Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan säästettyä 1000€ kuussa, onko paljon vai vähän kun

Vierailija
27.04.2012 |

olen 2 alakouluikäisen lapsen yh ja nettopalkkani on 1700€?

Saan lisäksi vähän asumistukea (vuokra kokonaisuudessaan 630€) sekä tietysti lapsilisän yh-korotuksineen ja kelan maksamat minimielarit.

Tekisi mieli säästää ja ostaa vähitellen oma asunto.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä asut yhä vuokralla????

Tietysti se voi olla sulle edullisempaa, kun saat asumistukea, mutta saahan sitä omistusasuntoonkin.

Vierailija
2/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulu on käytännössä tämän asunnon vieressä.

Toisaalta olen miettinyt, miksi sitoutua asuntolainaan kun asiamme ovat jo nyt niin hyvin. Varani eivät ehkä riitä niin isoon asuntoon, mikä lapsille olisi hyvä, ja... eiväthän he enää montaa vuotta kotona asukaan. Hankala miettiä, millaisen siirron tekisi - onneksi juuri nyt ei ole hätää ratkaista asiaa mihinkään suuntaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen, työkokemusta takana 15 vuotta ja myös kahden lapsen yh. Palkkani on huomattavasti korkeampi ja maksan jo kymmenettä vuotta asuntolainaa...mutta säästöön jää vain 200-500 euroa/kk. (Asumme Helsingissä)

Vierailija
4/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tonni kuussa säästöön on sinulta hieno suoritus. Olet taitava pitämään elämisen kulut suhteellisen pieninä, et varmaan shoppaile turhia. Arvostaisin sinua näissä asioissa, jos sinut tuntisin. Hatunnosto.

Vierailija
5/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todellakin "tarkan markan pirkko" jos noista tuloista saat noin paljon säästöön.

Meitä kaksi rahantuojaa mutta ei jää kuin 150eur kuussa säästöön -isot lainat ja me ollaan myös täysin holtittomia rahan kanssa eli todella pahoja heräteostajia.

Olispa edes toinen meistä tarkempi rahojen kanssa. No, onneksi on isot tulot niin ei olla aivan konkurssissa mutta toisinaan mietin, kuinka elämä olisi erilaisia jos olisi oikeasti säästöjä.

Vierailija
6/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

montaa vuotta asu kotona. Jos siis ovat nyt alakoulussa? no joka tapauksessa ap on kyllä mestari elämään vähällä. tulot 1700(+tuet, en tiedä paljonko) ja vuokra 630 ja säästöön 1000!! eli ap elää lapsilisillä ja asumistuella sekä elareilla. Mä en pystyisi.

Vierailija
7/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2200 euroa netto, miehellä suht saman verran, enkä saa pennin latia säästöön. Täytyy nostaa hattua jos noin pienistä tuloista saat jotain säästöön.

Vierailija
8/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin säästän , joka kuukausi 1500-2500€.

Säästä ja päätä sitten joskus mitä teet.

Vierailija
9/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paljon vai vähän? Se on ihan saatanan paljon.

Mulla on rahat loppu aina viikkoa ennen tilipäivää.

Vierailija
10/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei jää kun pari sataa säästöön. No joo, elätettäviä kuusi, joista kahdella ei enää lapsilisiä.

Vierailija
11/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan lisäksi vähän asumistukea (vuokra kokonaisuudessaan 630€) sekä tietysti lapsilisän yh-korotuksineen ja kelan maksamat minimielarit.

oikein, että noilla tuloilla saa asumistukea, jos kerran pystyy säästämään 1000 e kuussa?

Ei ne tuet ole sitä varten, että joku jemmailee niitä sukanvarteen.

Enkä siis tarkoita, että asumistuki pitäisi poistaa vain ap:lta, vaan selkeästi sitä maksetaan liian löysin perustein, jos tuo on mahdollista.

Vierailija
12/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota asuntolainaa, säästä vähän vähemmän ja elä leveämmin - nauti!!

Vierailija
13/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä vuokraan ja säästöön?

Elämiseen muutama satku kk?

Itse ajattelen ettei mikään ole tuollaisen kituuttamisen arvoista.

Noilla tuloilla ja perhekoolla en lähtisi lainaa ottamaan, tuskin edes saisitkaan.

Vierailija
14/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan ap saa varmaan jotain lähemmäs 2500€ kuussa, ainakin 2300 eikös niin? Sehän muuttaa aika paljon mielestäni tuota mielikuvaa säästämisestä.

Vierailija
15/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein, että noilla tuloilla saa asumistukea, jos kerran pystyy säästämään 1000 e kuussa?

Ei ne tuet ole sitä varten, että joku jemmailee niitä sukanvarteen.

Enkä siis tarkoita, että asumistuki pitäisi poistaa vain ap:lta, vaan selkeästi sitä maksetaan liian löysin perustein, jos tuo on mahdollista.

Miksi se olisi väärin? Jos joku toinen törsää tuon rahan elämiseen, sisustamiseen, kampaajaan, meikkeihin tai muuhun turhuuteen eikä saa mitään säästöön ja toinen ennemmin elää tiukemmin ja haluaa säästää niin mielestäni enemmän oikeutettu se on tukiin joka säästeliäästi niitä osaa käyttää.

Kela aika hyvin kyllä arvio kenelle kuuluu mitkäkin tuet ja sitä en lähtisi arvostelemaan ollenkaan.

Mutta ap.lle Tuo tonni kuussa on todella hyvin säästetty. Asumistukea ei saa jos on omistusasunto, se voidaan myöntää lainan korko-osuuteen mutta itse lainaan ei. Sinuna laittaisin tuon 1000€ kuussa johonkin säästöön, tilille tai rahastoon. Keräisin sitä tulevaisuuden mahdolliseen asuntoon ja katselisin ihan rauhassa. Aina se oma asunto rokottaa paljon ja menot kasvaa. Ehkä kannattavampaa on nyt säästää edes jonkuverran, kaikki on kuitenkin lainasta pois.

Vierailija
16/16 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paljonko saat käteen yhteensä kuukaudessa? Yli kaksi tonnia? Ihan kivasti... kyllä siitä jo tonnin säästää, jos ei ole autoa ja pitkää työmatkaa ja syö halpaa ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän