Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö ekaluokkalaisen (8v:n) pitää vaatteensa kuivana ja puhtaana ulkoillessa?

Vierailija
27.04.2012 |

Mulla ekaluokkalainen tyttö, joka rymyää joka ikisessä lätäkössä ja ojassa ja vaatteet on AINA sen näköiset..siis märät ja paskaiset. Tyttö ei välitä, vaan rymyää vaan ja nauttii..

Siskoni, jolla on saman ikäinen tyttö väittää että tuon ikäisen pitäisi jo osata pitää vaatteensa kunnossa kelillä kuin kelillä. Oma tyttönsäkään ei kastele vaatteitaan ja ei tuon ikäisen kuulemma pidäkään.

Kumpi meistä on oikeassa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tytön nauttia! Lapsihan se vielä on.

Osta tytölle kurahousut ja anna rymytä!

Vierailija
2/22 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika, on kastellut itsensä joka ikinen päivä koko kevään. Jotenkin onnistui tekeen sen ennen vesikelejä jo!!

Anna lapsen leikkiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluvaatteet saa pestä joka pvä kun kainaloita myöten mudassa. Koulunpiha todella mutainen märkänä...

Vierailija
4/22 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä likaa ja kastelee itsensä joka päivä. Ei tyydy pelkästään hyppäämään narua tai ruutua ulkona vaan rymyää ojissa, kiipeilee puissa, pyörii alas viettävää nurmea jne.

Vierailija
5/22 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä tyttö on myös jokaikinen päivä mudassa yltä päätä. Minusta se on ihan ok, sillä liikunta ja motorinen aktiivisuus on lapselle hyväksi ja mitä monipuolisempaa ja arkeen integroidumpaa liikunta on, sen parempi. Monipuolinen liikkuminen kehittää motorisia perustaitoja, niin karkea- kuin hienomotoriikkaa ja aivojen eri alueiden integraatiota, mikä taas edesauttaa kaikkea oppimista.

Onneksi on pesukoneet keksitty. Eiköhän nämä murrosikään mennessä opi luonnostaan varomaan likaantumista ja vaatteet ja ulkonäkö muutu merkitykselliseksi.

Vierailija
6/22 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmasluokkalainen poika on säännöllisesti rapainen ja märkä.

Olenkin alkanut pakata koulureppuun myös varaulkovaatteet ja -sukat. Eipähän tarvitse varoa.

Antaa nyt lasten olla lapsia niin pitkään kuin haluavat. Lapsuus on nykyään ohi niin nopeasti, että ei sitä lapsuuden loppumista millään turhilla "älä suttaa vaatteitasi" -säännöillä tarvitse nopeuttaa.

Vierailija
7/22 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotias on lapsi ja lapsen kuuluu leikkiä. Kuraleikit on ok, kunhan pukee sopivat vaatteet päälleen.

Vierailija
8/22 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rymytä vaan :) Ja anna sellaiset vaatteet, että saa rymytä.

Vierailija
9/22 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa vielä touhuta ulkona, ei haittaa vaikka vaatteet olisikin kurassa. Lasten liikkumista ei pidä rajoittaa!

Vierailija
10/22 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan sama

vaikka on reimateccii, ja kumpparii, ja koretekkii .... niin on sisävaatteet märät, sukat liti märät....

eli ikävää, kun koulussa jo kastelee ne vaatteet, ja joutuu siel oleen märissä.

no varasukkia olen mukaan laitanut

nyt olen aiheesta saarnannut, ja vähän on edistytyy

eli ei ehkä koko välkkäää istu vesilätäkössä : )

lapsiahan nuo vielä ovat.

ihmettelen vaan, et miten ne vedenpitävät ei pidä...no lahkeet jää laittamatta kunnolla saappaiden päälle ja vesi menee sisälle saapaiden susta.

eli hauskaa on lapsella joo

mä tääl yritän kuivatella läpimärkiä kumppareita, joita meillä on 4 kappaleet ; )

ulkohousuja, joita on teccia 4 kappaleet

ja kaikki tälle yhdeelle neidille UUTENA ostettu

pian lähden ostamaan kurahaalarit !

Vierailija
11/22 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan sama

vaikka on reimateccii, ja kumpparii, ja koretekkii .... niin on sisävaatteet märät, sukat liti märät....

eli ikävää, kun koulussa jo kastelee ne vaatteet, ja joutuu siel oleen märissä.

no varasukkia olen mukaan laitanut

nyt olen aiheesta saarnannut, ja vähän on edistytyy

eli ei ehkä koko välkkäää istu vesilätäkössä : )

lapsiahan nuo vielä ovat.

ihmettelen vaan, et miten ne vedenpitävät ei pidä...no lahkeet jää laittamatta kunnolla saappaiden päälle ja vesi menee sisälle saapaiden susta.

eli hauskaa on lapsella joo

mä tääl yritän kuivatella läpimärkiä kumppareita, joita meillä on 4 kappaleet ; )

ulkohousuja, joita on teccia 4 kappaleet

ja kaikki tälle yhdeelle neidille UUTENA ostettu

pian lähden ostamaan kurahaalarit !

