lehti.
diplomi-insinööri, tuotantotalous
Eikö olisi helpompaa kategorisesti sanoa eri ammattiryhmät missä ansiot jäävät helposti tuon alle?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:45"]KTM[/quote]l
Mikä ammatti on KTM? Olen KTM, mutta joudun tekemään paskahommia 2000€ palkalla.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:00"]
Mikä ammatti on KTM? Olen KTM, mutta joudun tekemään paskahommia 2000€ palkalla.
[/quote]
Sehän on tietysti kauppa- ja teollisuusministeri.
Tuo euromäärä on hyvin lähellä suomalaisten kokopäivätyötä tekevien palkansaajien keskipalkkaa, joten ammattinimikkeiden listasta tulisi melkoisen pitkä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:00"]
[/quote]
No KTM on samalla tapaa ammatti kuin ensimmäisen kommentoijan "diplomi-insinööri, tuotantotalous". Miksi hyökkäsit tämän kommentin kimppuun etkä ensimmäisen?
Se, että sinä tienaat KTM:nä 2000 euroa ei muuta sitä faktaa, että KTM:n mediaanipalkka 4900 euroa kuussa ilman tulospalkkioita.