No jos tarvetta on, niin osta ihmeessä! Rukalla on haalareita ainakin vielä kokoa 134. Sopiiko teidän 7v:lle?

Vierailija
12/22 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rymyää edelleen niin paljon että vähän väliä on vaatteet märät JA housut rikki polvista.

Mutta pidän leikkiä lapsen työnä enkä ikinä, ikinä yrittäisi estää tytön rymyämistä. Taikka arvostella sitä.

Mieluummin niin että tyttö rymyää kuralätäkössä kuin teeskentelee pikkuaikuista poikien perässä juoksijaa...

Vierailija
13/22 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kastuminen johtuu siitä, et ei viitsi /ehdi / jaksa laitta reimatc housujensa lahkeita hyvin, eli saappaiden päälle kunnolla ja kumilenksuja saappaiden alle jne jne

pitäisivät kyllä vettä, testattu on monesti

ja toinen on et hyppii vesilätäköissä, jotka on syviä, yli saappaan varret ei riitä.

näsitä olen puhunut ja ohjannut, ja nyt ehkä alkaa menemään lapsllekin ns jakeluun

ihanaa minusta on, kun vielä kiinnosttaa rymyäminen ja ulkoilu ja leikki

moni tyttö etenkin, tuntuu ulkona vaan seisokelevan ja keskustelevan..

ohuissa farkuissa yms kouluasuissa

näin meillä pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
14/22 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna leikkiä!

Meidän kolmasluokkalainenkin tyttö haluaa vielä leikkiä ja musta se on ihanaa. Kunhan pukee ulkohousut, ei mua haittaa, vaikka niihin tulisi kuraa.

Vierailija
15/22 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan ajatusmaailmasta paistaa läpi tietty ennakkoasenteisuus tyttö/poika suhteessa.

Kuten aikaisemmatkin vastaajat niin itsekkin olen sitä mieltä että antaa lapsien olla lapsia ja rymytä!

Itselläni on ekaluokkalainen tyttö joka aina yltäpäältä kurassa sään salliessa, lisäksi hanskat, sukat ym. välillä "unohtuu" ja kuralätäkössä istuskelu on iha normia.Tietty välilä ketuttaa ja asiasta tulee huomautettua, mutta eiköhän nämäkin asiat iän myötä korjaannu.

Tärkein pointti mielestäni kuitenkin että annetaan lasten olla lapsia, ei TYTTÖJÄ tai POIKIA vaan annetaan jokasen toteuttaa itseään haluamallaan tavalla ilman asenteita.

T: konservatiivisen kasvatuksen saanut miesvaltaisella alalla työskentelevä NAINEN

Vierailija
16/22 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluvaatteet saa pestä joka pvä kun kainaloita myöten mudassa. Koulunpiha todella mutainen märkänä...

yök. noin ison pitäää jo olla sen verran kunnolla, että ei koko koulua likaa omin ulkovaattein.

Vierailija
17/22 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinsä tietysti kieltää kaikki kivat leikit, ettei burberryt likaannu...

Vierailija
18/22 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteet saa pestä joka päivä koulun jälkeen.

Olen kyllä huomauttanut muutaman kerran, että voisi olla vähän siivommin, kun parhaan kaverinkaan vaatteet eivät ole näkyvämmin likaiset. Ei auta.

Salaa olen kuitenkin mielissäni siitä, että lapsi vielä leikkii.

Vierailija
19/22 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli saa rymytä vaatteensa märäksi (mielelläni pukisin rymylapselle vettäpitävää päälle) jos kastuminen ei haittaa, mutta pitää ymmärtää jos joskus ei rymytäkään.

Eli lasta ei mielestäni tarvitse pakottaa olemaan koko ajan "siivosti", kyllä tuon ikäisen elämään vielä nuo rymyämisetkin kuuluu. Mutta sitten kun tarvitsee olla siivosti, niin sekin pitää ymmärtää.

Meillä on naapurustossa yksi sellainen lapsi, jonka äiti ei pidä lapsensa vaatteiden likaantumisesta ja saattaa raivota siitä lapsen kaverille (!!)... huoh.

Vierailija
20/22 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli kyllä tosi mudassa viime viikot. Nyt onneksi jo kuivempaa. Mutta ton ikäset pojat alottaa esim jalkapallon heti kun kenttä ei oo täysin jäässä. Eli kentän laidat vähintään on kura-sohjossa. Jos siellä pyörinyt pallo tulee syliin, niin minkä luulet lopputuloksen olevan?

Ja kumpi lapsi kehittyy motorisesti paremmin, se joka pelasi sitä mutajalkkista, vai se, joka seisoskeli koulun pihan kuivimmassa kohdassa?

Mutta ton ikäsen ei tartte enää kokeilla joka lätäkköä, jos ei oo pitkävartiset kumpparit jalassa, sen tyyppistä ymmärrystä voi kyllä odottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme